Return of the Bose

Pagina: 1
Acties:

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 21:47
Medetweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwe televisie gekocht. De Samsungs UE46D6320. Ik ben een behoorlijke tijd bezig geweest met het filteren van TV's tot ik bij deze uitkwam. Nadat ik besloten had om deze TV te kopen was ik in een kwartier tijd overtuigd om een Bose Cinemate GS II erbij te kopen.

Dat laatste was de slechtste keus allertijden. Ik ben nu na een aantal maanden teruggeweest bij de desbetreffende winkel om te klagen over de tekortkomingen van het Bose-systeem en de verkoper gaf mij gelijk. Nu heb ik de mogelijkheid gekregen om het hele systeem in te ruilen.

Ik heb dus zo'n 800 euro te besteden aan audio-apparatuur.

Ik zat zelf te denken aan een: pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zwart

Verder kom ik qua speakers niet zo goed uit. De desbetreffende winkel heeft verder niet zoveel te bieden en verlangt natuurlijk wel van mij dat ik daar iets uit het schap trek.

Wat ze hebben staan is bijvoorbeeld dit setje twv € 350:

http://www.canton.de/en/homecinema/movie/produkt/movie70.htm

Nu mijn vraag aan jullie. Is dit een behoorlijk setje? Het bevalt mij namelijk niet echt dat het het laagste model is uit de movie serie van Canton. Verder staat er nog een Harman Kardon set. Ook rond dezelfde prijs. Deze ziet er wat robuuster uit alleen vind ik de vormgeving niet echt mooi.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

En je moet het terug spenderen aan een home cinema set uit die winkel?

Misschien kan je eens rondkijken wat ze nog verkope en daar uit kiezen, of je vraagd een tegoedbon en gaat in de loop van de geldigheidsperiode nog wat verder zoeken.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 11:10
Misschien kan je via hen iets bestellen?

• wesseln
Big Womly schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:44:
En je moet het terug spenderen aan een home cinema set uit die winkel?

Misschien kan je eens rondkijken wat ze nog verkope en daar uit kiezen, of je vraagd een tegoedbon en gaat in de loop van de geldigheidsperiode nog wat verder zoeken.
Dat is niet zo gesteld maar ik verwacht niet van ze dat ze mij het geld zo teruggeven. Het is namelijk al bijzonder aardig dat ik wat kan ruilen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Belangrijkste is volgens mij wat je er mee wil doen

Voorbeeldje: speakers voor hardcore zijn ietsje anders dan voor akoustisch of zang...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• wesseln
Mike2k schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:48:
Belangrijkste is volgens mij wat je er mee wil doen

Voorbeeldje: speakers voor hardcore zijn ietsje anders dan voor akoustisch of zang...
De speakers zijn bedoeld voor gebruik bij TV kijken en voor films. Af en toe wat muziek. Zeker geen hardcore.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

wesseln schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:38:
De desbetreffende winkel heeft verder niet zoveel te bieden en verlangt natuurlijk wel van mij dat ik daar iets uit het schap trek.
Wat is de winkel in kwestie? Wellicht dat ze een webshop hebben zodat we even rond kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.
wesseln schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:38:
Het bevalt mij namelijk niet echt dat het het laagste model is uit de movie serie van Canton. Verder staat er nog een Harman Kardon set. Ook rond dezelfde prijs. Deze ziet er wat robuuster uit alleen vind ik de vormgeving niet echt mooi.
Tsja, een laagste model is aan de ene kant niet aantrekkelijk als je het zo zegt. Maar als iemand mij het laagste model van een Lamborghini zou geven zou ik er niet over klagen. Canton is wel een serieus hifi merk en dan kan de instap ook al leuk zijn. Mijn speakers komen ook uit de instap-serie van Focal, maar ik ben er nog steeds heel blij mee :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wesseln
FeaR schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:52:

Wat is de winkel in kwestie? Wellicht dat ze een webshop hebben zodat we even rond kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.
De Mediamarkt :X

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik was laatst nog bij de media markt...had daar een mooie jamo set gezien...426 uit mijn hoofd...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meestal als er een MediaMarkt is dan is er vast ook wel een audiospeciaalzaak in de buurt. Ga eens kijken of daar wat te vinden is. Die mensen zijn meestal wel ontzettend bereid om je te helpen en graag alles aan te sluiten om jou wat te laten luisteren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wesseln
Mike2k schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:56:
Ik was laatst nog bij de media markt...had daar een mooie jamo set gezien...426 uit mijn hoofd...
Is exclusief subwoofer volgens mij. Ziet er wel behoorlijk uit.

• wesseln
Verkiezen jullie deze boven de Canton set?

pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 Zwart

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uit de algemene verkoopvoorwaarden van de MM:
Naast de 14 dagen geld terug garantie geldt:
Indien Media Markt uit coulanceoverwegingen, dus geheel vrijblijvend, niettemin bereid is het bij Media Markt gekochte product zonder originele kassabon terug te nemen, geschiedt dit alleen tegen ruiling voor een ander Media Markt product of tegen uitreiking van een tegoedbon.
Hierbij zal ten minste aan de navolgende voorwaarden voldaan dienen te zijn:

1. Het product is op het moment van ruiling bij Media Markt in het assortiment opgenomen.
2. De klant voldoet aan de voorwaarden zoals die staan beschreven en toont een origineel en geldig legitimatiebewijs, waarbij de klant Media Markt in de gelegenheid stelt daarvan een fotokopie te maken.
3. Voor zover een tegoedbon wordt uitgereikt, wordt daarop de prijs van het betreffende product aangehouden ten tijde van de omruiling.

