HTPC met losse touchscreen, hoe doe je dat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers,

Dit is mijn eerst post op tweakers, ik heb altijd meegelezen maar sinds kort heb ik zo'n groot dilemma dat ik deze hier wil stellen

Het zit namelijk zo
Ik ben van plan om een HTPC samen te stellen met deze onderdelen ;

- Behuizing = Silverstone GD04S Silver
- Voeding = Be Quiet! Pure Power L7 350 Watt, 20+24 Pins
- Moederbord = GigaByte GA-A75M-UD2H
- Processor = AMD A8-3850 2.90 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
- Processorkoeler = Scythe Shuriken Rev.B
- Intern Geheugen = G.Skill Ripjaws-X 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
- Optisch Station = Samsung 22x DVD-RW SATA Black Wo/S S-ATA, OEM
- Harde Schijf (OS) = Eigen Samsung 1TB
- Harde Schijf 2 = WD Caviar Green 3TB SATA 6Gb/s 3 TB, 5400 Rpm, 64 MB, Bulk
- OS = Windows 7 Ultimate 32Bits
- Overige = Losse Ir-Controller en Wireless PCI Adapter

Eventueel koop ik nog een Logitech Harmony One als ik gek wordt van teveel afstandsbedieningen

Zelf heb ik een Samsung Full FD LCD scherm en een Onkyo NR-509 Versterker (alles doorgelinkt met HDMI)

Wat ik nou wil is dat ik Media Center kan bedienen vanaf de bank, draadloos, makkelijk en met touchscreen
Bladeren daar je muziekalbums en playlists maken. Of naast je Tv / boven je receiver als bediening voor geluid.

Mijn oog was eerst gevallen op Logitech zijn Squeezebox systeem, maar dit blijkt alleen voor muziek een optie te zijn (plus dat het een ramp is om aan te sluiten, zo valt te lezen)
Ook de controllers van Sonos (heel duur) zijn alleen voor muziek.

Tot ik me bedacht om een touchscreen monitor te kopen en daar WirelessHMDI of WirelessUSB heen te sturen.
Maar dit werkt ook niet omdat de monitor sowieso dan nog een voedingskabel nodig heeft.

Als derde stap kwam ik uit bij Soundgraph. Een bedrijf in Korea dat enigszins bekend is door de Imon (display/afstandbediening voor HTPC) modules.
Zij bieden de FingerVU 1016W Wireless Monitor Set aan. Een 10 inch schermpje met WirelessUSB, met dockingstation voor omgerekend ongeveer € 300.

link Finger Vu

Dit leek me echt de ideale oplossing ware het een beetje jammer is dat het niet hier in de winkels ligt.

Maar ja toch 300 euro, terwijl er nu tablet pc's voor 100 euro op de markt liggen

Dus mijn nieuwe idee wordt om de HTPC te bedienen met een tablet via een Remote Desktop App

Wat ik jullie nu wil vragen is

1. Is een tablet ook echt handiger/ beter dan de VingerVU
2. Welke tablet doet het goed ? Zijn die van 100 euro met Android 2.3 ook in staat een goede Remote te zijn?
Of moet je vanwege de batterijduur toch echt een Samsung Galaxy Tab/Asus Transformer/Ipad nemen?
3. Welk besturingssyteem is dan het beste? Android of IoS?
4. En heel belangrijk: Als ik mijn pc opstart (eventueel uit slaapstand) wil ik dat de Tablet hierop reageert.
Kan dat als de tablet dan ook altijd in slaapstand staat?
En kan ik die Remote Desktop App/Splashtop App ook zo instellen dat deze altijd in verbinding staat met de
HTPC? En wanneer dat niet kan, dat deze dan wel vanuit de boot van de tablet direct automatisch opstart?

Nou, een heel heel verhaal dus.
Wat ik dus wil weten is hoe je de beste HTPC kan maken. En dan vooral ook qua gebruiksgemak.

