XBMC Ubuntu - Geen ntfs schijf zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 17:58
Ik heb XBMC geïnstalleerd op 1 van mijn partities middels de LiveCD (ext3). Dat is allemaal goed gegaan en ik kan alles gebruiken.
Maar... Ik kan niet bij mijn D: schijf komen, hier staan al mijn films op. Dit is een Windows schijf NTFS.
Nu heb ik hem proberen te mounten middels deze handleiding.

Ik heb alle stappen succesvol doorlopen, kreeg geen fouten.

Bij een herstart zie ik de gemounte folder wel, maar als ik er naar toe ga is hij leeg. Ik heb het op verschillende manier geprobeerd maar elke keer met hetzelfde resultaat,

Wie kan mij helpen?

Ik heb hen net opnieuw geïnstalleerd EXT4, hetzelfde weer gedaan en wederom leeg.

[ Voor 15% gewijzigd door vanputten80 op 15-09-2011 21:35 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Het ligt er net aan hoe je partities zijn ingedeeld het kan bijv. /dev/sda1 maar het kan net zo goed sdb3 zijn.
Controleer dit met bijv. met gparted.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Je ziet niet een "gemounte folder", je ziet alleen de map die je aangemaakt hebt maar waar (blijkbaar) niets op gemount is.

Mijn gok is het zelfde als die van lamko, waarschijnlijk heb je de verkeerde partitie geprobeerd te mounten.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou persoonlijk het UUID van de partitie in fstab zetten, dan weet je zeker dat je altijd de juiste partitie hebt. Ik heb het volgende voor mijn NTFS partitie:
code:
1
UUID=59BCF0801BDD8F20    /media/windows    ntfs-3g    defaults,uid=1000,gid=1000    0    0

UUID krijg je via sudo blkid. De uid= en gid= in de mount optie is zodat je niet die chgrp troep hoeft te doen. Het wordt gemount met full permissions voor de gebruiker met dat id.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Als ik sudo fdisk -l doe krijg ik een 4tal schijven.

Bij twee ervan staat HPFS/NTFS SDA3 en SDA5. De laatst genoemde moet de media schijf zijn gezien de grootte ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
sudo mount -t ntfs-3g /dev/sda5 /mnt/Filmschijf dan ff in de Filmschijf kijken en alles moet er staan.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet ook geen fdisk -l gebruiken, maar blkid. Dan krijg je een lijstje met UUIDs, locatie (/dev/sdx), file system en label. Dit dus:
code:
1
/dev/sda1: LABEL="Windows" UUID="59BCF0801BDD8F20" TYPE="ntfs"

Als je tenminste de schijven in Windows een naam hebt gegeven. Vind ik persoonlijk overzichtelijker in dit geval.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• vanputten80
Het is gelukt!

Fout zat hem in de handleiding :), of mijn kennis op het gebied van linux..

fstab had ik verkeerd geopend, ik gebruikte sudo nano fstab maar het moet zijn sudo nano /etc/fstab.

Goede handleiding vind je hier

[ Voor 22% gewijzigd door vanputten80 op 17-09-2011 12:18 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Er staat in de regel daarboven "ga naar /etc/fstab", denk dat ze daarmee suggereren dat je al in /etc zit. Dan kun je wel gewoon sudo nano fstab doen.
Pagina: 1