Tegoedbonnen kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld. Voor een eventueel restbedrag na verzilvering van een tegoedbon, ontvangt de klant een nieuwe tegoedbon.
Ergo: gewoon je geld terug gaat hem niet meer worden, je zou wel een tegoedbon kunnen vragen. Maar de MM heeft zeker als ze een hifi-studie hebben (en dat hebben de meesten wel) zeker wel de mogelijkheid om het e.e.a te bestellen.

Persoonlijk zou ik gaan kijken of ik een mooie Denon + 2 (of 3) B&W speakers als fronts (+ center) zou kunnen krijgen voor die 800 ballen. Rears zijn niet zo heel belangrijk, center is al belangrijker. Dat kost je dan weliswaar ietsje meer, maar dat verschil merk je echt wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:45:
Persoonlijk zou ik gaan kijken of ik een mooie Denon + 2 (of 3) B&W speakers als fronts (+ center) zou kunnen krijgen voor die 800 ballen.
Een mooie denon met 2 of 3 b&w voor 800 euro zal denk ik niet lukken (en waarom perse Denon en b&w, yamaha is goedkoper en is muzikaler terwijl bij B&W je 80 prcent voor de naam en looks betaal).
Bij de mediamarkt in de zuidelijke provincies is er een grote hoeveelheid aan Yamaha materiaal. Ik zou eerder daarvoor gaan.

Ook weet ik vrijwel zeker dat elke mediamarkt de yamaha mcr 840 of 940 in hun assortiment heeft. Dan kom je met 800 euro al helemaal klaar.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:22
Koop gewoon de grootste en best klinkende front speaker die je je kan en wil veroorloven.

Dat is uiteindelijk de belangrijkste factor. De versterker speelt een véél kleinere rol.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 14:40
@The Eagle & .schoenmerlijn: Jullie lezen niet echt goed. Hij heeft €800 te besteden en daar moet volgens mij de receiver ook van betaald. En waarom zou je hem een minisetje aanraden voor films etc?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Das geen verkeerde service, als je een artikel na maanden gebruik zomaar terug kan brengen.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

bram1984 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:11:
Das geen verkeerde service, als je een artikel na maanden gebruik zomaar terug kan brengen.
offtopic:
Leuke link in je sig, maar ik mis de gebiedende wijs ;).

Learn something new every day.

Verwijderd

loeberce schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:51:
@The Eagle & .schoenmerlijn: Jullie lezen niet echt goed. Hij heeft €800 te besteden en daar moet volgens mij de receiver ook van betaald. En waarom zou je hem een minisetje aanraden voor films etc?
Waar maar ik de leesfout dan? De sets die ik heb aangeraden vallen onder versterker, speler en bookshelfs.

Er is niets mini aan de yamaha mcr 840/940 behalve het feit dat er geen subwoofer bijzit.

Omdat hij van een cinemate 2 gs is gegaan, is het aannemelijk dat hij toch een compact setje wil hebben. Waarschijnlijk ook gewoon met 2 front speakertjes. Vandaar de keuze :)

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2025

Contagio

Vullend

Media Markt heeft in tegenstelling tot andere ketens maar een klein gedeelte aan een landelijk assortiment. Verder zijn ze zelf vrij om te kiezen wat ze aanbieden in hun winkels.
Dat wil dus zeggen, dat als ze bepaalde modellen van een merk hebben, ze vaak (ligt wel aan de goede aard van de winkel) de mogelijkheid hebben om andere modellen te bestellen.

Dus ik zou zeker rondkijken naar andere modellen en daar gewoon navraag over doen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:41:
[...]

Een mooie denon met 2 of 3 b&w voor 800 euro zal denk ik niet lukken (en waarom perse Denon en b&w, yamaha is goedkoper en is muzikaler terwijl bij B&W je 80 prcent voor de naam en looks betaal).
Bij de mediamarkt in de zuidelijke provincies is er een grote hoeveelheid aan Yamaha materiaal. Ik zou eerder daarvoor gaan.

Ook weet ik vrijwel zeker dat elke mediamarkt de yamaha mcr 840 of 940 in hun assortiment heeft. Dan kom je met 800 euro al helemaal klaar.
Doordat je mijn 2e zin niet quote mis je iets, namelijk dat het de moeite waard is om wat bij te leggen, dan weliswaar iets meer geld uit te geven maar wel iets echt goed te hebben. Rears zijn niet zo belangrijk, fronts wel :)
En waarom Denon en B&W? Kwestie van smaak. Heb zelf momenteel een vintage Yamaha icm vintage Kef Cadenza's staan, en dat geluid vind ik eigenlijk te steriel. B&W klinkt veel voller. Maar zoals gezegd: kwestie van smaak :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je tweede zin heb ik wel in beraad genomen, alleen is voor < 800 euro ook iets moois te krijgen. Vandaar dat ik daarop reageerde :)

Smaak is persoonlijk, ik weet het, alleen vind ik de b&w 600 series wat ondermaats presteren vergeleken met bv de ikon series van dali.

Ik hoor vaker het geluid dat b&w en denon alsof het de heilige graal is wat betreft geluid wat mijns inziens toch iets snobby overkomt (excuses hiervoor ;) ) terwijl een merk als yamaha vaak toch 'ondermaats' wordt aangezien. :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gewoon even voor de zekerheid maar waarin voldeed de Bose niet, wat verwacht je van de vervangende set?
Als het om de kwaliteit van het geluid gaat kom je met een instap surroundsetje ook niet zover namelijk. Ga dan nog eens langs en kijk naar boekenplank modellen met een leuke versterker.