Daarbij wil ik jullie bij voorbaat heel erg bedanken voor de hulp.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
XBMC installeren op de HTPC.
XBMC commander is verkrijgbaar voor iOS en voor android zijn er ook XBMC remotes

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Verwijderd

Topicstarter
Wat hebben jullie toch allemaal met je xmbc, ik wil gewoon media center, dat werkt perfect.

En daarbij geef je me O informatie

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
eigenlijk zoek je zoiets:
pricewatch: Origen AE S21T Zwart

Maar dan tegen een normale prijs ;)

Dus gewoon een touchscreen, waarmee je de htpc kan bedienen.
Of begrijp ik je verkeerd?

Misschien kan je kijken naar hoe je dit systeem configureert. Weet je dat, dan moet het toch mogelijk zijn om zelf iets te bouwen. Het is op zich helemaal geen gek idee. Anderzijds kan een afstandsbediening net zo makkelijk zijn. Hoef je ook niet op te staan.
Vooral met muziek heeft een tochscreen voordelen. Daarom ook dat sonos en squeezebox zich op audio richten.
Voor films heb je de tv toch al aan staan.

edit:
http://mediacenterworld.n...n_wat_kan_ik_hiermee.html
http://www.mediacenterwor...nl/d18_Touch_Screens.html

en nog wat informatie
http://www.flitsservice.n...-media-center-t52208.html

[ Voor 16% gewijzigd door Quacka op 15-09-2011 22:13 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:55:
Wat hebben jullie toch allemaal met je xmbc, ik wil gewoon media center, dat werkt perfect.
Blijkbaar werkt Media Center niet perfect anders zou het wel exact doen wat jij beschrijft.
XBMC met een remote doet precies wat jij beschrijft. Daarnaast biedt het nog allerlei andere opties zoals plugins die meer functionaliteit opleveren en verbindingsopties met andere dan Windows gebaseerde systemen.

AUitDeHaag geeft je wel degelijk informatie. Hij geeft aan dat alles wat jij wilt te bereiken is door XBMC te gebruiken in combinatie met een eenvoudige tablet. Daarnaast levert dat je nog hele stapels extra opties op.

Persoonlijk gebruik ik XBMC met XBMC remote op m'n iPad gecombineerd met MobileMouse om eventuele OS issues op te kunnen lossen. Alles bij elkaar volledig ideaal. Niet alleen vanaf de bank mijn films/series bedienen maar ook de TV uit en door het hele huis mijn muziek bedienen.
4. En heel belangrijk: Als ik mijn pc opstart (eventueel uit slaapstand) wil ik dat de Tablet hierop reageert.
Wat bedoel je hier mee? Wat moet de tablet reageren als de pc opstart?
En kan ik die Remote Desktop App/Splashtop App ook zo instellen dat deze altijd in verbinding staat met de HTPC? En wanneer dat niet kan, dat deze dan wel vanuit de boot van de tablet direct automatisch opstart?
XBMC Remote en MobileMouse hebben allebei mogelijkheden om de PC wakker te maken via Wake On LAN, een standaard functionaliteit die alle moderne PCs ondersteunen.

[ Voor 21% gewijzigd door Croga op 15-09-2011 22:23 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:55:
Misschien hebben we het "allemaal" over xbmc omdat het precies doet wat jij wil. Overigens bij je in je post niet heel erg specifiek over software, als je 100% MS software wil had je dat misschien ergens kunnen vermelden ;)
TS komt met een prima oplossing voor wat wij wil, dat jij geen blijkbaar een andere oplossing in gedachte hebt doet niets af aan die oplossing ;).

Ik ben verder niet bekend met de MS software, maar als je het via een web GUI kan aansturen voldoet elke tablet. Welke je dan neemt is een kwestie van budget en persoonlijke voorkeur.

Als je het gehele scherm over wil nemen vermoed ik dat je wat andere problemen tegenkomt, die oplossing zou mijn voorkeur niet hebben iig.

