Parrot autoradio schakelt versterker niet uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb sinds gisteren een Parrot Asteroid autoradio gekocht na de vele goed verhalen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De radio schakelt mijn versterker / powercap niet uit. Alles gaat wel aan als de radio uit gaat maar de versterker etc blijft aan.

Ik heb het als volgt aangesloten :

Rood uit radio op contactslot (rood)
Geel uit radio rechtstreeks op de accu
Zwart uit radio uiteraard naar de -
Blauw uit radio naar versterker etc

Kan niet met iso stekkers werken omdat ik allemaal andere en dikkere kabels heb liggen.

Iemand enig idee wat er mis is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:03:
Beste mensen

Ik heb sinds gisteren een Parrot Asteroid autoradio gekocht na de vele goed verhalen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De radio schakelt mijn versterker / powercap niet uit. Alles gaat wel aan als de radio uit gaat maar de versterker etc blijft aan.

Ik heb het als volgt aangesloten :

Rood uit radio op contactslot (rood)
Geel uit radio rechtstreeks op de accu
Zwart uit radio uiteraard naar de -
Blauw uit radio naar versterker etc

Kan niet met iso stekkers werken omdat ik allemaal andere en dikkere kabels heb liggen.

Iemand enig idee wat er mis is ?
Volgens mij is de blauwe draad op de iso stekker de door de radio geschakelde 12V.
dus zou het goed moeten zitten, maar meten is weten natuurlijk.

overigen begrijp ik deze zin niet helemaal: Alles gaat wel aan? als de radio uit gaat maar de versterker etc blijft aan. Is dat met in/uitschakelen contact?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst rood en geel op elkaar aangesloten en die 2 draden rechtstreeks op de accu en toen ging alles meteen aan maar vervolgens niet meer uit.

Als ik rood op het contactslot aansluit gaat alles aan als ik de auto start maar vervolgens niet meer uit. Heel vaag dit. Heb al vele radio`s aangesloten maar dit is heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer rood en geel eens om te draaien.
Ik heb ooit eens een Jvc radio omgezet van een amerikaanse bak naar een franse. Hier werd mij toen ook geadviseerd om rood / geel om te wisselen en dat werkte.
Wellicht dat hetzelfde geld wanneer je van een japanse radio naar een amerikaanse radio gaat. Blijkbaar is het allemaal toch niet zo Iso als de naam doet vermoeden :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen. Ik maak geen gebruik van de iso stekker want heb zelf nieuwe kabels gelegd.

Edit :

Geel is toch altijd memory ? Die moet altijd rechtstreeks op de accu ? Dus als ik hem om zou draaien met de rode zou ik elke keer mijn instellingen kwijt zijn ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:08:
Ik ga het eens proberen. Ik maak geen gebruik van de iso stekker want heb zelf nieuwe kabels gelegd.

Edit :

Geel is toch altijd memory ? Die moet altijd rechtstreeks op de accu ? Dus als ik hem om zou draaien met de rode zou ik elke keer mijn instellingen kwijt zijn ?
Wat Switchie zegt klopt wel, standaard is niet altijd even standaard |:( . Een autoradio is niet altijd meteen zijn instellingen kwijt als hij geen continu spanning heeft, dus even testen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik vanavond proberen en laat het meteen even weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Switchie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:59:
Wellicht dat hetzelfde geld wanneer je van een japanse radio naar een amerikaanse radio gaat. Blijkbaar is het allemaal toch niet zo Iso als de naam doet vermoeden :)
Klopt, en daarom zijn rood en geel ook vaak voorzien van zo'n (uit elkaar draaibare) zweefzekering zodat het wisselen helemaal niet lang hoeft te duren :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat was bij deze ook. Iemand trouwens nog ervaring met deze radio wat zijn jullie bevindingen ? Ik lees alleen maar positieve verhalen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Draden omgedraaid en het werkt !

Alleen als ik nu het contactslot omdraai als ik de auto uitzet en de radio staat nog aan hoor ik een kei harde knal. Dus voortaan eerst radio uit en dan auto :-)

Vind het nog vaag want op de radio staat een tekening geel naar accu maar moet dus de rode zijn

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds niet goed. Als ik het contactslot omdraai schakelt de versterker meteen in. En pas uit als ik contactslot weer terug draai. Dus onafhankelijk van de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt volgens het parrot forum dat deze radio de remote pas uitschakelt na 5min. Dat wil dus zeggen dat mijn versterker en powercap me accu waarschijnlijk binnen no time leeg trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:01
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Een versterker die niks afspeelt verbruikt niet zo veel en de powercap zal niet leeg zijn na net een stuk gereden te hebben. Als je echt zekerheid wil hebben, kun je de remote altijd nog via een schakelaar laten lopen, zodat je hem zelf kunt onderbreken na het uitzetten van het contact :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 16:58
Hoi,

Er zit inderdaad een uitschakel-vertraging op, maar deze is wel wat minder dan 5 volle minuten, eerder iets van 1 of zo. Ik vond het inderdaad ook merkwaardig, maar ik had zoiets van ik wacht wel even en warempel, de amp schakelde uit na een minuutje of zo.

Overigens trekt een amp/cap volgens mij bijna niks als de sub niet speelt, dus zo snel zal je accu niet leegraken, tenzij die al verwakt is. Het wordt weer de tijd van het jaar voor massale accu failures door het koelere weer, dus het is geen slecht idee om eens je accu door de laten meten; kijken of ie niet instort onder belasting ;)
Pagina: 1