Toon posts:

Verschil tussen Intel Core i7 2G en 1G in prestatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een tijd geleden mijn oude pc verkocht, mede omdat deze achterop raakte door het moederbord en processor. Het was een 1156 socket, daarom.

Ik heb een kleine vraag; wat is het verschil tussen de Intel Core i7 2e generatie en de 1e?

Zelf wil ik namelijk weten of de Intel Core i7 2G beter is dan de daarvoor uitgebrachte serie i7's?
Is er een duidelijke prestatie verschil?

Ik ga zelf met de computer Adobe Premier gebruiken voor foto en video, maar ook voor high-end games zoals Battlefield 3.

Alvast bedankt,

Maxie1992

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak er eens wat benchmarks bij. Het gaat om andere platforms, dus het wil niet zeggen dat de eerste altijd slechter is dan de nieuwere. Door benchmarks erbij te pakken kun je de daadwerkelijke verschillen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:06:
Pak er eens wat benchmarks bij. Het gaat om andere platforms, dus het wil niet zeggen dat de eerste altijd slechter is dan de nieuwere. Door benchmarks erbij te pakken kun je de daadwerkelijke verschillen zien.
Oke Terw_Dan,

Ga ik dat even doen. Maar gezien de prijzen van de nieuwe i7's(erg laag t.o.v. 1e serie) lijkt het wel alsof ze qua prestatie slechter zijn. Of hebben we geluk van de voortdurende technologische ontwikkelingen? :P

Maar neemt Adobe Premier meer processorkracht toe zich dan bijvoorbeeld Battlefield 3?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:10:
[...]

Oke Terw_Dan,

Ga ik dat even doen. Maar gezien de prijzen van de nieuwe i7's(erg laag t.o.v. 1e serie) lijkt het wel alsof ze qua prestatie slechter zijn. Of hebben we geluk van de voortdurende technologische ontwikkelingen? :P
De i7 voor 't X58 platform zijn gericht op een ander marktsegment dan de i7s op de P67s, daar komt al een verschil vandaan.
Maar neemt Adobe Premier meer processorkracht toe zich dan bijvoorbeeld Battlefield 3?

Alvast bedankt
Dat is niet te zeggen, dat hangt namelijk af van de architectuur, de kloksnelheid, de hoeveelheid cache en dergelijke. Daarom moet je ook naar benchmarks kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:06:
Eens.

Het zijn trouwens drie generaties, niet twee - i7 9xx (Bloomfield/Gulftown), i7 8xx (Lynnfield) en i7 2xxx (Sandy Bridge), maar dat zou je in benchmarks ook terug moeten zien.

Prijsstelling is nooit een goede indicatie van performance geweest, en zeker bij deze reeksen hangt het sterk af van je toepassing welke het snelste is.

Aangezien je geen moeite gedaan lijkt te hebben om zelf iets op te zoeken voordat je hier een vraag stelde gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.