• Quacka
Je kan ook nog aan zoiets denken:
pricewatch: Samsung Touch Remote (RMC30D1)

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Zou kunnen, ware het niet dat dat ding alleen bruikbaar is om een Samsung televisie aan te sturen, en niets anders. Je kunt er dus geen HTPC mee bedienen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan

Het ziet er naar uit dat ik sowieso dan toch op een tablet uit kom. Alleen weet ik weer niets van hun besturingssystemen. Werkt android 2.3 goed of moet je toch voor honeycomb gaan.
Daarbij zie ik dat de goedkope yarvik/tomtec tablets hele slechte kijkhoeken hebben en dat deze vaak een resistief scherm hebben. Niet echt handig om mee op de bank mee te spelen.

Wat ik nou duidelijk wil maken ongeacht of ik misschien wel ooit naar dat XMBC over ga is:

Als je je HTPC aanzet, dan wil ik het 2e scherm (tablet/touchscreen) ook direct aan gaat, en dat deze direct media center laat zien (gedupliceerd danwel). Daarom hoop ik dat die apps wat er voor zijn daarmee kunnen omgaan. En dat die wake up (daarvoor zal je je tablet dan ook altijd in slaapstand moeten zetten) gewoon werkt.

Verder neig ik er naar om nu direct naar de winkel te lopen en al zo'n tablet te halen. Maar als het een goede moet zijn is 450 Euro veel geld.

Graag wil ik een heel groot bedieningsgemak en dat voor de laagste prijs zou je kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
maar welk voordeel zie je hier nu dan in?

Natuurlijk kan je met extended screen wel iets doen, maar ik begrijp werkelijk het nut niet.
Ga je dan straks opstaan om je htpc te bedienen? Dat is toch juist iets wat je wilt voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zal wel te gemakkelijk denken, maar ik zie de meerwaarde niet van een tablet ten opzichte van een remote zoals de Harmony. Wellicht heb je wat meer opties voor playlists etc., dat kan niet op de Harmony, maar dan kun je toch net zo goed je TV aanzetten? Eventueel gebruik je Teamviewer op je tablet/laptop, zodat je vanaf je device je PC over kunt nemen. XBMC remote kan ook.

Een ding snap ik niet; je komt zelf met een aantal opties en zegt dat die niet geschikt zijn omdat ze alleen voor muziek te gebruiken zijn. De zin daarboven zeg je dat je playlists en muziek wilt browsen???

En waarom moet je tablet reageren als je je HTPC aanzet? En hoe zet je de HTPC aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 16-09-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor alleen muziek gebruik heb ik geen zin om een tv te hebben aanstaan. En ik heb zo n grote collectie mp3tjes dat ik daar een beetje visueel goed mee uit te voeten wil komen. Dmv albumhoesjes enzo.

Nogmaals;

1. Ik zet de PC aan , en de receiver (of beide door een harmony one)
2. Ik pak de tablet die normaal naast de tv (ook boven de receiver) staat.
Die staat daar juist dat als ik niet op de bank ga zitten ik eenvoudig een mp3tje kan aanzetten en dat
ik daar een mooi display heb staan waar ik kan zien welk nummer op staat enz enz.
3. De tablet leg ik nu op de bank of op de salontafel net naast de chips en cola . Bezoek kan nu ook eventueel
muziekjes opzetten.

Die tablet wil ik dus niet handmatig weer opstarten als ik m pak en weer wachten en dan weer teamviewer/splashtop aanzetten.

Is het nu een beetje duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kettrick schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:16:
[...]

Misschien hebben we het "allemaal" over xbmc omdat het precies doet wat jij wil. Overigens bij je in je post niet heel erg specifiek over software, als je 100% MS software wil had je dat misschien ergens kunnen vermelden ;)
Dar heeft TS ook gedaan in zijn openingspost, hij gaat voor Windows 7 Ultimate 32b als OS en voor Media Center, een onderdeel van Windows 7, als media software. Het staat er echt.

