Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik de Sharecenter DNS-320 van D-link gekocht. Hdd erin zetten ging hardstikke gemakkelijk, via het cd-tje wilde ik de boel even gaan installeren, maar op het punt dat de nas gedetecteerd moest worden liep het vast. Er wordt namelijk niets gevonden, terwijl ik alles op de manier heb verbonden zoals beschreven stond in de handleiding. Nas aansluiten op de router (tele2 davolink) of op de pc (ook ethernetkabel). Hoe kan ik nu het best verder, want het werkt simpelweg niet..

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heeft dat ding geen webinterface o.i.d. waar je naar kan surfen? Persoonlijk gebruik ik die setup CDs nooit.
Op je router aansluiten is overigens het gemakkelijkst, dan kan je in de webinterface kijken welk IP-adres er is uitgedeeld om hem verder te configureren.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-09-2011 19:04 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Tja het lijkt me logisch dat het een webinterface heeft, maar wat is het adres?:P Hou zelf ook niet echt van die CDs maar ik had geen idee hoe ik het anders moest doen.. dus weet ik geen IP en kan ik hem niet verder configureren. Daarnaast is de router van tele2 ook alles behalve uitgebreid qua functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
Volgens mij stond er een programma op de cd waarmee je het kan instellen.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Meestal kan je het apparaat tijdelijk een ip adres geven dmv arp commando
bv
arp -s 192.168.1.66 00-00-00-11-22-33

Waarbij dat laatste getal het mac adres van het apparaat is, en het eerste, het ip adres wat je het apparaat wilt geven.

Maar tool via cd is meestal makkelijker maar doet uiteindelijk hetzelfde.