Als ik even bij ons kijk: met een Onkyo A5VL en twee Quadrals heb je voor een zelfde prijs dezelfde functionaliteit als de Bose (stereo, digitaal aansluiten op de TV) en een prima geluid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:34:Ik hoor vaker het geluid dat b&w en denon alsof het de heilige graal is wat betreft geluid wat mijns inziens toch iets snobby overkomt (excuses hiervoor ;) ) terwijl een merk als yamaha vaak toch 'ondermaats' wordt aangezien. :)
Veel merken (waaronder Denon, maar ook Marantz, Onkyo, NAD, et centera) liften met de huidige modellen mee op de uitstekende producten van vroeger. Iets wat klaarblijkelijk dus wel werkt. Het zijn nog steeds geen verkeerder merken, maar er is tegenwoordig wel meer te krijgen.

• raze88
  • Laatst online: 19:28
Leuke set voor het geld. Ik heb hem zelf ook gehad maar heeft hier plaats gemaakt voor de kefq5 die ik persoonlijk mooier vind klinken. Verder heb ik geen ervaring met de bose set , dus kan ik moeilijk vergelijken. Belangrijkste tip: ga gewoon luisteren.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Is al eerder gezegd: Naar verhouding meer budget in de speakers stoppen dan in de versterker. Om heel eerlijk te zijn, maakt het (naar mijn ervaring) weinig uit welk merk je pakt: Onkyo, Nad, Pioneer, Yamaha, Rotel, Marantz of Denon: Ze maken allemaal heel aardige instap HT versterkers. Staar je ook niet blind op het vermogen, 50W per kanaal is zat om een kamer met fatsoenlijk geluid te vullen, zeker als je daarbij een actieve sub (met eigen versterker dus) gebruikt.

Persoonlijk zou ik investeren in een goedkope instap versterker en daarbij 2 goede frontspeakers, dan kun je later altijd nog achterspeakers en een center bijkopen (aanrader: Doe dat gewoon via marktplaats ofzo, dan ben je voor een paar honderd euro klaar).

Zo klein als de verschillen zijn bij versterkers, zo groot vind ik ze bij speakers. De keuze die je maakt is vreselijk smaakgebonden en dus kan en wil ik je daarin niet adviseren, je zult zelf moeten gaan luisteren en bepalen welk geluid bij jou past. Ik kan je wel behoeden voor slechte spullen: Koop nooit speakers van een merk dat ook electronica produceert (Harman Kardon, Sony, Pioneer, ect) Laat je ook nooit verleiden tot het aankopen van speakers uit busjes (de bekende Omni-Audio troep) en, helaas te laat, koop NOOIT Bose zooi. Maar goed, die laatste les heb je al geleerd ;-)

Mijn persoonlijk favoriete speakermerken wat het benedensegment betreft (maar nogmaals: smaak is een persoonlijk iets!) zijn B&W, Dynaudio, Focal, Kef, Monitor Audio en Mordaunt Short. Misschien heb je er iets aan als je eens gaat luisteren, veel plezier in ieder geval en neem je tijd!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

EraZor

Don't mention the war

GreenGras schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:38:
Is al eerder gezegd: Naar verhouding meer budget in de speakers stoppen dan in de versterker. Om heel eerlijk te zijn, maakt het (naar mijn ervaring) weinig uit welk merk je pakt: Onkyo, Nad, Pioneer, Yamaha, Rotel, Marantz of Denon: Ze maken allemaal heel aardige instap HT versterkers. Staar je ook niet blind op het vermogen, 50W per kanaal is zat om een kamer met fatsoenlijk geluid te vullen, zeker als je daarbij een actieve sub (met eigen versterker dus) gebruikt.

Persoonlijk zou ik investeren in een goedkope instap versterker en daarbij 2 goede frontspeakers, dan kun je later altijd nog achterspeakers en een center bijkopen (aanrader: Doe dat gewoon via marktplaats ofzo, dan ben je voor een paar honderd euro klaar).

Zo klein als de verschillen zijn bij versterkers, zo groot vind ik ze bij speakers. De keuze die je maakt is vreselijk smaakgebonden en dus kan en wil ik je daarin niet adviseren, je zult zelf moeten gaan luisteren en bepalen welk geluid bij jou past. Ik kan je wel behoeden voor slechte spullen: Koop nooit speakers van een merk dat ook electronica produceert (Harman Kardon, Sony, Pioneer, ect) Laat je ook nooit verleiden tot het aankopen van speakers uit busjes (de bekende Omni-Audio troep) en, helaas te laat, koop NOOIT Bose zooi. Maar goed, die laatste les heb je al geleerd ;-)

Mijn persoonlijk favoriete speakermerken wat het benedensegment betreft (maar nogmaals: smaak is een persoonlijk iets!) zijn B&W, Dynaudio, Focal, Kef, Monitor Audio en Mordaunt Short. Misschien heb je er iets aan als je eens gaat luisteren, veel plezier in ieder geval en neem je tijd!
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een 'instappertje' van Rotel (Rotel RSX-1550 voor 1900€) helemaal te vergelijken is met een instappertje van Denon (Denon AVR-1311 voor €179,-) ;-)

Verder ben ik wel met je eens dat ik een duidelijk groter gedeelte van het budget aan goede speakers zou spenderen en daar een leuk receivertje bij uitzoeken.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GreenGras schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:38:Koop nooit speakers van een merk dat ook electronica produceert (Harman Kardon, Sony, Pioneer, ect)
Sony heeft vroeger toch hele mooie speakers gemaakt. En ook Pioneer heeft op dit moment een lijn (Pioneer S-$EX-W) die een zeer goed geluid neer zet. Maar ook andere merken (neem een XTZ) hebben speakers én versterkers.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Och...Infinity en JBL zijn ook van Harman Kardon he/ Die hebben leuke speakers staan hoor... Het is allemaal relatief; bovendien is met de nadruk op TV/Film de speakerkeus heel anders dan wanneer de nadruk op muziek ligt...