Nu zijn er naast Windows Media Center inderdaad nog andere alternatieven en mogelijk kan TS zich ook een beetje verdiepen in die alternatieven, en kan er via een van de andere media software alternatieven eenvoudiger een antwoord op zijn vraag gerealiseerd worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:50:
Voor alleen muziek gebruik heb ik geen zin om een tv te hebben aanstaan. En ik heb zo n grote collectie mp3tjes dat ik daar een beetje visueel goed mee uit te voeten wil komen. Dmv albumhoesjes enzo.
Dat kan eventueel in XBMC ook en hij scant als je dat wilt automatisch je nieuwe nummers en voegt daarbij nieuwe ID3 informatie toe als je dat hebt ingesteld. Dit hoef je maar één keer in te stellen op één of meerdere watch-folders en de rest doet het dan vanzelf.
Nogmaals;

1. Ik zet de PC aan , en de receiver (of beide door een harmony one)
2. Ik pak de tablet die normaal naast de tv (ook boven de receiver) staat.
Die staat daar juist dat als ik niet op de bank ga zitten ik eenvoudig een mp3tje kan aanzetten en dat
ik daar een mooi display heb staan waar ik kan zien welk nummer op staat enz enz.
3. De tablet leg ik nu op de bank of op de salontafel net naast de chips en cola . Bezoek kan nu ook eventueel
muziekjes opzetten.

Die tablet wil ik dus niet handmatig weer opstarten als ik m pak en weer wachten en dan weer teamviewer/splashtop aanzetten.
Mocht je een Android tablet nemen - of een iPad for that matter - dan kun je die gewoon 'altijd' aan laten staan, eventueel in een dockingstation zodat deze opgeladen blijft. Als je dan je PC aanzet kun je de XBMC app opstarten (dat is een halve seconde oid voordat deze verbonden is) en daarna kun je door middel van een visuele interface door je XBMC library heengaan en muziek, films of tv-series aanzetten.
Is het nu een beetje duidelijker?
Ja :). Echter denk ik voor wat jij wilt - dus met Media Center - je toch voor een relatief dure optie moet gaan. Of je zou eventueel gebruik kunnen maken van VNC/Teamviewer zoals je zelf al zegt, alleen is dat relatief langzaam en ik denk dat dit niet goed gaat werken op een tablet.

Daarom raadt hier 'iedereen' XBMC aan, omdat het open source is en daarnaast relatief goedkoop heel veel waar voor je geld biedt.

Als ik je moet adviseren in tablets zou ik gaan kijken naar:
  • Dell Streak 5-inch of 7-inch. Deze hebben goede inkijkhoeken en zijn relatief klein. Iets wat je wel of niet wilt :).
  • Goedkope 'iPad-knockoff'. Deze heb je met Android 2.2 met een IPS scherm met brede inkijkhoek voor zo'n 200 euro.
  • iPad
En of je dan gaat voor iOS, Android 2.x of Android 3.x maakt eigenlijk niet veel uit. Voor elk platform zijn voldoende apps beschikbaar en ik denk dat de prijs van Android 3.x niet opweegt in wat jij precies zoekt.

edit:
Je kunt XBMC gewoon uitproberen op je gewone PC en dan met een samba (Windows share) verbinden met je HTPC of NAS om het eea te testen. Dan raadt ik je de skin reFocus aan. Die heeft IMHO ongeveer dezelfde interface als Media Center maar.. net wat beter!

[ Voor 5% gewijzigd door alex3305 op 16-09-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu eens een mooi antwoord, alleen nogmaals ik heb al die media center alternatieven (dus ook XMBC) al geprobeerd en ik vind ze alles behalve soepel en makkelijk werken. Dat is mijn mening.
Daarbij heb ik al mijn muziek al mooi voorzien van covers en wil ik ook dat bezoek ermee kan werken en dan is XMBC toch eigenlijk totaal onbekend voor ze.

