Ubuntu 11.04 - Help met bootloader veranderen

Pagina: 1
Acties:

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 19:39
Op aanraden een nieuw topic mbt het installeren van een andere bootloader, in dit geval BURG

Bij het opstarten heb ik een foeilelijk bootscherm met, ik geloof 6 keuzes, van Ubuntu, Ubuntu safe, Windows loader en nog een aantal andere. De mogelijkheid dit een beetje strakker er te laten uitzien is blijkbaar mogelijk maar ik lees over mensen met problemen, verschillende manieren om het te doen die dan worden afgekraakt door anderen etc.
Nu ik niet mijn systeem wil verklooien zodat ik helemaal niet meer in of Ubuntu of Windows kan heb ik weinig anders keus dan het maar te vragen

Ik kan allerlei commandlines neergooien dat ik gevonden heb, vragen of dit de juiste manier is, maar het lijkt mij beter om achter de juiste manier te weten te komen....dus daarom mijn vraag.. wie kan mij even bijstaan? ;-)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BURG heb ik nou nog nooit van gehoord. Ik ken alleen Lilo en Grub. Om Grub aan te passen is niet veel nodig. In /etc/grub.d staat het bestand 05_debian_theme. Hierin kan je een aantal dingen aanpassen, zoals de kleuren van de tekst.
Om een mooi plaatje erin te krijgen, dump je 't simpelweg in /boot/grub/ als jpeg, png of tga formaat. Even update-grub een slinger geven als root en je hebt een mooi plaatje in je bootloader.
Resolutie van Grub geef je op in /etc/default/grub.

Commandline FTW | Tweakt met mate