Gewoon gaan luisteren en kijken wat je het beste bevalt. Smaken verschillen.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

FeaR schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:05:
[...]

Sony heeft vroeger toch hele mooie speakers gemaakt. En ook Pioneer heeft op dit moment een lijn (Pioneer S-$EX-W) die een zeer goed geluid neer zet. Maar ook andere merken (neem een XTZ) hebben speakers én versterkers.
Exact ja ;)
En Philips heeft vroeger ook genoeg mooie speakers gemaakt, net zoals vele andere.
Pioneer maakt nog altijd in het hogere segment een aantal zéér mooie speakers, zeker de speakers welke in samenwerking met hun High-End afdeling TAD zijn ontwikkelt.
En volgens mij geld dit ook voor merken als Harman/Kardon :)

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Uitzonderingen zijn altijd wel te bedenken, maar tegenwoordig gaat die regel redelijk op.
Speakertjes van Sony/LG/Samsung/Philips en consorten word je nu over het algemeen niet vrolijk(er) van, dan wat je al had.

Verwijderd

GreenGras schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:38:
: Koop nooit speakers van een merk dat ook electronica produceert (Harman Kardon, Sony, Pioneer, ect)
Quad.....

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

GreenGras schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:38:Koop nooit speakers van een merk dat ook televisies produceert
Fixed :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 12:47

mace

Sapere Aude

Neem speakers van een speakermerk, en versterkers van een versterkermerk is mijn devies.

Speakers:
Canton
JBL
Magnat
Jamo

Versterkers:
Denon
Marantz
Yamaha
Onkyo
Harman Kardon

etcetera. :) Dit zijn slechts enkele voorbeelden maar je krijgt het idee.

Receivers en al helemaal speakers van JVC, Sony, Philips en co zou ik links laten liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door mace op 16-09-2011 17:38 ]

Verwijderd

EraZor schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:01:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een 'instappertje' van Rotel (Rotel RSX-1550 voor 1900€) helemaal te vergelijken is met een instappertje van Denon (Denon AVR-1311 voor €179,-) ;-)
Ik weet niet of je de rotel wel eens van binnen hebt gezien, maar het is echt 3 keer niets (hooguit 2 printplaten met wat flatkabels aan elkaar) :) dan gaat mijn keuze in ieder geval meteen naar de denon. Al is die maar 179 euro. Dat de B&W holding eigenaar is van rotel zegt al genoeg :)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:00:
[...]

Ik weet niet of je de rotel wel eens van binnen hebt gezien, maar het is echt 3 keer niets (hooguit 2 printplaten met wat flatkabels aan elkaar) :) dan gaat mijn keuze in ieder geval meteen naar de denon. Al is die maar 179 euro. Dat de B&W holding eigenaar is van rotel zegt al genoeg :)
Nou, wat zegt dat? Dat Classé rommel van de bovenste plank is? Dat B&W-speakers zijn ontworpen door mensen die niet weten wat ze aan het doen zijn?

Verwijderd

Inderdaad, staar je niet blind op de zogenaamde 'betere merken' als Harman Kardon, Onkyo, etc, daar heb je tegenwoordig ook genoeg kans op een regelrechte miskoop. In tegenstelling tot een aantal jaren geleden is het ook bij die merken nu opletten en je wat inlezen.

Kijk ook eens naar merken van Sony en LG, zoals de Sony BDV-E 3serie en deze LG: http://www.whathifi.com/review/lg-hb965tz

En wat beviel je niet aan die Bose?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Seers schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:44:
[...]

Nou, wat zegt dat? Dat Classé rommel van de bovenste plank is? Dat B&W-speakers zijn ontworpen door mensen die niet weten wat ze aan het doen zijn?
Dit lijkt me ook wel heel sterk schoenmerlijn. Het is gewoon een 5ch AB versterker van 17kg?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mace schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:37:
Neem speakers van een speakermerk, en versterkers van een versterkermerk is mijn devies.

Speakers:
Canton
JBL
Magnat
Jamo
Mocht je voor Magnat willen gaan probeer dan wel de wat oudere series te nemen. De nieuwere series zijn gewoon echt ronduit slecht, de oudere series daarentegen geven nog behoorlijk wat waar voor hun geld.

Verwijderd

Heco is ook wel leuk, veel bang/buck. Is leverbaar voor MM geloof ik.
Anders KEF is ook heel goed.

Verwijderd

wagenveld schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:46:
[...]

Dit lijkt me ook wel heel sterk schoenmerlijn. Het is gewoon een 5ch AB versterker van 17kg?
17kg is niet echt veel. Als het nou een klasse D was had ik 't nog geloofd. Mijn stereobak weegt al 20kg en is echt geen high-end.

• ik222
  • Niet online
Dat is op zich een prima setje maar let wel op dat het ook enkel speakers zijn. Hier moet dan dus nog een versterker bij.

Wat betreft Bose, op zich geeft het een redelijk stereo geluid maar dan ook echt met de nadruk op stereo. Want ondanks alle marketing praat is het inderdaad absoluut geen waardig alternatief voor een echte 5.1 set, dat kan je gewoon niet vergelijken.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 17-09-2011 19:21 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

[...]

Afgezien de kwaliteitsdiscussie, ging t me er om dat ze prijstechnisch niet met elkaar te vergelijken zijn ;)

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik raad je aan een volgende keer naar die versterkers te luisteren ipv de binnenkant te bekijken.
Dan kies je namelijk voor de Rotel.

Het aantal printplaten zegt geen zier over de geluidskwaliteit.
Het zou hoogstens wat kunnen zeggen over het aantal tierelantijntjes in je versterker. En tierelantijntjes hoef je bij de Rotel niet te verwachten nee.