Maar eigenlijk doet dat er ook helemaal niet toe als je mijn vraag leest. Die app van xmbc moet toch ook via je router in contact staan met je HTPC. Op precies dezelfde manier als w7 media center.
Ik wil ook geen andere interface op de tablet dan. Gewoon gekloond dus.

Maar mooi om te horen dat zo n tablet dus in slaapstand kan staan en met die app in verbinding is met de htpc.
Als je de htpc dus aanzet.

Nogmaals,

quote: Graag wil ik een heel groot bedieningsgemak en dat voor de laagste prijs zou je kunnen zeggen.

Zoeken wordt het dus voor een tablet van ongeveer 200-250 en dat nog excl. dock.
500excl voor een eee of ipad vindt ik alleen daarvoor te duur. Of toch weer niet want je gaat een goede tablet dan misschien ook nog intensiever voor andere dingen gebruiken.

In ieder geval dus geen FingerVu. Daar was dus niemand enthousiast over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Er is een reden dat er Android en iOS apps zijn die een andere interface bieden i.p.v. het simpelweg "klonen" van het beeld en dat is omdat deze er op toegespitst zijn zo'n gebruikersvriendelijk mogelijke interface te bieden voor besturing op afstand. Voordat je bakken met geld uitgeeft aan een tablet om deze als remote desktop client te gebruiken, zou ik het volgende nagaan/verifiëren:

In mijn ervaring worden bij mediacenter programma's zoals Windows Media Center, XBMC, MediaPortal etc de graphics niet aan de kant van de client ge-rendered, als in: Het beeld op je tablet blijft zwart, maar de PC die je "overneemt" reageert wel op input van de client. Ik weet niet of dit het geval is bij alle remote desktop clients, maar die ik geprobeerd heb, zoals een Teamviewer (VNC) rendered de graphics dus NIET op de tablet.

Wanneer je m.b.v. een RDP client de HTPC wilt overnemen als Windows Media Center draait. dan sluit Windows Media Center simpelweg af. Dit wordt volgens mij gewoonweg niet ondersteund in het RDP protocol. Maar dat weet ik niet zeker.

Daarnaast is het zo dat als je inlogt via RDP (m.b.v. bijvoorbeeld de Pocketcloud Android app), je de sessie daadwerkelijk overneemt en de sessie op de PC dus disconnect. Je kunt dan maar één actief scherm tegelijk hebben, dus: óf je htpc heeft beeld, óf je tablet heeft beeld. Dus mocht je het tóch werkend krijgen a.d.h.v. het RDP protocol (wat volgens mij niet kan), dan loop je daar dus ook al tegenaan.

Mocht je uberhaupt iets aan de praat krijgen met remote desktop, dan kan je er vanuit gaan dat de besturing erg laggy en onhandig zal zijn.

Ik houd me aanbevolen bovenstaande info te corrigeren, maar dat is mijn ervaring en zoals gezegd wellicht zinvol dit eerst even goed uit te zoeken alvorens je naar de winkel rent en een Ipad koopt, om vervolgens van een koude kermis thuis te komen wanneer blijkt dat het voor geen meter werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 16-09-2011 23:16 ]

• Quacka

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je zou het via VNC kunnen proberen, maar aangezien Media Center compleet via DirectX aangestuurd wordt denk ik niet dat dit een groot succes zal worden. De PC vloeiendheid en snelheid ga je gewoonweg niet bereiken via conventionele software.

In deze post worden een aantal VNC en RDP clients besproken, maar het is niet voor niets dat zowat elke app in classic mode wordt gerenderd. Want je netwerkverbinding is gewoonweg niet toereikend genoeg.

