In m'n nieuwbouwwoning wil ik het waterverbruik en de temperaturen doorheen m'n warmtepomp bijhouden.
Hiervoor gebruik ik een NSLU2 met Unslung en owfs erop.
nu ondervind ik dat als ik via een cronjob de tellers (4 stuks) uitlees via owread en ook temploggerd aan laat liggen de 1-wire bus crasht.
Dus dacht ik temploggerd te vermijden en alles zelf uit te lezen...
Nu blijkt dat als ik via een scriptje eerst de 4 tellers uitlees (en in mysql drop; 1 per 1) en vervolgens de 8 temperaturen uitlees en in rrd drop (1 per 1), de bus precies crasht...
via de website (ip:3001) staat er geen buslisting meer. enkel na rebooten is die er terug.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
owserver: versie 2.7p38-1 van owfs
ik lees ze uit via "owread -s 4304 10.E1130D010800/temperature"
-edit- blijkbaar crasht de bus ook bij het gebruik van owread voor de tellers apart, maar dan na een langere tijd...
Hiervoor gebruik ik een NSLU2 met Unslung en owfs erop.
nu ondervind ik dat als ik via een cronjob de tellers (4 stuks) uitlees via owread en ook temploggerd aan laat liggen de 1-wire bus crasht.
Dus dacht ik temploggerd te vermijden en alles zelf uit te lezen...
Nu blijkt dat als ik via een scriptje eerst de 4 tellers uitlees (en in mysql drop; 1 per 1) en vervolgens de 8 temperaturen uitlees en in rrd drop (1 per 1), de bus precies crasht...
via de website (ip:3001) staat er geen buslisting meer. enkel na rebooten is die er terug.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
owserver: versie 2.7p38-1 van owfs
ik lees ze uit via "owread -s 4304 10.E1130D010800/temperature"
-edit- blijkbaar crasht de bus ook bij het gebruik van owread voor de tellers apart, maar dan na een langere tijd...
[ Voor 11% gewijzigd door Promy op 15-09-2011 22:11 ]