• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Hallo,

Ik ben van plan om een smartphone te kopen en hierbij Blox te gaan gebruiken op mijn prepaid account.
Nu zit ik met een vraag over de Basis Blox Internet, wat ik al aan een paar medewerkers van vodafone heb gevraagd maar nog niet echt een duidelijk antwoord op heb gekregen.
Ik vraag mij af op hoeveel kb de datebezoeken worden afgerond. Bijvoorbeeld als ik whatsapp check of als ik mijn mail bekijk.Ik las bij een internet abbonement dat dit 10KB was, maar ik kan dit voor de blox niet specifiek vinden. Toen ik vodafone mailde zeiden zij dat het 512(!)KB afronding was. Dit kan ik mij niet voor stellen, want dat zou betekenen dat elke keer als ik mijn mail check er een halve mb van mijn 250MB bundel afgaat.In de winkel zeiden ze dat het per webpagina verschillend is, maar dat klopt volgens mij al helemaal niet. Is er hier iemand die weet op hoeveel kb de blox internetbezoeken worden afgerond, want zelfs de winkelmedewerkers weten het antwoord niet.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat is je reden om aan het antwoord van Vodafone te twijfelen? Bedoel je overigens KB of kb? Hoe ik het heb begrepen is dat als je een dataverbinding opzet, enkel de door jou gebruike bits en bytes geregistreerd worden, tot de data verbinding gesloten wordt, wanneer dit gebeurt hangt af van je telefoon (energie besparing) en provider (kanalen beschikbaar houden). Op het moment dat je verbinding gesloten wordt, dan wordt er vaak wel door je provider afgerond.
Je hoeft je dus niet zorgen te maken dat een enkel kort tekstberichtje over whatsapp je 1MB aan data kost, zo'n vaart zal het niet lopen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.vodafone.nl/Vo...zicht_prepaid_aug2011.pdf

Als ik hier kijk wordt prepaid afgerekend per 15minuten zonder blox, verder kan ik over de blog enkel vinden dat het per KB wordt berekend met een limiet van 250MB per maand (9,50 p/m).

Hoe staat het precies in die email van Vodafone?

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2011 17:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zinloos1
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het data verbruik bij gebruik van de blox voor internet wordt per sessie afgerond op 512KB .
Dat is wat er stond in de e-mail van Vodafone. Maar ik kan op de website van Vodafone niet echt een duidelijk antwoord krijgen op de vraag hoe vaak en op hoeveel KB er wordt afgerond bij het checken van mail of internet bezoeken.
Als ik hier kijk wordt prepaid afgerekend per 15minuten zonder blox, verder kan ik over de blog enkel vinden dat het per KB wordt berekend met een limiet van 250MB per maand (9,50 p/m).
Wat wordt er precies bedoelt met "zonder blox", want ik ben juist van plan oom blox te gaan gebruiken bij mijn prepaid simkaart.

Maar ik zit er niet echt op te wachten dat als ik op vijf verschillende tijden per dag mijn mail check of een site bekijk ik 2,5MB van mijn 250MB kwijt ben.
Wat is je reden om aan het antwoord van Vodafone te twijfelen?
De reden dat ik twijfel of het aangegeven getal van 512KB van Vodafone klopt, is omdat ik dit A.) heel veel vind, en B.) omdat er bij al hun andere internet abbo's 20KB staat. Zouden ze zomaar 51,2x zoveel afronden omdat ik een prepaid simkaart heb ipv een abbonement?

[ Voor 16% gewijzigd door Zinloos1 op 15-09-2011 18:19 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

250MB (megabyte) is heel iets anders dan 250 Mb (megabit).

Je spreekt in je verhaal over totaal verschillende eenheden. Je vergelijkt miles met kilometer. Fahrenheit met Celsius.

Een limiet van 250MB kan je 2000Megabits door heen halen. 2,5mb is dus niet de grootte van een bestand van 2,5MB.

Oftewel: waar heb je het nu eigenlijk over?

Ey!! Macarena \o/

• Zinloos1
Ik heb het aangepast, ik hoop dat het nu wel te begrijpen is dan.
Ik heb het hier over een Blox van Vodafone voor 250MB voor 9,50 euro in de maand, waarvan ik niet weet hoe die afronding plaats vind.
De antwoorden van Vodafone zijn voor mij niet echt duidelijk, en op hun website kan ik het ook niet specifiek voor deze blox terugvinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Zinloos1 op 15-09-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Is er niemand die verder nog Internet Blox gebruikt, en die zijn ervaringen kan delen?
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dit allemaal in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik heb wel Vodafone Internet Blox, maar bij een abo, dus daar heb je niets aan, denk, dat dit voor de meesten hier geldt.

[ Voor 13% gewijzigd door Marly op 18-09-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Marly schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:22:
Ik heb wel Vodafone Internet Blox, maar bij een abo, dus daar heb je niets aan, denk, dat dit voor de meesten hier geldt.
Hmm, misschien is dit inderdaad wel een probleem.
Maar weet je toevallig wel hoe daar de afronding is? Bij een abbonement?
Pagina: 1