Even een rekenvoorbeeld als je jouw beeldscherm zou klonen naar een tablet (in het slechtste geval).
code:
1
2
1920 x 1080 (pixels) x 16(-bits kleuren) = 33.177.600 (bits per frame) * 60 (fps) = 1.990.656.000 (bits per seconde) / 8 
= 248.832.000 (bytes per seconde) / 1024 = 243.000 (kBytes/s) / 1024 = 237.3 (MB/s)

Nu is het mij onbekend of VNC met dirty regions kan werken in DirectX. Als dit zo is heb je natuurlijk al veel minder data per seconde nodig. Is dit niet zo, dan zul je dat toch echt nodig hebben. Daarnaast moet natuurlijk het tablet het ook nog verwerken en moet de lan-snelheid op dat ding snel genoeg zijn. En om heel realistisch te zijn ga je dat gewoonweg niet halen. Al is je snelste draadloze netwerkverbinding 300Mb/s want dan heb je nog máár maximaal 37.5MB/s en daar moet je nog 10% overhead vanaf trekken (in het beste geval).

Conclusie daarmee dus is dat je beter op zoek kunt gaan naar een app welke interfacet met een muziek bibliotheek van een bepaald media center. En of dat dan WMC, XBMC of voor mijn part MediaPortal is, dat boeit niet. En wat hierboven aanstaat zou je dan even moeten testen en ook eventueel moeten kijken hoe dat op een tablet werkt. Want dat kan weleens gruwelijk verschillen.

• Quacka
het makkelijkst zou zijn als hij iemand in zijn omgeving kent met een android-tablet (iPad is een beetje duur voor puur dit soort geintjes...).

Verwijderd

Topicstarter
Aha een heel interessant verhaal dus. Op youtube zag het er allemaal zo leuk uit wat die mensen zoal thuis maken.

Zelf heb ik nu weer een nieuw idee.

Omdat ik die tablet alleen voor muziek gebruik en mijn receiver (Onkyo NR509) draadloos kan streamen zou ik in principe dit hele verhaal ook kunnen vergeten. Vooral om weer het Watt-gebruik te verminderen.

Alleen moet die tablet dan wel die muziek kunnen opslaan (meer dan 500 gb) en moet dat streamen naar de receiver wel goed werken. Laat die tablets bijna allemaal 16/32 en 64 gig zijn en eentje van 250 gig.

Verder als ik weer op interface terugkom zou ik dan naar een win7 tablet gaan (alhoewel daar heel slechte reviews van zijn. Dan heb ik wel mijn media center en media player erop.

Buiten dat wordt het nu weer een erg audio verhaal.

Ik weet niet of jullie nog hulp willen bieden, want ik blijf nu steeds weer naar een ander verhaal te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Peter;

Ik ben bang dat je een beetje leidt aan tunnel visie.
Je idee is:
De tablet moet precies hetzelfde doen als de PC qua interface.

Laat dat idee alsjeblieft varen. Zoals al eerder gesteld: Een tablet is geen PC. Zowel het tablet scherm als de manier van bedienen zijn niet hetzelfde en daarmee wil je dus ook niet dezelfde interface. Wat XBMC Remote doet is je tablet voorzien van een interface voor XBMC die geschikt is voor een tablet. Je kunt daarmee je hele muziek collectie door lopen zoals het op een tablet goed werkt.

Verder stel je:
Alle muziek op een tablet en dan streamen.

Het eerste probleem daarmee meld je zelf al: Een tablet is niet gemaakt of bedoelt om zoveel muziek te bevatten. Daarnaast heb je vervolgens ook geen ondersteuning meer voor de andere zaken die een HTPC doet. Als laatste is Win7 helemaal niet geschikt voor tablets, laat staan voor Media Center.

Al met al zou ik je zeer sterk adviseren om nog een keer naar XBMC te kijken. Zoals al eerder gemeld: Voor het doel wat je voor ogen hebt doet XBMC in combinatie met XBMC Commander exact wat jij graag wilt. Het heeft een hele kleine learning curve, je zult even een uurtje of 2 moeten spenderen aan het configureren van het zootje maar daarna werkt het volledig intuitief. Ook je eventuele gasten kunnen vervolgens zonder enig probleem de tablet pakken en met muziek/video doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja , wat een issue he.
Ik ga nog even door. Ik weet dat er nog veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Toch?

