• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Bij de opstart geeft het moederbord 880gxh\usb3 met de amd processor athlon II X4 635, telkens ook voordat windows opstart een scherm te zien waar de mogelijkheid geboden wordt om te overklokken, flashen e.d.Dit duurt mij allemaal veel te lang. Kan ik dit 'overklok' ( ASrock, OCC) scherm ook uitzetten?
Groeten,
jan

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Antwoord op je vraag is : JA

Hoe 1: lees de handleiding (pagina 58)

"Full Screen Logo
Use this item to enable or disable OEM Logo. The default value is [Enabled]."

Hoe 2: Google is je vriend

maar goed dit is niet echt een goede vraag hier op tweakers gezien dit super simpel via google te vinden was!

succse

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Bedankt voor je antwoord. Ik heb nu de manual gedownload van internet, gekeken en in de bios dit veranderd. Heb overigens ook gegoogeld maar niets kunnen vinden. Kennelijk niet de juiste zoektermen gebruikt. Zo simpel was het dus voor mij ook niet! Kennelijk ligt de drempel voor een leek hier enigszins hoog!
Krijg nu wel bij de opstarten een tiental regels te zien met allerlei info over channels en zo..over geheugen e.d.. Kun je dit ook uitzetten zodat je het niet ziet. Ik, als leek, kan het niet vinden...
Bedankt nogmaals.
gr.
jan

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
helaas dit is niet uit te zetten dit zat achter dat logo dat je nu hebt uitgeschakeld.
deze regels zijn het opstart proces (ofwel POST screen) van je computer en is daarom niet uit het zicht te halen.
tenminste ik heb het nooit eerder gezien dat iemand deze regels uit het zicht kon onttrekken.
ook hier zal google je vriend kunnen zijn.

terug komend op de vorige zoekterm die was niet veel simpeler als "asrock 880gxh bios" (zonder haakjes).

en verder geen probleem

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4