Maar het belangrijkste wat een versterker moet doen: versterken , is simpelweg iets dat erg weinig printplaat ruimte kost. Maak een gemiddelde eindversterker open en je vind ook karige printplaten.

• wesseln
De Bose-set was in eerste instantie een goede oplossing. Weinig draden weinig meuk, maar toch topkwaliteit. Tenminste dat is wat ik dacht. Totdat ik erachter kwam dat het setje alleen overweg kan met DD 5.1 (Bose stunt met 1 of ander gebeuren dat DD 5.1 toch weergeeft over 2 speakers, je komt dan in een zogeheten "sound bubble"). DD 5.1 werkt erg goed, vooral omdat het het center speaker kanaal (het spreekkanaal) wat hoger opschroeft. De spraak komt dan beter naar voren.

Maargoed, stereo is om te huilen en DTS herkent het systeem niet. Blurays die alleen DTS of DTS-HD aan boord hebben hebje dus niets aan. Verder heeft het apparaat maar 1 optische ingang en verder alleen een analoog stereo ingang. Met meerdere apparaten kanje er dus helemaal niets mee. Ik heb er nu een switch tussenhangen.

Oja en verder nog: Bose adviseert om het systeem aan je TV optical out te hangen. Dit is echt compleet gestoord want haast iedere tv downmixt het geluid wat binnenkomt naar 2.0 PCM. DD 5.1 heb je dan dus zowiezo nooit meer.

Ik heb toen nog Bose gebeld om te vragen waar dit op sloeg......de beste man begreep er niets van.....

Daarom wil ik graag niets meer met het merk te maken hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door wesseln op 18-09-2011 17:46 ]

• ik222
  • Niet online
wesseln schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:43:
[...]
Oja en verder nog: Bose adviseert om het systeem aan je TV optical out te hangen. Dit is echt compleet gestoord want haast iedere tv downmixt het geluid wat binnenkomt naar 2.0 PCM. DD 5.1 heb je dan dus zowiezo nooit meer.
Dat advies is op zich nog niet eens zo raar aangezien een 5.1 of een 2.0 bronsignaal eigenlijk niets uitmaakt voor de Bose. Hij kan namelijk toch alleen stereo weergeven uiteindelijk. Ze proberen inderdaad door te spelen met kanalen en volume een 5.1 effect na te bootsen maar dat komt helaas toch nog steeds totaal niet in de buurt van 5.1.

• wesseln
ik222 schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:14:
[...]

Dat advies is op zich nog niet eens zo raar aangezien een 5.1 of een 2.0 bronsignaal eigenlijk niets uitmaakt voor de Bose. Hij kan namelijk toch alleen stereo weergeven uiteindelijk. Ze proberen inderdaad door te spelen met kanalen en volume een 5.1 effect na te bootsen maar dat komt helaas toch nog steeds totaal niet in de buurt van 5.1.
Het advies is raar omdat Bose stunt met het verhaal van die sound-bubble. Ik heb het verschil gehoord tussen stereo en DD 5.1 en het verschil is zeer groot. Niet alleen hoor je veel meer effecten maar word de spraak ook helderder doordat dit kanaal krachtiger wordt versterkt. Sterker nog.....en dat is de grootste reden waarom ik het systeem zat ben. Als je géén DD 5.1 naar het systeem stuurt is de spraak slechts gemompel, haast niet te verstaan.

Daarom vind ik het compleet achterlijk dat Bose adviseert om het systeem direct aan de TV te koppelen. Al die voordelen mis je dan.

Verwijderd

mjtdevries schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:57:
[...]

Ik raad je aan een volgende keer naar die versterkers te luisteren ipv de binnenkant te bekijken.
Dan kies je namelijk voor de Rotel.

Het aantal printplaten zegt geen zier over de geluidskwaliteit.
Het zou hoogstens wat kunnen zeggen over het aantal tierelantijntjes in je versterker. En tierelantijntjes hoef je bij de Rotel niet te verwachten nee.

Maar het belangrijkste wat een versterker moet doen: versterken , is simpelweg iets dat erg weinig printplaat ruimte kost. Maak een gemiddelde eindversterker open en je vind ook karige printplaten.
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd457/dxL33/RC-1550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd457/dxL33/A-S1000.jpg

Zeg nou eens eerlijk, wat heb je liever zelf, en bij welk van deze apparaten denk je dat er meer tijd in is gestoken :)
Seers schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:44:
[...]

Daar komt het wel op neer ja. Het behoeft geen uitleg dat wanneer je de naam mee hebt, je de grootste troep kan marketen als je van het :)
Speakers inhoudelijk ontwerpen kan elke knutselaar, daar hoef je geen einstein voor te zijn.
wesseln schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:43:
[...]

De Bose-set was in eerste instantie een goede oplossing. Weinig draden weinig meuk, maar toch topkwaliteit. Tenminste dat is wat ik dacht. Totdat ik erachter kwam dat het setje alleen overweg kan met DD 5.1 (Bose stunt met 1 of ander gebeuren dat DD 5.1 toch weergeeft over 2 speakers, je komt dan in een zogeheten "sound bubble"). DD 5.1 werkt erg goed, vooral omdat het het center speaker kanaal (het spreekkanaal) wat hoger opschroeft. De spraak komt dan beter naar voren.

Maargoed, stereo is om te huilen en DTS herkent het systeem niet. Blurays die alleen DTS of DTS-HD aan boord hebben hebje dus niets aan. Verder heeft het apparaat maar 1 optische ingang en verder alleen een analoog stereo ingang. Met meerdere apparaten kanje er dus helemaal niets mee. Ik heb er nu een switch tussenhangen.