Probleem is dat ik het steeds onzinniger vindt dat je voor alleen muziek luisteren een htpc en ook nog een tablet laat draaien. De optie met een remote desktop of anders een commander voor media center /xmbc zal ik wel aan de praat krijgen.
Dan kan ik bijvoorbeeld de nieuwe Archos kopen die volgende maand uitkomt.

Link; archos gen 9 tablet

Die heeft nu ook eindelijk Android 3.2.
En verder mooie specs en qua prijs tussen budget tablets en eee pad/ipad./galaxy s in.
Wel die 8 inch dan. Waarschijnlijk €280 dus.

Dan zou ik klaar zijn

Maar ik vraag me echt af , Archos heeft nu ook 250GB Tablets. Als er nou ooit een tablet komt met meer dan 500GB (liefst 1TB) dan zette ik alle muziek daar op. Altijd al je muziek bij je. En dan streamen naar de receiver, voor mijn part dan maar geen win7 interface als het een android wordt.
Dat zou echt de mooiste optie zijn. Ik denk dat dat gewoon een kwestie van tijd is.

Is er nog iets dat ik wil uitsluiten. Wireless-HDMI van htpc naar Tablet; kan dat dan?

Het wordt dus of gewoon die tablet of de FingerVu.

Die FingerVu is namelijk draadloos via USB, heeft touchscreen, kan in principe gewoon het beeld klonen.
Maar wel 2 nadelen ;
1. Ik zie nergens reviews over die fingerVu. Ja, op youtube, beetje geklungel door Soundgraph zelf. Ik moet dan
dus maar hopen dat hij doet wat ie hoort te doen.
2. 400 euro in totaal voor dat ding. En geen extra opties wat een tablet wel nog heeft.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die willen meedenken. Anders ga ik gewoon zelf een keuze maken uiteindelijk; nl. een normale tablet of de FingerVu.

Adios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Peter;

Laten we beginnen met optie 500GB Tablet.
Ja, waarschijnlijk is dat een kwestie van tijd. Streamen blijft echter een uitdaging. Je zult de tablet echt fysiek aan je versterker moeten hangen wil het geluid er uit komen, tenzij je een versterker hebt die zelf media kan afspelen. In dat geval wordt het een compleet ander verhaal. Als een kabeltje tussen tablet en versterker geen probleem is dan kun je hier zeker naar kijken.
Een alternatief is een NAS gebruiken die zelf muziek kan afspelen. Synology heeft die dingen, kun je gewoon een speakerset op aansluiten en via een web interface muziek afspelen. Die web interface kun je uiteraard met iedere willekeurige browser (ook op een tablet) aansturen.

Optie 2: Tsja, als jij 30 keer hoort "Doe nou niet, doe nou gewoon XMBC met een tablet" en geen enkele keer "Hmm... mischien gaat dat wel werken" maar toch stug vast blijft houden dan denk ik niet dat je nog advies hoeft te verwachten.

Overigens zijn de specs van je HTPC nogal enorm zwaar. Genoeg om een uitgebreid 3D spel mee te spelen zelfs. Daarmee krijg je inderdaad kosten (zowel aanschaf als stroom) die uit de klauwen gaan lopen. Een goede HTPC kun je voor veel minder samenstellen en die verbruikt dan minder dan een gloeilamp. Daarmee haal je wellicht de reden om naar een tablet-only oplossing te kijken weg. Kijk eens naar een bordje met geintegreerde AMD E450 processor, die, en zijn grafische kaart, is meer dan krachtig genoeg voor dit soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit.

Dat hele verhaal van draadloos door je media center playlists maken enzo gaat het niet worden.
Daar is niet door heen te komen. Ik kan beter van tevoren een paar playlistjes via de tv maken waar je goed beeld hebt en ook goed voor zit.

