• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb een win7 pc met daaraan een DAC; die DAC blijft soms gelockt na een reboot waardoor je OF de kabel los moet halen of via playback devices het output device rechts moet klikken, disablen en weer enablen.

Leuk op zich ,maar het moet automatisch gebeuren voor een bepaalde toepassing van me...

En ik ben aan het zoeken gegaan naar hoe het te doen, maar krijg er niet echt de vinger achter. (lastig googlen je vindt veel mute achtige dingen).
Muten is leuk maar lost het niet op; het signaal blijft gelockt :(.

Weet iemand hoe ik dit vanaf de commandline/eigen programma kan doen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
http://download.oracle.co.../DAC/DACCommonTasks8.html

Misschien kan je hier al eens mee beginnen? Ik heb even gezocht en dit is toch precies het enige dat ik gevonden heb dat een deftige uitleg heeft.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
En als aanvulling op bovenstaand, mocht de xp/2003 versie niet goed werken onder W7 kun je 'm ook uit dit pakket halen: MSDN: Windows Driver Kit (WDK) Version 7.1.0 Release Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Inderdaad werkt devcon niet (het programma is niet goed geinstalleerd volgens windows), dan moeten we maar eens de driver kit bekijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 25-09-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Iemand nog een goed idee, behalve devcon? Vandaag getest en ook op 32b win7 werkt het niet goed als je devcon in de CLI intypt; het programma crasht gewoon compleet. Lekker.

Anders wordt het dus alsnog een driver in elkaar hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Vandaag getest en ook op 32b win7 werkt het niet goed als je devcon in de CLI intypt; het programma crasht gewoon compleet. Lekker.
Is dat met die uit de W7 driver kit? Hier werkt 'ie iig zonder te crashen. Mocht je 'm nog niet gevonden hebben, als je de ISO opent met bv 7zip en vervolgens WDK\setuptools_x64fre_cab001.cab opent zie je daar _devcon.exe_00000, als je deze uitpakt en hernoemt naar devcon.exe heb je je 64bit versie, voor de 32bit versie de x86 cab pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmmz wat nader onderzoek leert me dat als ik devcon vanuit de commandline draai ik heel kort een scherm met output zie met wat output en dat schermpje verdwijnt meteen weer.

Commando's als devcon hwids werken op die manier dus niet; ik moet eigenlijk wel de output eruit hebben (een Ruby script voert devcon straks uit dus ook dat schermpje werkt niet zo goed).

Pagina: 1