Ik heb toen nog Bose gebeld om te vragen waar dit op sloeg......de beste man begreep er niets van.....

Daarom wil ik graag niets meer met het merk te maken hebben.
Om eerlijk te zijn is het ook deels je eigen fout. Voor de cinemate 2 GS heb je in feite een T-amp versie met spdif aan boord (en 2 bose speakertjes). Had je nou 300 meer uitgegeven aan en 321 gs 2/3 had je gewoon DTS met meerdere aanluitmogelijkhedenen een dvd loopwerkje.

Al om al, als je 800 te beteden had toentertijd, had je inderdaad voor een ander systeempje moeten gaan ipv de cinemate gs. Gelukkig mag je iets anders uitzoeken nu voor dat geld.

@ hieronder:

Rotel RC-1550 voor 700 eur en de Yamaha as 1000 voor 850 eur :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 22:54 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:24
Dat ligt natuurlijk helemaal aan wat voor type het is, er zijn er ook genoeg van yamaha tegenwoordig die van binnen ook echt simpel zijn.

En er zijn der ook genoeg van Rotel waar alles goed verwerkt is, maar dat heeft weer met budget te maken.
Smaken verschillen en niet elk model van een merk is goed.

en die rotel in het plaatje is alleen maar een voorversterker, de yamaha op het plaatje ken ik niet

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 18-09-2011 22:28 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 12:47

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:20:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeg nou eens eerlijk, wat heb je liever zelf, en bij welk van deze apparaten denk je dat er meer tijd in is gestoken :)

@ hieronder:

Rotel RC-1550 voor 700 eur en de Yamaha as 1000 voor 850 eur :)
De ene is een voorversterker, de andere is een geïntegreerde versterker, dus voor+eind.

Dit is de bijpassende Rotel eindbak, de RB-1552:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/2497/rb1552.jpg

Er is niet zoveel fantasie nodig om voor te stellen wat je zou krijgen als je het allebei in één kastje zou stoppen. Hint: Iets vergelijkbaars met de Yamaha. ;)

Ik ben geen "fan" van Rotel, sterker nog, eerder van Yamaha, maar je moet wel eerlijke vergelijkingen maken want dit is appels en peren.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

mace schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:30:
[...]

De ene is een voorversterker, de andere is een geïntegreerde versterker, dus voor+eind.

Dit is de bijpassende Rotel eindbak, de RB-1552:

[afbeelding]

Er is niet zoveel fantasie nodig om voor te stellen wat je zou krijgen als je het allebei in één kastje zou stoppen. Hint: Iets vergelijkbaars met de Yamaha. ;)

Ik ben geen "fan" van Rotel, sterker nog, eerder van Yamaha, maar je moet wel eerlijke vergelijkingen maken want dit is appels en peren.
Hahaha hear, hear! _/-\o_

Zet deze d'r dan ook naast:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/-6L2qjD9au9g/TE_7IZa4IQI/AAAAAAAAA70/t-OugJJcmJk/ROTEL%252520RSX-1067%252520OPEN.jpg

Een 7 kanaals sourroundversterker. 8)7

En dat gaat nog even voorbij aan de kansloze discussie dat je aan het innerlijk van een hifi component kunt ZIEN of ie goed klinkt...

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bal0n schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:30:
[...]

offtopic:
Leuke link in je sig, maar ik mis de gebiedende wijs ;).
Tja, die kun je ook vervoegen volgens hetzelfde principe: het werkwoord lopen ervoor in de plaats gebruiken.

Ik wil meer een statement maken, vanwege het soms tenenkrommende taalgebruik hier (zelfs) op Tweakers.

Hoe vaak zie je niet wordt ik, of ik wordt langskomen. Ik werdt heb ik zelfs ook een keer gezien, ongelooflijk. Dat is geloof ik les 1 op de basisschool. :)

• mjtdevries
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:20:
Het is veelzeggend dat jij aan die plaatjes niet onmiddellijk hebt gezien dat je het verkeerde plaatje hebt gelinked. Dat je niet hebt gezien dat die RC1550 een voorversterker is, en het nooit een plaatje van de RSX1550 kan zijn verteld voldoende over jouw capaciteit om op basis van die plaatjes enige uitspraken te doen over de kwaliteit van die apparaten.
Daar komt het wel op neer ja. Het behoeft geen uitleg dat wanneer je de naam mee hebt, je de grootste troep kan marketen als je van het :)
Speakers inhoudelijk ontwerpen kan elke knutselaar, daar hoef je geen einstein voor te zijn.
Vandaar dat speakers allemaal zo verschillend klinken. Wellicht is het toch iets complexer dan jij denkt?
Blijkbaar denk jij dat het allemaal 6 plankjes hout zijn met wat gaten er in?

Ga maar eens wat lezen over bv hun "Matrix" en "Nautilus Tube" technologie. Daar zie je bij de buitenkant vaak niets van, maar binnenin zijn veel van hun speakers dus wel degelijk heel anders dan speakers van andere merken.
http://www.bowers-wilkins.../Technologies/Matrix.html
http://www.bowers-wilkins...tilus-Tapering-Tubes.html
Die technologie zit ook in de goedkopere series van hun zoals de 600 serie.

Als je dat nu eerst gaat bekijken, dan maak je jezelf in de toekomst wellicht wat minder belachelijk.

Verder gaat dit veel te ver off-topic, dus meer woorden ga ik er niet meer vuil aan maken.

Verwijderd

mjtdevries schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:32:
[...]

