[PHP] Bericht op Facebook pagina van bedrijf plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Beste Tweakers!

Wij hebben een website voor het bedrijf met sinds kort ook een Twitter en Facebook pagina. Wanneer een aanbieding geplaatst wordt op onze website, is het de bedoeling dat deze aanbieding op Twitter en Facebook geplaatst wordt. Ben al enige tijd bezig en heb inmiddels het voor elkaar met Twitter. Simpele functie die tussen de code van de aanbieding plaatsen gezet wordt:
PHP:
1
2
3
4
5
...
mysql_query("UPDATE producten SET aanbieding=1 WHERE id='".mysql_real_escape_string($product_id)."'");
post_twitter($bericht);
echo 'Aanbieding gemaakt!';
...

De functie zet $bericht op Twitter. Ik kan de daadwerkelijke functie eventueel plaatsen maar hier gaat het niet om:

Facebook! Hier wil ik net als bij Twitter gelukt is ook zo'n functie tussen de code plaatsen: post_facebook($bericht);
Helaas is dit tot op heden niet gelukt. Gigantisch veel documentatie en een PHP SDK met een stukje verder een voorbeeld. Hier loop ik al vast! Kom niet verder dan "You are not connected."

$user = $facebook->getUser(); geeft geen waarde terug. Dit komt denk ik omdat ik niet ingelogd ben op Facebook als een gebruiker maar als een pagina beheerder oid. Ik heb zelf geen Facebook alleen een "fan page" dat ze het geloof ik noemen voor het bedrijf.

Moet ik een echt profiel hebben om dit te kunnen? Een profiel is persoonlijk, dit mag weer niet voor een bedrijf.

Ik hoor graag en alvast bedankt voor het meedenken!

Roy

P.S. Dit is niet het eerste wat ik probeer, heb al velen pogingen gedaan (voornamelijk veel voorbeelden van blog's geprobeerd), maar zo links en rechts ben ik wel wijzer geworden en is het mij duidelijk dat het met de PHP SDK moet kunnen. En dat de "gemakkelijkste"/beste oplossing is.

[ Voor 8% gewijzigd door royduin op 15-09-2011 20:37 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel een application Id?

Dit stukje dus:
PHP:
1
2
3
4
5
// Create our Application instance (replace this with your appId and secret).
$facebook = new Facebook(array(
  'appId'  => '191149314281714',
  'secret' => '73b67bf1c825fa47efae70a46c18906b',
));

• royduin
Jazeker, App geregistreerd en de juiste nummer ingevoerd.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet, net zoals bij Twitter, een accesstoken bemachtigen en daarmee kun je via de REST API gewoon wallposts maken. De voorbeelden zijn er bij Facebook echt genoeg dus ik denk dat je iets meer moet proberen nog.

• royduin
Ik ga weer verder zoeken!

Edit:
Waarom raad je de REST API aan? Gaat deze er niet "uit"?

[ Voor 57% gewijzigd door royduin op 16-09-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het heet Graph API inderdaad maar de Graph is een REST API, verwarrend :) De "Old Rest Api" moet je niet meer gebruiken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Je kan je twitter koppelen aan je facebookaccount, als er dan een post op twitter gedaan wordt komt deze ook op facebook terecht. Dit is wellicht een (tijdelijke) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@Cartman!: Gister avond bezig geweest met de "Old rest api" waarbij overal wordt aangegeven dat het niet aan te raden is om te gebruiken, vandaar.

@DeiE: Top! Nog makkelijker, optie gevonden op Twitter. Lijkt me een prima oplossing.

@All: Opgelost! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

DEiE schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:26:
Je kan je twitter koppelen aan je facebookaccount, als er dan een post op twitter gedaan wordt komt deze ook op facebook terecht. Dit is wellicht een (tijdelijke) oplossing.
He ja, dan raak je gegarandeerd volgers/likers kwijt. Niets zo irritant als mensen die klakkeloos alles van twitter op facebook mikken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 15:04
MueR schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:38:
[...]

He ja, dan raak je gegarandeerd volgers/likers kwijt. Niets zo irritant als mensen die klakkeloos alles van twitter op facebook mikken.
En automatisch berichten van een verkoop-site naar Facebook & Twitter pompen is ook zo suf (als het toch wil, dlvr.it feed een complete RSS naar Twitter/Facebook, nog makkelijker). Het zijn community's waar je moet communiceren/delen, niks followen en alleen pushen van berichten helpt weinig.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• royduin
Helaas krijg ik steeds de melding "Facebook.com is not responding" wanneer ik Twitter met Facebook wil koppelen. Kan dit komen doordat ik geen profiel bij Facebook heb? Enkel een bedrijfspagina?

Ik ga dlvr.it eens proberen!

Uiteraard gaan we ook communiceren/delen via Twitter en Facebook, maar automatisch onze aanbiedingen posten is toch wel handig!

Edit:
Heb het voor elkaar met ping.fm. Twitter en Facebook gekoppeld. Stuur een mailtje met de gegevens naar Ping en de informatie wordt gepost. Werkt perfect! Dank voor het meedenken!

[ Voor 20% gewijzigd door royduin op 18-09-2011 21:46 ]

Pagina: 1