Toon posts:

Acer Aspire 5100 Harde schijf fout tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Het probleem met de Acer Aspire 5100 laptop is dat deze tijdens het opstarten een fout aangeeft.
Het lijkt er op dat hij de Harde schijf niet herkent omdat hij het type harde schijf met heel veel ' tekens aangeeft:

Fixed Disk 0: TOSHIBA 'MK1r3tGAX''''''''''
ERROR 0200: Failure Fixed Disk 0

Heel af en toe heeft hij een keer een helder moment, en als ik de schijf er uit haal, dan opstart, dan afsluit, de schijf er weer in en opstart dan geeft hij één keer de foutmelding, en daarna start hij gewoon op.
Als ik dan weer afsluit of opnieuw opstart geeft hij weer deze fout.

Eerst dacht ik dat dit probleem aan de CMOS batterij lag, want dat kwam er vaak uit met zoeken op internet, maar ik heb er een nieuwe CMOS batterij in gezet, en het probleem is nog niet verholpen.
De harde schijf heb ik getest door deze met een verloop van 2.5' naar 3.5' in een gewone PC te proberen, daar herkende die hem foutloos.

Ik zou nu echt geen idee meer hebben wat ik er aan kan doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :) ,

mulder1998

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Heb je schijf ook getest aan je pc op errors of bad sectors?

Dus met SeaTools of een tool van Toshiba, als die er eentje heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik ook getest ja, en er kwamen geen fouten uit.

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Bios updaten?
Ik heb al eerder gezien dat het probleem daarmee opgelost werd..

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:50:
Heel af en toe heeft hij een keer een helder moment, en als ik de schijf er uit haal, dan opstart, dan afsluit, de schijf er weer in en opstart dan geeft hij één keer de foutmelding, en daarna start hij gewoon op.
Als ik dan weer afsluit of opnieuw opstart geeft hij weer deze fout.
Bios updaten kan het oplossen.

Waar het ook op lijkt is, dat je hdd gewoon te traag is met zichzelf aanmelden.
Heb je hem in een pc als enige schijf getest, of gewoon in een complete pc erbij gehangen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, bedankt voor de reactie!
Sorry dat ik het niet zag, dacht dat ik mail zou krijgen als er een bericht werd geplaatst.

De schijf is getest door deze in een PC er bij te hangen, niet appart getest.

Ik heb ook nog een andere schijf in de laptop getest, deze geeft het zelfde probleem.

Vraagje, hoe update ik het bios zonder dat ik in windows kom?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 15:56 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:29
Ok dus lijkt de laptop zelf het probleem
Wat je nog kunt doen:
Bios reset (=>handleiding)
Laptop aanzetten zonder hdd -> uitzetten ->spanning er af -> aanzetten met hdd -> naar bios en hdd laten zoeken, misschien ziet hij hem wel als eerst de entry voor hdd0 uit het bios gewist is.

de meeste fabrikanten hebben in hun support/download sectie wel een progje waar mee je via usb kunt updaten

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Bios heb ik gereset, probleem niet verholpen.
Ik heb wel de BIOS drivers gevonden, en ik heb een CDROM gevonden van acer met drivers, maar ik kan de cd speler niet gebruiken omdat deze het ook niet doet.

Hoe nu verder?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een oplossing heb.
Ik heb hier nog een USB stick liggen met een portable windows 7 er op, nou ja van een vriend gekregen.

Kijken of ik daarmee de driver kan instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik krijg het niet voor elkaar.
Google enz. levert niks op.

Iemand een idee?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je cdspeler het ook al niet meer doet begin ik eerder het vermoeden te krijgen dat je IDE/S-ATA controller kapot is want die zit ook via diezelfde controller als je harddisk. Eerlijk gezegd denk ik dat het dan wel een beetje einde verhaal is want dan zou je al het moederboard moeten gaan vervangen. En zo te zien is het niet meer de nieuwste laptop dus ik vraag mij af of dat nog wel loont om het moederboard te vervangen.
Pagina: 1