Het is veelzeggend dat jij aan die plaatjes niet onmiddellijk hebt gezien dat je het verkeerde plaatje hebt gelinked. Dat je niet hebt gezien dat die RC1550 een voorversterker is, en het nooit een plaatje van de RSX1550 kan zijn verteld voldoende over jouw capaciteit om op basis van die plaatjes enige uitspraken te doen over de kwaliteit van die apparaten.

[...]

Vandaar dat speakers allemaal zo verschillend klinken. Wellicht is het toch iets complexer dan jij denkt?
Blijkbaar denk jij dat het allemaal 6 plankjes hout zijn met wat gaten er in?

Ga maar eens wat lezen over bv hun "Matrix" en "Nautilus Tube" technologie. Daar zie je bij de buitenkant vaak niets van, maar binnenin zijn veel van hun speakers dus wel degelijk heel anders dan speakers van andere merken.
http://www.bowers-wilkins.../Technologies/Matrix.html
http://www.bowers-wilkins...tilus-Tapering-Tubes.html
Die technologie zit ook in de goedkopere series van hun zoals de 600 serie.

Als je dat nu eerst gaat bekijken, dan maak je jezelf in de toekomst wellicht wat minder belachelijk.

Verder gaat dit veel te ver off-topic, dus meer woorden ga ik er niet meer vuil aan maken.
Waarom zou ik in godsnaam de 7.1 receiver van rotel vergelijken met een stereo voor en eindbak van Yamaha? Voor dat geld (van de rotel bedoel ik) had ik beter de yamaha Z 7 kunnen pakken om te vergelijken.

link: http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/dsp-z7__g/?mode=model

Mijn vergissing om de pre amp foto neer te zetten heeft mace netjes voor mij netjes recht gezet, samen met bijbehorende foto. Zelfde statement en zelfde lege interne ontwerp.

De technieken die je beschrijft omtrent het exotiseren van de b&w luidsprekers (lachwekkend zelfs en vergelijkbaar met de zoveelste pure silver bekabeling marketingsblabla). Niet dat andere merken het niet doen, maar zo kan je vanalles aanpassen wat ongeveer neerkomt op 'verbetering'. Dat jij dat niet snapt bewijst van je onkunde in relativeringsvermogen. Het zou mij ook niets verbazen dat jij de type bent om voor 1000 euro interlinks of hdmi kabels aan te schaffen.

Laten we dit maar inderdaad even rusten want we maken het een persoonlijke vete van waar de TS niets aan heeft.

Mods, excuses :)

**Edit
EraZor schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:41:
[...]

Hahaha hear, hear! _/-\o_

Zet deze d'r dan ook naast:

[afbeelding]

Een 7 kanaals sourroundversterker. 8)7

En dat gaat nog even voorbij aan de kansloze discussie dat je aan het innerlijk van een hifi component kunt ZIEN of ie goed klinkt...
Uhh, wat wil je hiermee bereiken? Een vergelijkend receiver van yamaha kost een kwart.

Je kan natuurlijk niet aan interne ontwerp zien of iets goed klinkt, wat je wel kan waarnemen is welke producten met meer zorg en affiniteit is gemaakt. Erg krom wordt het wanneer wanneer je voor een lege kast evenveel betaald als eentje wat goed uitgerust is.
mjtdevries schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:01:
[...]

Als jij dat werkelijk denkt dan moet je dat maar eens aankaarten in het "zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" topic, en dan zul je ook van andere horen dat dat technieken zijn die wel degelijk invloed hebben en nuttig zijn.
Het is ook nogal logisch dat die technieken werken. Iedereen die aan speakers knutselt weet dat de wanden heel stevig moeten zijn. Eén super simpele methode om die stevigeheid beter te maken is zo'n dwarsverband er binnen in aanleggen.
Iedereen met een kleine beetje boerenverstand kan dat inzien.
Hoe jij dat dan gelijk kunt stellen aan zilvere kabel marketing bullshit is mijn dan ook een raadsel...
Ik beweer niet dat ze geen invloed hebben. Dergelijke constructietechnieken als de 'matrix' worden al sinds jaar en dag gebruikt in de architectuur en in hoogwaardig meubelontwerp. Dus eigenlijk niets innovatie, meer goed gejat, dit geldt overigens voor meerdere 'innovaties' door B&W maar we laten het even terzijde.

Kijken we dus naar de architectuur en meubilair, zien we dat dergelijk techniek juist de stevigheid en duurzaamheid verbeteren tegen weer/wind/schok en nogvanalles. Toepasbaar techniek zeg maar en erg nuttig voor meubels en grote constructies. Wanneer je meent dat een dergelijk techniek van dermate invloed zou hebben op geluid, dan heb je het goed mis. Het is gewoon gimmicking en de consument ervan overtuigen dat zoiets noodzakelijk is voor goed geluid en geld uit de beurs kloppen van de makkelijke consument.

Dit geldt dus in zekere mate ook voor high-end kabelmarketing. Wanneer je zilver gaat gebruiken in bepaalde kabels, leunend op hun karakteristiek voor lager weerstand (meetbaar), lijkt het alsof dergelijk gebruik zin heeft. Waar mensen geen rekening mee houden is het feit dat de lengte, gebruikte apparatuur, etc, etc en het menselijk gehoor een groter rol spelen. Het gebruik van zilver tov koper kan hooguit 0,1 procent 'verbetering' opleveren, maar prijstechnisch gezien wel ontzetend onevenredig.

Dus waarom zou je zoveel meer uitgeven voor net 1 procent verbetering (als het al niet lager is) en je laten misleiden door bullshit wat geen moer uitmaakt uiteindelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 16:52 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:24
Dat zou ik ook doen, die kabels ogen mooi. zijn van goeie kwaliteit netjes ingevlochten etc.
Ja natuurlijk doet die van 5 euro bij de action het ook, maar die ziet er niet uit.

