Ik heb een Ubuntu 10.10 server waarop Nagios draait.
Als deze server reboot, dan word er een nsca daemon gestart die op poort 5677 draait.
Echter de nsca daemon die gestart wordt gebruikt niet de juiste configuratie.
Nu probeer ik te achterhalen wie of wat deze daemon start zodat ik de configuratie of het script kan aanpassen.
En ik kom er maar niet achter hoe de daemon gestart word.
Wat heb ik gedaan:
Uiteraard de documentatie van Nagios bekeken. Hierin word gemeld dat als men de nsca plugin toevoegd je het script via inetd of xinetd kan opstarten.
Zowel initd.conf als xinetd.conf bestaan niet in /etc
Verder heb ik gekeken of er iets in /etc/rc5.d staat, of in /etc/init.d
niks...
In /etc/init.d vind ik wel een Groundwork script wat Nagios opstart., maar dat script verwijst weer naar een script in /usr/local/groundwork/ctlscript.sh
En dat ctlscript.sh start weer een aantal scripts op.
Uiteraard heb ik al die scripts doorlopen, maar nergens kom ik tegen hoe nsca wordt opgestart.
Ja, in /proc/pid#/cmdline kan ik zien hoe de daemon start, maar dan weet ik niet wie het heeft geinitieerd.
Wie o wie kan mij een beetje verder helpen, want ik zie het even niet meer.
Als deze server reboot, dan word er een nsca daemon gestart die op poort 5677 draait.
Echter de nsca daemon die gestart wordt gebruikt niet de juiste configuratie.
Nu probeer ik te achterhalen wie of wat deze daemon start zodat ik de configuratie of het script kan aanpassen.
En ik kom er maar niet achter hoe de daemon gestart word.
Wat heb ik gedaan:
Uiteraard de documentatie van Nagios bekeken. Hierin word gemeld dat als men de nsca plugin toevoegd je het script via inetd of xinetd kan opstarten.
Zowel initd.conf als xinetd.conf bestaan niet in /etc
Verder heb ik gekeken of er iets in /etc/rc5.d staat, of in /etc/init.d
niks...
In /etc/init.d vind ik wel een Groundwork script wat Nagios opstart., maar dat script verwijst weer naar een script in /usr/local/groundwork/ctlscript.sh
En dat ctlscript.sh start weer een aantal scripts op.
Uiteraard heb ik al die scripts doorlopen, maar nergens kom ik tegen hoe nsca wordt opgestart.
Ja, in /proc/pid#/cmdline kan ik zien hoe de daemon start, maar dan weet ik niet wie het heeft geinitieerd.
Wie o wie kan mij een beetje verder helpen, want ik zie het even niet meer.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.