Toon posts:

Core i5, core i7 of AMD fusion

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en met al die nieuwe processoren kan ik er niet zo goed aan uit. Ik wil de pc gebruiken om te gamen en ook om muziekprogramma's (zoals Reason en Ableton Live) te draaien en Photoshop Lightroom.

De versie die ik van Reason heb is REason 4, en die ondersteund geen multicore. Koop is best een snelle core i5, of een core i7, of raden jullie mij AMD fusion aan?

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Rare vergelijking. Amd fusion is een hele andere klasse dan core i5 of i7... Er zijn ook snellere amds die meer met core i5 en i7 te vergelijken zijn. Binnenkort komt sowieso de bulldozer eraan. Heet volgens mij officieel Amd fx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je wilt met de hele gezin op vakantie gaan. Koop je het best een middenklasser, een luxebak of een zuinige motor met zijspan? :z

Wat ik je vooral aanraad is om je in benchmarks te verdiepen, en dan specifiek benchmarks in de toepassingen die jij draait (Photoshop benchmarks vind je overal, games ook, voor die muziekprogramma's zul je harder moeten zoeken). Het zit er dik in dat op willekeurig prijspunt verschillende CPUs als beste uitkomen voor die verschillende toepassingen. Wat jij belangrijker vindt kun alleen jij zelf bepalen. Dat geldt ook voor je budget, aangezien je hier ongeveer de goedkoopste en duurste oplossingen noemt :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.