Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 2003 Profesional upgrade naar Office 2010 standard

Pagina: 1
Acties:

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Na een lange tijd afwezigheid op Tweakers zit ik met een probleem waar ik niet zo goed uit kom.

Bij ons bedrijf hebben we nieuwe licenties gekocht voor Office 2010 standard.
Echter, in het verleden is altijd Office 2003 professional geinstalleerd.

Nu willen we onze installatie zo maken dat de installatie van Office 2010 automatisch wordt gepushed als ze inloggen. Via OCT heb ik de hele installatie gemaakt en deze werkt al prima. Het pushen van dat pakket zou geen probleem opleveren.
Maar als de installatie de upgrade doet, blijft een gedeelte van Office 2003 geinstalleerd. Logisch, aangezien 2003 Prof. Access in zich heeft en dit dus niet wordt gedeinstalleerd door 2010 Standard. Alleen wil ik de restanten van 2003 Prof. (dus Access) wel gedeinstalleerd hebben.

Uiteindelijk moet het dus zo worden dat als de gebruiker zijn pc opstart Office 2003 Prof in zijn geheel wordt gedeinstalleerd (zonder dat de gebruiker ook maar een toets hoeft aan te raken) en daarna geheel automatisch Office 2010 Standard wordt geinstalleerd. Uiteindelijk moet de gebruiker alleen het knopje OK hoeven aan te klikken op het moment dat alles helemaal klaar is.

Hoe kan ik dit het beste doen? Mijn idee is om Office 2003 eerst te deinstalleren om vervolgens 2010 er overheen te zetten. Nu is de vraag, is er een volledig automatische removal tool voor Office 2003?
Als ik dat kan toevoegen aan de installatie van 2010 (Via OCT voor 2010 kun je aangeven dat je een bepaald programma wil laten lopen voordat Office 2010 geinstalleerd wordt) ben ik volgens mij al klaar.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 07:31
Dit is wat jij zoekt: Office Removal Wizard
though version removal functionality is built into Microsoft® Office 2003 Setup and the Custom Installation Wizard, a stand-alone version of the Office Removal Wizard is available as well. You can use this tool to exert a detailed level of control over which files to remove and which to retain. For example, if you are upgrading in stages to Office 2003, you can use the Removal Wizard to remove previously installed versions of the specific applications you choose to upgrade.

The Office Removal Wizard can detect and remove Office 95, Office 97, Office 2000, and Office XP, as well as Microsoft Office Multilingual User Interface Packs (MUI Packs) and individual Office applications. A companion file list allows you to review and edit the detailed list of files that can be removed. The Removal Wizard does not remove documents or other user files from the computer.
Directe download link: Microsoft Office Resource Kit (inclusief Office Removal Wizard)

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Sjengcity schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:49:
Dit is wat jij zoekt: Office Removal Wizard

[...]

Directe download link: Microsoft Office Resource Kit (inclusief Office Removal Wizard)
Als ik dit in de opstart van mijn OCT file zet, vraagt hij om wat ik wil doen. Dit moet helemaal vol automatisch gaan. Anders moeten gebruikers gaan klikken en als je iets niet wilt :P

Volgens mij kun je die keuzes niet van te voren programmeren....

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 07:31
Using command-line options with the Removal Wizard:
Creating a custom OPC file and running the Removal Wizard with command-line options gives you the greatest amount of flexibility. To run the Removal Wizard with command-line options, click Run on the Start menu, and then type Offcln.exe followed by the command-line options you want.
Customizing Removal Behavior

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Dit is het trouwens niet.
Dit programma verwijderd overbodige bestanden.
Access is gewoon als compleet programma van Office 2003 geinstalleerd en is dus geen overbodig bestand. Hij zal het dus niet verwijderen.

Ik heb het al via wmic (old school dos) geprobeerd, maar dan moet je cmd uitvoeren als administrator. Wat er weer voor zorgt dat je een wachtwoord moet ingeven bij het opstarten van cmd. Ik wilde dat als Bat-bestand uitvoeren, maar in een bat-bestand kun je weer niet het admin wachtwoord opgeven waardoor je dat altijd handmatig moet doen. :(

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Uiteindelijk toch zelf gevonden :)

Als je deze string gebruikt doet hij het vol automatisch.
In een bat bestandje gooien en klaar :)

Msiexec /x {90110409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9} /qn /norestart

Als je qb ivm qn gebruikt krijg je ook nog eens een progress bar :)

Pagina: 1