• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik wil graag een hardeschijf in de plaats van een dvd speler doen.
Dus heb ik een bay nodig die van 5.25 een plekje maakt voor een 3.5" hhd.

Ik had dit gevonden in de pricewatch:
Bay Rafter 3.5

Mijn behuizing is de Antec p180 mini.
Heeft er iemand ervaring met zo'n bay? En past dit in elke optical bay? (waar normaal dus een dvd speler in gaat)

Of andere suggesties of tips?
Hoor het wel.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat zal wel gaan.

Wat je ook kan doen is er een swap bay inhangen. Deze heeft als voordeel dat je de harde schijf erin en eruit kan halen. Als de HD dan vol is, koop je een andere die je er dan zo kan inschuiven.

Ik heb dat ding ook. Alleen schuif ik er de schijf alleen in als ik m nodig heb.

pricewatch: Antec Easy SATA Hot Swap Hard Drive Caddy

[ Voor 20% gewijzigd door Reepje op 15-09-2011 21:53 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Reepje schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:52:
Dat zal wel gaan.

Wat je ook kan doen is er een swap bay inhangen. Deze heeft als voordeel dat je de harde schijf erin en eruit kan halen. Als de HD dan vol is, koop je een andere die je er dan zo kan inschuiven.

Ik heb dat ding ook. Alleen schuif ik er de schijf alleen in als ik m nodig heb.

pricewatch: Antec Easy SATA Hot Swap Hard Drive Caddy
Dan moet je er wel even bij zeggen dat die dingen niet hotswap zijn; je kunt ze dus niet tijdens het draaien inprikken. Reboot is noodzakelijk bij een switch.

En verder:van die verloopdingen moet je zo bij de PC boer op de hoek kunnen halen vziw :P)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 14:12
dat soort dingen worden veel gebruikt op de it scholen wanneer er andere besturings systemen geinstalleerd moeten kunnen worden door en voor de studenten die dan makkelijk van systeem kunnen veranderen.

Tweedehands kon je de IDE uitvoering geregeld zeer goedkoop krijgen, heb je best veranderd naar een sata niet zo mooi maar werkt wel. (vast zetten is dan wel een pre)

En zo als the eagle aangeeft niet hot swappable, die bestaan wel, maar zijn een stuk duurder.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:59:
[...]

Dan moet je er wel even bij zeggen dat die dingen niet hotswap zijn; je kunt ze dus niet tijdens het draaien inprikken. Reboot is noodzakelijk bij een switch.
Echt niet. Hot swap, de naam zegt het al. Praktijk is ook zo, althans bij mij dan. Maar wie weet is mijn computertje dan een uitzondering...... |:(

• dimako_
Bedankt voor de info tot nu toe.
Het moet een goedkope optie zijn.
En ik hoef niet makkelijk te switchen.. Dus hot swap is alleen een bij komstig voordeel, niet noodzakelijk.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:04:
[...]

Echt niet. Hot swap, de naam zegt het al. Praktijk is ook zo, althans bij mij dan. Maar wie weet is mijn computertje dan een uitzondering...... |:(
Wel of niet hot-swap heeft niets te maken met zo'n bracket. Het heeft te maken met het moederbord van de PC. Al mijn schijven zijn hot-swap, puur omdat het moederbord dat ondersteunt. (Niet dat ik er ooit gebruik van gemaakt heb, of zal maken)

Sluit je zo'n bay aan op een SATA poort die hot-swap ondersteunt dan werkt het. Heeft verder niets met het bay zelf te maken.
dimako_ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:42:
Heeft er iemand ervaring met zo'n bay? En past dit in elke optical bay? (waar normaal dus een dvd speler in gaat)
Een optical bay is 5,25". Alles was die maat heeft past er in. Of dat nou een DVD speler, Blu-Ray brander of asbak met aansteker is maakt niet uit, 5,25" is 5,25"

Je kan een speciaal bay er voor kopen maar 2 stukjes metaal van 3 euro van 3.5" naar 5,25" werken ook prima. Een bay heeft als voordeel dat montage soms makkelijker is of dat je een fan kan monteren. Je hebt ze ook nog met rubber erin verwerkt zodat er niets gaat mee trillen. Je kan het zo simpel en goedkoop of zo duur en uitgebreid maken als je zelf wilt.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 15-09-2011 22:12 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Dan koop je van die simpele metalen beugeltjes.
Deze bijvoorbeeld, kan je bij de meeste computers winkels wel krijgen. Laat je echter niet afzetten, die dingen hoeven niet meer te kosten dan een euro of 3.

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 14:12
@reepje ik zie het nu net ook staat gewoon in de naam XD

bij die ide dingen is het bij mij meer dan eens verkeerd gegaan, maja sata he.

Die bayrafter schroef je in de beugel voor de dvd speler je moet er wel zelf een afdek kapje voor hebben anders heb je zon gapend gat voor je hdd.

je kan ook pricewatch: Kingston SNA-BR/35 kiezen bij ophalen goedkoper dan die via ebay van job.
Ik vind zelf die bayrafter wat netter iets meer kwaliteit, als je wil kan je er ook een fan aan hangen

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
job schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:10:
[...]

Dan koop je van die simpele metalen beugeltjes.
Deze bijvoorbeeld, kan je bij de meeste computers winkels wel krijgen. Laat je echter niet afzetten, die dingen hoeven niet meer te kosten dan een euro of 3.
verrekt :) exact die dingen heb ik gisteren nog in een pc geschroeft :p
heb die al jaaaren hier liggen, geen idee waar ze vandaan komen eigenlijk.

• dimako_
Heeft er dan iemand toevallig een setje brackets liggen?
Dm me:-)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dimako_ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:38:
Heeft er dan iemand toevallig een setje brackets liggen?
Dm me:-)
Anders even je lokale PC winkel in lopen. Een beetje winkel heeft die dingen nog wel ergens liggen. Kan je ze gratis of voor 2 euro oid mee nemen.

• dimako_
Bedankt voor de tip.
Maar is niet meer nodig!

Ik was plaatjes aan het kijken van de antec p180 mini en toen kwam ik bij een shop met een overzicht van die behuizing en daar zit standaard sown bay al bij. En die had ik ook alleen nog nooit gebruikt en heb ik die verweg opgeduikeld.

Dus bedankt voor alle info mede-tweakers:-)
Pagina: 1