Smaken verschillen en ieder ze ding.
de 1 vloekt met het ene merk de andere met het ander, zo ken ik mensen die niets anders dan buizen willen.
Want al het andere is chinese zooi.

Hoever wil je gaan ?, dat bepaal je zelf en deels je wallet.

en + dat als er meer in zit het niet betekend het beter is, tegendeel zelfs bij de helft van de versterkers op de markt kan je bij aankoop hem beter open maken om de verschillende onnodige dingen eruit te bunkeren, die er in gezet zijn ter veiligheid etc jada jada.

[ Voor 25% gewijzigd door Mektheb op 19-09-2011 13:54 ]

• mjtdevries
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:48:
De technieken die je beschrijft omtrent het exotiseren van de b&w luidsprekers (lachwekkend zelfs en vergelijkbaar met de zoveelste pure silver bekabeling marketingsblabla).
Als jij dat werkelijk denkt dan moet je dat maar eens aankaarten in het "zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" topic, en dan zul je ook van andere horen dat dat technieken zijn die wel degelijk invloed hebben en nuttig zijn.
Het is ook nogal logisch dat die technieken werken. Iedereen die aan speakers knutselt weet dat de wanden heel stevig moeten zijn. Eén super simpele methode om die stevigeheid beter te maken is zo'n dwarsverband er binnen in aanleggen.
Hoe jij dat dan gelijk kunt stellen aan zilveren kabel marketing bullshit is mij dan ook een raadsel...

Verwijderd

mjtdevries schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:01:
[...]

Hoe jij dat dan gelijk kunt stellen aan zilveren kabel marketing bullshit is mij dan ook een raadsel...
Het aanbrengen van zo’n dwarsverband binnen een speakerbox wordt al toegepast sinds 1970 en is zeker geen uitvinding van de heren B&W. Wie geen Neanderthaler zaagsel onder z’n hersenpan heeft, weet dat het bij B&W in de 600- en CM series puur om marketing draait. Wat dat betreft heeft Schoenmerlijn gelijk. B&W maakt die kasten ook niet zelf. Nee, die worden gemaakt door Dali in Denemarken. Luisteren we daar naar de harddome tweeters in de bovendegenoemde series, dan klink dat erg dof. En die 13 cm Kevlar midrange speakertjes moeten doorgaan voor woofertjes. B&W is volledig de weg kwijt. Uitgezonderd de 800 series, verkoopt B&W bullshit. Eigen (B&W) roem stinkt, zo zei wijlen mijn grootvader Kees altijd. Vergane glorie rot gewoon weg. Dat ruft ook niet appertijtelijk. En nu weer on-topic.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik denk dat Bose afkraken al leuk genoeg is zonder gerenomeerde merken aan te vallen op hun marketing of gebrek aan printplaat. Het gaat om het product, en dat zit ook bij B&W gewoon goed in elkaar. Mooi toch dat ze dat nog even benadrukken? Misschien niet ieders klank maar dat geld voor elke speaker. Gelukkig heb je zelf de keus en is het doorgaans prima te vergelijken.

• wesseln
We beginnen een beetje af te dwalen. Weten jullie een goede 5.1 speakerset voor rond de 400 euro? De mediamarkt kan eventueel bestellen.

Verwijderd

wesseln schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:31:
We beginnen een beetje af te dwalen. Weten jullie een goede 5.1 speakerset voor rond de 400 euro? De mediamarkt kan eventueel bestellen.
We kunnen je vanalles aanbevelen, maar wat zijn je eisen?

1. Klein ( a la Bose melkpakjes ) of groter ( met speakerzuilen )?
2. Wat wil je ermee luisteren?

en

3. Heb je ondertussen al een versterker?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

wesseln schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:31:
Hoewel sommigen beweren dat het heel simpel is een speaker te maken en dat je aan het innerlijk van een willekeurig component kunt zien of iets een kwalitatief goed product is, zal je toch echt moeten gaan luisteren. Alleen jij kan horen of je een set goed vindt klinken. Stap gewoon bij de MM binnen en neem er even de tijd voor. 800€ is in mijn optiek een veel te hoog bedrag om op andermans oordeel af te gaan.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Luisteren inderdaad, maar dat is niet altijd makkelijk in een luidruchtige slecht opgestelde MM. Hebben ze bij je vestiging ook een luisterruimte? In Utrecht staan in ieder geval een aantal setjes aan een schakelsysteem gekoppeld in een ruimte, zodat je tenminste nog iets kunt testen.

Met ~€600 heb je een Jamo surroundset* die hier vrij populair is (in ieder geval de 606 zuiltjes), als je iets bespaart op je reciever (instap Yamaha a ~€250 is best leuk en wel compleet met HDMI etc) kom je geluidstechnisch een heel eind.

*niet helemaal zeker welke variant, maar in ieder geval een complete set.

[ Voor 46% gewijzigd door mr.paaJ op 19-09-2011 22:58 ]

• wesseln
Het laatste wat ik van jullie wil weten:

http://nl.yamaha.com/nl/p...age/yht-396_w/?mode=model

Vinden jullie dat een goede ruil voor de Bose-set? Hij is namelijk "maar" 450 euro. Ik wil niet weer een kat in de zak:)

• wesseln
Heb uiteindelijk gekozen voor een Onkyo TX-NR509 icm een hkts-16bq. Schitterend geluid:) Bedankt voor alle tips!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik stond niet zo lang geleden voor een soort van zelfde keuze en aangezien ik al een Samsung tv had ben ik ook maar gelijk voor een Samsung audio set gegaan : http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification

Ben er zelf zeer over te spreken, het is geen HK/NAD/Denon etc maar het geluid wat deze set geeft is echt niet slecht.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1