Wat ik dan wel doe. Ik kom toch weer op Soundgraph uit. Maar dan een andere dan die draadlooze 1016W.:

link FingerVu 895 S

Deze kan ook gewoon (wel met een usb kabel) boven op media meubel staan als display.
Dit wordt dus het 2e beeldscherm zullen we maar zeggen. (gekloond)
Vanaf dit schermpje selecteer ik ook wel een nummertje of een gemaakte playlist.

Wat het tablet-verhaal betreft. Het zal wel werken, maar ik wacht wel een jaar of langer dat er dan misschien meer opties op zitten. Meer opslag, Windows 8 komt eraan, betere streaming en remote desktop apps, etc etc.

Je verteld me nog wat over die fusion mogelijkheid. Wat ik dan niet begrijp is dat al die bbg-gidsen bij een htps altijd een uAtx bord en vanalles hebben. Dan zal ik daar ook nog maar eens goed naar kijken.

Dus ik ben er uit. Oke, bedankt voor al jullie hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat teleurgesteld ben.

Je zet een stelling neer van gewenste functionaliteit met mogelijke oplossingsrichting.
Vervolgens krijg je van een aantal mensen een advies voor een alternatieve oplossingsrichting. Deze mensen hebben allemaal uitgebreide ervaring.
Vervolgens negeer je alle adviezen volledig, ondanks dat ze allemaal onderbouwd zijn met feiten en ervaringen, om toch voor je eigen idee te gaan.

Persoonlijk krijg ik dan een beetje het idee dat je eigenlijk helemaal niet op advies zat te wachten maar op bevestiging van je eigen idee. Dat ga je hier niet krijgen omdat het idee niet goed is, gezien de ervaringen van meerdere mensen hier op het forum.

Wat betreft HTPCs: Het ligt er volledig aan wat je er mee wilt gaan doen. Daarnaast bestaan de AMD Fusion APUs nog niet zo heel erg lang. Ik draai persoonlijk op een Atom/ION systeem en dat loopt als een trein voor minder dan 40W. De AMD E450 is nog een stukje krachtiger én zuiniger. Voor standaard HTPC toepassingen (muziek luisteren, video kijken, wellicht wat surfen) is dat veel meer dan krachtig genoeg. Wil je meer (downloaden, uitpakken, wellicht een spelletje) dan ben je beter af met wat krachtigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:23:
Ik ben er uit.

Dat hele verhaal van draadloos door je media center playlists maken enzo gaat het niet worden.
Daar is niet door heen te komen. Ik kan beter van tevoren een paar playlistjes via de tv maken waar je goed beeld hebt en ook goed voor zit.

Wat ik dan wel doe. Ik kom toch weer op Soundgraph uit. Maar dan een andere dan die draadlooze 1016W.:

link FingerVu 895 S

Deze kan ook gewoon (wel met een usb kabel) boven op media meubel staan als display.
Dit wordt dus het 2e beeldscherm zullen we maar zeggen. (gekloond)
Vanaf dit schermpje selecteer ik ook wel een nummertje of een gemaakte playlist.

Wat het tablet-verhaal betreft. Het zal wel werken, maar ik wacht wel een jaar of langer dat er dan misschien meer opties op zitten. Meer opslag, Windows 8 komt eraan, betere streaming en remote desktop apps, etc etc.

Je verteld me nog wat over die fusion mogelijkheid. Wat ik dan niet begrijp is dat al die bbg-gidsen bij een htps altijd een uAtx bord en vanalles hebben. Dan zal ik daar ook nog maar eens goed naar kijken.

Dus ik ben er uit. Oke, bedankt voor al jullie hulp ;)
"Wat ik nou wil is dat ik Media Center kan bedienen vanaf de bank, draadloos, makkelijk en met touchscreen" 8)7

Testing, one, two ...

Pagina: 1