Toon posts:

Hulp met schermen aansturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een kleine vraag.

Mijn vader wil, voor zijn kleine kantoor, 2 schermen hebben die zijn logo afbeelden en verscheidene foto's van werk kunnen laten langskomen.

Hij heeft 2 Sony LED tv's gekocht en er zitten genoeg HDMI-poorten in beide. Zelf wilde hij op 1 computer zelf aanpassingen maken om deze door te geven aan die 2 schermen. In het kort, 1 pc moet 3 schermen aansturen(reken daarbij de monitor van de pc).

Zelf weet ik dat je via HDMI deze kan koppelen, alleen moet het zo blijven dat de 2 schermen de logo's en foto's oppakken en de losse computer met scherm gewoon een functionele computer blijft.

Mijn vraag is dus, wat voor videokaart is ervoor nodig en hoeveel kost het? Het budget is €100-€200.

De opstelling moet zo worden:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/197/opzettv.jpg/

Alvast bedankt,

Maxie1992

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
sommige tv's hebben een usb aansluiting en een soort van dia showapp.

Check even welk type je hebt, misschien is een usb stickje voldoende.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:05:
sommige tv's hebben een usb aansluiting en een soort van dia showapp.

Check even welk type je hebt, misschien is een usb stickje voldoende.
Nou kijk, dat had ook gekund maar mijn vader wil via de basis pc(zie afbeelding) deze afbeeldingen on the fly kunnen veranderen. Daarom was het de vraag welke videokaart ik moest gebruiken voor de opzet.

Toch bedankt voor je hulp.

Maxie1992

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat heb je zelf eigenlijk al gezocht? Met beetje zoeken op google of hier zou je er toch redelijksnel achter moeten komen ;)

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik neem aan dat de PC al een (zij het onboard) grafische kaart heeft? Dan zou ik zeggen, pak gewoonweg de goedkoopste videokaart die je kunt vinden met 2 x HDMI (of 1x HDMI en 1x DVI + DVI->HDMI converter).

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Xthemes.us schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:09:
Ik neem aan dat de PC al een (zij het onboard) grafische kaart heeft? Dan zou ik zeggen, pak gewoonweg de goedkoopste videokaart die je kunt vinden met 2 x HDMI (of 1x HDMI en 1x DVI + DVI->HDMI converter).
Halllo Xthemes.us,

Ik heb al een videokaart gevonden, namelijk de EVGA GeForce GTX 550 Ti Superclocked. Deze is kwalitatief erg goed en voldoet aan de eisen.

Mijn laatste vraag luidt:

Is het mogelijk om op het basisscherm(monitor van pc) gewoon Windows 7 te gebruiken zonder dat dit te zien is op de twee aangesloten schermen? Dus dat je de 2 schermen verschillende informatie laat zien en dat je op de pc zelf(met aangesloten monitor) gewoon kan internetten zonder dat dit op de LED schermen te zien is.

Alvast bedankt,

Maxie1992
Pagina: 1