Toon posts:

KPN en ADSL2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 08:44
Goedenmiddag,

Zojuist heb ik een telefoontje naar KPN gepleegd, omdat ik hier de geweldige downloadsnelheid van 145kB/s gewoon zat ben.

Tijdens het telefoontje had ik een aantal vragen gesteld:
  1. Is het mogelijk om een VDSL2 verbinding aan te vragen?
    • Nee, het is niet mogelijk om een VDSL2 verbinding bij u aan te sluiten omdat u op een afstand van 6,3 kilometer van de centrale woont.
  2. Kan ik een nieuwe modem/router ontvangen?
    • Dit doen wij niet standaard. Niet iedereen die belt krijgt een nieuwe modem. U heeft een Speedtouch 546 (Jup, wij kregen internet in het stenen tijdperk), dan is dat wel mogelijk. Deze krijgt u binnen een week in huis.
Wat ik nogal raar vind, is dat hier geen VDSL2 verbinding mogelijk is. We wonen pakweg 400 meter van de bebouwde kom af en daar krijgen ze binnenkort glasvezel. Ik weet dat niet iedereen van jullie tarot-kaarten of een glazen bol hebben, maar misschien weten jullie hier meer van af? Oftewel, zou een snellere verbinding mogelijk zijn (wat een chagrijnige medewerker van KPN niks van zei)? Misschien bij een andere provider? Bij de postcode-check op KPN kon ik alleen een basis-pakket van 8Mbit aanvragen. Ik meen dat we dit nu ook al hebben, maar we ontvangen slechts 1,3Mbit?

Zoals jullie bij punt 2 zien, krijgen we binnenkort een nieuwe modem/router. Deze is ter vervanging van de huidige Speedtouch 546. Ik heb het idee dat de Speedtouch een slechter signaal afgeeft en dat hopelijk de nieuwe toch wat (stabieler en) beter internet geeft. Dezelfde medewerker zei dat dit niet mogelijk was. Als tweaker zit ik toch te twijfelen of ik het niet een beetje op kan krikken. Want zeg nou zelf, 1,3 Mbit gun je toch je grootouders ook niet?

Ik denk wel dat jullie meer verstand van zo'n soort zaken hebben als iemand die grotendeels met hardware zit te spelen, dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. :)

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 11:32
Als je modem een snelheid haalt van 1,3 mbit, te zien in de webinterface, dan is een downloadsnelheid van 145 kB/s niet zo gek. En als je inderdaad op 6 km van de centrale woont, dan mag je denk ik nog blij zijn met die 1,3 mbit. Een ander modem gaat daar waarschijnlijk niet iets in veranderen. Misschien dat je door bekabeling te verbeteren er nog iets bij kan krijgen, maar meer zal dat niet zijn.

VDSL wordt geleverd vanuit een straat- of wijkkast ipv de centrale. Deze kast moet dan wel gevoed worden met glas. Als die kast van jou (nog) niet is geupgrade kun je deze nog niet aanvragen. KPN is wel bezig met het upgraden van veel van dit soort kastjes, maar of die van jou ook daar onder valt is niet zomaar te zeggen. Dat er in de buurt glasvezel aangelegd wordt zegt daar ook niks over.
Op de volgende link staat wel een lijst, maar die is helaas niet toegankelijk.
http://www.kpnwholesale.n...ijst-vdsl-buitenring.aspx

edit: @Uthog. Inderdaad wordt VDSL natuurlijk ook vanaf de hoofdverdeler geleverd. Alleen zal dat voor de TS niet interesant zijn, omdat dat op zijn afstand niet werkt

[Voor 24% gewijzigd door Deveran op 15-09-2011 16:26]

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 17:16
VDSL word ook gewoon geleverd vanuit een Hoofdverdeler, als VDSL vanuit een Street cabinet(VDSL buitenringen)

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:10
Het plan om de straatkasten om te bouwen en daar een soort van VDSL DSLAM in te zetten zijn in de ijskast gezet en worden niet verder doorgevoerd (dit werd/wordt verkocht als Fiber To The Curb). Alle VDSL abo's die verkocht worden is VDSL vanuit de wijkcentrale.

Je woont 6.3KM vanaf de wijkcentrale af. Je hebt gewoon hele dikke pech, anders kan ik het niet verwoorden. ADSL2 of VDSL gaan je niet helpen, ADSL1 is in dit geval de beste oplossing. Het nieuwe modem zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.

Edit: een andere dsl provider gaat overigens ook niet helpen, je enige optie is een kabel of glas verbinding.

[Voor 10% gewijzigd door IceM op 15-09-2011 16:54]

...

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 12:59
Ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt dat er geen FttC meer geplaatst wordt, maar KPN is enorm veel straatkasten aan het ombouwen naar VDSL. Ik krijg zelf VDSL Buitenring vanaf Q4 2011.

Traint je modem toevallig in als 1536/256? Zo ja dan is dit een KPN profiel en hier willen ze niets aan doen (de volgende stap is 2/1 maar dat willen ze dan niet op jouw lijn)

Ik heb verder geen enkele band met ze, maar vraag het eens in het Telfort topic. Die gasten zijn ontzettend hard bezig met een sterker ADSL2/VDSL2 netwerk (WBA-E). Een vriend van mij woont ook in het buitengebied op 6,3KM afstand van de centrale, en hij haalt sinds zijn omzetting naar het WBA-E netwerk ineens 3,2mbit. Zij kunnen jou ook vertellen of de straatkast waar jij op zit wellicht nog omgebouwd gaat worden naar VDSL2..

Is kabelinternet overigens geen optie voor je? Als je ECHT sneller internet wil en je hebt een zichtverbinding met de bebouwde kom zou je eventueel nog een point-to-point wifi verbinding neer kunnen zetten..

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee