Toon posts:

Ben ik verplicht om een fan te monteren aan de heatsink?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een AMD 955 cpu, am3 socket en het viel me op dat de stockcooler nogal veel lawaai maakt, om die redenen heb ik een paar dagen geleden een Zalman CNPS10X Performa koeler gekocht, op de site zag ik een passieve heatsink zonder ventilator, maar toen ik de koeler thuis kreeg zat er toch een ventilator bijgeleverd.

Nu is die heatsink op zichzelf al redelijk groot, maar moet ik die koeler daar echt op steken? Ik heb de indruk dat de heatsink zelf al genoeg koelt.
Ondanks het feit dat er op de doos staat "low noise" maakt hij nog relatief veel lawaai, zeker in combinatie met mijn GTX 560 (1fan) en 500watt voeding (1 fan), dus 3 verschillende fans

Ik heb het dus over deze koeler

ps: kan je de fan van een Asus GTX 560 vervangen door een passieve?

Bedankt!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Laat de koeler eraf en houd de temperatuur in de gaten

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:22

dimako_

Vogel

Het is niet verplicht.
Alleen je moet in de gaten houden dat de processor niet te warm word.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Stresstest je CPU met Prime95 en controlleer de temps met Realtemp en Coretemp. Als de CPU zonder fans niet boven de 70c uitkomt na 10-15 minuten kan je de fan uit/eraf laten. Gaat hij echter heel snel naar de 80c zou ik de fan erop laten zitten of minstens op 5/7v haar werk laten doen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Zodra je airflow in de kast goed genoeg is, dan is het meestal niet nodig. Loopt de tempratuur op moet je een fan er op gebruiken (dit kan ook een andere stille zijn van het zelfde formaat)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je trouwens opzoek bent naar een koeler welke specifiek bedoeld is voor een lage/trage airflow:
pricewatch: Scythe Ninja 3

Is ook erg stil met de meegeleverde fan.
ps: kan je de fan van een Asus GTX 560 vervangen door een passieve?
Nee gaat je niet lukken op die videokaart, daar is het verbruik *kuch* iets te hoog voor.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2011 10:17 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

job

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:07:
Hoi, ik heb een AMD 955 cpu, am3 socket en het viel me op dat de stockcooler nogal veel lawaai maakt, om die redenen heb ik een paar dagen geleden een Zalman CNPS10X Performa koeler gekocht, op de site zag ik een passieve heatsink zonder ventilator, maar toen ik de koeler thuis kreeg zat er toch een ventilator bijgeleverd.
Wat is de site?
Op de zalman site (de enige betrouwbare site, want van de fabrikant) staat hij keurig afgebeeld met koeler: http://www.zalman.com/eng/product/Product_Read.asp?idx=378

Wat het geluidsniveau betreft, de koeler wordt geleverd met weerstand. Die weerstand zou ik eerst eens gebruiken. Kijk dan eens wat het je van het geluidsniveau vindt. Wil je nog minder geluid dan kan je zelf zo'n weerstand in elkaar flansen of de ventilator eraf halen. De temperatuur van je cpu is echter altijd leidend, dus houd die in de gaten.

Verwijderd

Als je verder geen casefans hebt, en alleen de koeler op je VGA en voeding draaien, gaat je CPU zonder fan geheid te warm worden. Je zal dan toch iets anders moeten verzinnen, stillere fans e.d.

De boosdoener is toch meestal de VGA kaart wat betreft herrie. Je kan natuurlijk kijken naar een andere koeler voor daarop.

Wil je het zeker weten, luister dan eens bij de kast waar het geluid precies vandaan komt, dan kan je beter actie ondernemen.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 15:29

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Je PWM aansluiten op je mobo-fan en dan je bios de boel laten regelen? 90% van de tijd zal je fan dan op 40%-50%draaien en dat zal je nauwelijks horen. (ivm met je GTX 560 al helemaal niet)
Of op somige moederborden kan je zelfs je fan uitzetten onder een bepaalde CPU temp. Dan hebje alles wat je nodig hebt, stil indien koel. En koeler indien nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem hem hier gekocht, heb zo te zien de verkeerde besteld; Performa ipv Flex http://www.hcw.be/hardware/koeling/processor-koeler.html (onderaan) :-/

Ga trouwens vanavond eens proberen eens de cpu te stressen zonder koeler met AIDA64 of Prime95 (is dat het zelfste?)

En in de kast zitten er geen andere fans, alle kabels zijn goed vastgestript, en in m'n zijpaneel zitten er zo'n gaten; (is niet deze kast, maar zelfde type zijpaneel), dus ik veronderstel dat de airflow ok is.

Als ik mijn vinger op de cpu fan hou, merk ik al veel verschil, op de videokaart ook, maar veel minder. Vooral als ik bv Crysis 2 speel, maken ze eigenlijk alletwee veel lawaai

En die PWM; ik heb eens zitten kijken in het bios (heb een Asus M4N75TD mobo) bij Qfan, maar als ik dat instel merk/hoor ik geen verschil...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:34:
Ga trouwens vanavond eens proberen eens de cpu te stressen zonder koeler
De automatische beveiliging is allang ingeschakeld voordat je ook maar in je OS zit. Je CPU word binnen 10 secs ruimschoots 80c zonder heatsink of andere koelmogelijkheden.. NOOIT je PC aanzetten zonder heatsink dus.
En in de kast zitten er geen andere fans, alle kabels zijn goed vastgestript, en in m'n zijpaneel zitten er zo'n gaten; (is niet deze kast, maar zelfde type zijpaneel), dus ik veronderstel dat de airflow ok is.
Plaats eens een paar stille fans in je kast? Dit brengt niet alleen de algemene temperatuur naar beneden, maar zorgt er ook voor dat je GPU en CPU koelers minder moeite hoeven te doen om koel te blijven. (En dus stiller zijn).

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2011 10:43 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 13:10

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik hem hem hier gekocht, heb zo te zien de verkeerde besteld; Performa ipv Flex http://www.hcw.be/hardware/koeling/processor-koeler.html (onderaan) :-/

Ga trouwens vanavond eens proberen eens de cpu te stressen zonder koeler met AIDA64 of Prime95 (is dat het zelfste?)

Als ik mijn vinger op de cpu fan hou, merk ik al veel verschil, op de videokaart ook, maar veel minder. Vooral als ik bv Crysis 2 speel, maken ze eigenlijk alletwee veel lawaai

En die PWM; ik heb eens zitten kijken in het bios (heb een Asus M4N75TD mobo) bij Qfan, maar als ik dat instel merk/hoor ik geen verschil...
Zonder koeler of zonder fan? Dat is wel een verschil. Je CPU moet wel gekoeld worden.
Aangezien je geen andere fans in je kast hebt zitten, kan je er vanuit gaan dat je airflow zo goed als nul is. En dus je echt een fan moet hebben. Waarschijnlijk wordt je cpu vanzelf al terug geklokt voordat je windows opgestart hebt. Dit terug-klokken gebeurd omdat hij te warm wordt. In het ergste geval gaat hij gewoon uit.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel zonder fan :)

Pfft al die kosten.... ik dacht dat het met het aankopen van een Zalman koeler alles ging verbeteren, integendeel..

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 08:43
Ik zou hem niet over de 62 laten komen voor continu gebruik. Dit is volgens de specs van amd de veilige grens.
Ik heb deze koeler zelf ook en ik moet zeggen. Hij is behoorlijk stil, veel stiller dan de stock cooler. Heb je de meegeleverde weerstand er wel tussen zitten?
Mijn eerste instalatie ging denk ik niet zo goed met temps van ~60 load. Maar bij mijn tweede instalatie met 2 jaar oude koelpasta van een C merk met harde stukjes erin is de load temp naar 42 gegaan.(Ik weet niet of dat dit door een verkeerde instalatie is of door mijn nieuwe moederbord) En dat is met de weestand ertussen.
Ik denk dat stock draaien toch erg moelijk word.

edit: Ik heb ook dezelfde processor

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 15-09-2011 10:52 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 15:29

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Hebjem ook coorect aangesloten op je mobo? je qfan staat nu aan, kanje em ook personaliseren? bvb bij wleke temps hij welke fanspeed gaat instellen?
Als je em enkel aanzet maar hij is niet correct aangesloten (met dat tussenstukje met de weerstand) en alles staat bij de instellingen nog op 100% gaat het natuurlijk niks uitmaken.

effe screenshot, vergeet je silent niet aan te zetten, dus niet enkel enabled aanzetten. Als ie op turbo staat blijft ie waarschijnlijk toch gewoon aan.

http://www.3dnews.ru/_img.../12/12/asus/bios_qfan.jpg

Maar idd fanless raad ik niet aan, als je geen casefans hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Joindry op 15-09-2011 11:06 ]

• Heilige Kaas
Ik ga even alles op stock zetten en dan kan ik kijken hoe mijn koeler presteert.
Zo terug

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zit er een regelbare weerstand bij waarmee je de fan kunt afregelen?

Anders als deze fan rechtstreeks op het moederbord zit, dan zou je eens in de BIOS moeten kijken wat de instellingen zijn voor de fan, performance of cool and quiet ofzo

[/sloom] :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-09-2011 10:58 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heilige Kaas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:49:
Ik zou hem niet over de 62 laten komen voor continu gebruik.
70c kan met gemak, zeker als de CPU niet overgeklokt is.

• 6820s
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-10-2025

6820s

I Have No Greeting!

ik heb meerdere mensen die een phenom 955 hebben er over gehoord dat de standaard koeler veel lawaai maakt, het is gewoon een slechte koeler.
ik ga binnenkort ook zon setje samenstellen en ik doe er direct een andere koeler op en wel deze
pricewatch: Scythe Katana 3

als je zonder fan wil proberen, kun je misschien beter een andere fan erop zetten van een goed merk,
dan ben je misschien maar 5 euro kwijt,

Excuses voor al het bovenstaande

• Heilige Kaas
Oke ik heb hem nu op de stock settings. Ik heb tot 69 graden de fan tegegehouden maar het leek erop dat hij nog steeds stijgt. bovendien stond de outtake fan wel aan.
Dus fanless draaien is gewoon niet mogelijk. En ik ben nog steeds van mening dat ik hem stil vind. Toen ik de CPU fan los liet maakte hij nog steeds een stuk minder geluid dan mijn casefan.
Mijn advies is dus koop twee extra stille fans voor intake en outtake dan zal het geluidsniveau ook dalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is duidelijk, dus stiller/koeler = meer fans, heb eens gezocht naar fans van 120mm en 92mm

https://www.alternate.be/...octua/NF-S12B_FLX/341808/?
Deze maakt slechts max 18dB, en de luchtverplaatsing is "49,2 m³/h ( 29 cfm ) - 100,6 m³/h ( 59,2 cfm )" wat volgens mij nogal sterk is

En deze kleinere voor achteraan de kast maakt slechts max 17dB met een luchtverplaatsing van "41,1 m³/h ( 24,2 cfm ) - 64,3 m³/h ( 37,8 cfm )"
https://www.alternate.be/...lers/Noctua/NF-B9/249277/?

Zou dit een goede aankoop zijn? Of bestaan er nog stillere?

Dus als ik deze koelers koop, kan ik eigenlijk de koeler die bijgeleverd was bij de Zalman CPU koeler er afhalen zonder warmteproblemen?

Op mijn Asus GTX 560 zit één fan, ik vraag me af als je deze fan kan demonteren en er bv zo'n superstille van Noctua op kan steken?
Het zelfste voor mijn Antec 500watt voeding (BP500U), kan je die fan ook veranderen? Heb het nog nooit gedaan bij een voeding

Sorry voor al die vragen _/-\o_

En ja ik heb bij Qfan alles juist ingesteld, eerst Silent, dan manual, maar ik merkte geen verschil

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 12:48 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:46:
Ok, het is duidelijk, dus stiller/koeler = meer fans, heb eens gezocht naar fans van 120mm en 92mm

https://www.alternate.be/...octua/NF-S12B_FLX/341808/?
Deze maakt slechts max 18dB, en de luchtverplaatsing is "49,2 m³/h ( 29 cfm ) - 100,6 m³/h ( 59,2 cfm )" wat volgens mij nogal sterk is

En deze kleinere voor achteraan de kast maakt slechts max 17dB met een luchtverplaatsing van "41,1 m³/h ( 24,2 cfm ) - 64,3 m³/h ( 37,8 cfm )"
https://www.alternate.be/...lers/Noctua/NF-B9/249277/?

Zou dit een goede aankoop zijn? Of bestaan er nog stillere?
De pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm zijn erg populair bij stille systemen, lekker simpele fans welke niet eens zo heel duur zijn. Haal er eentje extra om op je CPU te zetten.
Op mijn Asus GTX 560 zit één fan, ik vraag me af als je deze fan kan demonteren en er bv zo'n superstille van Noctua op kan steken?
Het zelfste voor mijn Antec 500watt voeding (BP500U), kan je die fan ook veranderen? Heb het nog nooit gedaan bij een voeding
Nee, dit is geen gewone fan maar een fan die specifiek bij de koeler op de kaart hoort.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:57
Je moet er ook op letten dat de cpu-koeler ook gedeeltelijk zorgt voor airflow over de rest van je mainboard, zeker de vrm's kunnen best warm worden, en ook de chipset heeft vaak wat koeling nodig. Je zult dus sowieso moeten zorgen voor een fatsoenlijke airflow in je kast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die Nexus helaas niet op deze Belgische shop

Misschien kan er iemand misschien hier ees na kijken en mij een paar suggesties geven; Decibel geluid staat van luid naar stil, onderaan de pagina

Er zijn honderden fans, weet niet zo goed welke er goed is

http://www.alternate.be/h...=1&order=3&direction=desc

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:56:
Ik vind die Nexus helaas niet op deze Belgische shop
Er zijn vast nog wel andere Belgische webshops :+..

Edit: Let trouwens niet te veel op het aantal decibel wat staat aangegeven.. Vaak is deze velen malen hoger als de fabrikant aangeeft, of is er bijv een aanwezige brom of fluittoon.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2011 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind er geen met lage verzendkosten :(

• Heilige Kaas
Kijk op Mycom. Gratis verzenden.

Edit: Ik zie dat je de noctua fans wilt en op Mycom hebben ze die niet. Als je zit met de verzendkosten kan je het in combinatie met iets anders halen. als je bijvoorbeeld een ssd nodig hebt ofzo.

[ Voor 76% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-09-2011 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk op conrad.be een bestelling geplaatst, voordeel is dat er geen verzendingskosten zijn!

Dus
2xBe Quiet Silent Wings 120mm voor de heatsink en vooraan de kast
1xBe Quiet Silent Wings 90mm voor achteraan de kast
Be Quiet Silent Wings 80mm en deze moet in de voeding

Het lijkt dat deze fans de stilste zijn op de markt, en dat is wat ik wil, een stille/performance pc :)

Ik dacht nochtans dat het de cpufan was, maar toen ik beter luisterde was het gewoon mijn voeding die al dat lawaai maakt, de BP500u van Antec dus, heb de voeding opengedaan en het zijn 2 kabeltjes, een zwarte en een rode die gesoldeerd zijn, is dit moeilijk om dit zelf te monteren?

Heb in mijn haast om nog iets te bestellen tochwel 4 PWM fans besteld, terwijl er maar 2 PWM aansluitingen zijn op m'n moederbord DOH! Ze zijn redelijk duur, 84€ voor alles..
Kan ik die 80mm PWM fan, dus met 4 pinnen, strippen en aansluiten op de voeding?

Heb trouwens ook eens de fan losgekoppeld van de heatsink en een stresstest gestart, wat blijkt; de temp schiet van 46° naar 70°+ in amper 3 minuten, dus een goede airflow is een noodzaak

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 13:10

itsalwaysme

Graast voor DB

Als je het goed soldeert. Dan zou het goed moeten gaan. Let alleen op dat je het goede draadje op de goede aansluiting soldeert.
[b][message=36768906,noline][....]
, dus een goede airflow is een noodzaak
Dat riepen we toch al...

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, maar ik ben hier allemaal nieuw in

toch bedankt!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:41:
Heb in mijn haast om nog iets te bestellen tochwel 4 PWM fans besteld, terwijl er maar 2 PWM aansluitingen zijn op m'n moederbord DOH! Ze zijn redelijk duur, 84€ voor alles..
Kan ik die 80mm PWM fan, dus met 4 pinnen, strippen en aansluiten op de voeding?
PWM splittertjes halen: stuurt iedere PWM poort gewoon 2 fans aan. Beste oplossing lijkt me.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Hoe warm wordt je processor tijdens intensief gebruik zonder ventilator op, dus alleen de heatsink?

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 12:02

L702

Eric #99

Heb je nog andere fanclips bij je CPU koeler gekregen? Want met de standaard clips kan je die fans niet monteren. (denk ik...) :o

Verwijderd

Topicstarter
Zonder ventilator schiet het omhoog naar 70° en meer, ongeveer 't zelfste voor de gpu
.
En ja er waren nog 2 extra clips bijgeleverd om bv 2 koelers te monteren, zie deze foto, onderaan in het midden maar ik denk dat dat wel zal gaan hoor, de fan die erbij zat was een gewone standaard 120mm fan

Vandaag bevestiging gekregen dat de fans opgestuurd zijn, ben benieuwd welke verbeteringen dit allemaal zal brengen

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
ja dit moet, anders zoeken ze je op en slaan ze je in elkaar... :+

[ Voor 71% gewijzigd door [Remmes] op 17-09-2011 19:07 ]

ja, daag.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 11:15

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:46:
Zonder ventilator schiet het omhoog naar 70° en meer, ongeveer 't zelfste voor de gpu
.
En ja er waren nog 2 extra clips bijgeleverd om bv 2 koelers te monteren, zie deze foto, onderaan in het midden maar ik denk dat dat wel zal gaan hoor, de fan die erbij zat was een gewone standaard 120mm fan

Vandaag bevestiging gekregen dat de fans opgestuurd zijn, ben benieuwd welke verbeteringen dit allemaal zal brengen
Ik zou zeker die fans erop steken en zo een PWM Y Split CPU header kopen, ik heb eentje in mijn bezit die ik gebruikte voor mijn h50 push/pull, maar heb nu de H100, alles aansluiten aan de CPU koelblok is handiger uiteindelijk. Die kabeltjes kan je makkelijk vinden als ze goed opzoekt. Ik heb er eentje van Xilence, was wel voor 8 euro... maar had er snel 1 nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk newb question maar nu blaast die fan richting het koelblok, als ik later die nieuwe fans ontvang, en dus ook eentje vooraan de kast zal steken, die naar binnen blaast, moet ik de fan op het koelblok dan ook richting de achterzijde van de kast laten blazen of zoals het standaard moet richting het koelblok

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

job

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:02:
Waarschijnlijk newb question maar nu blaast die fan richting het koelblok, als ik later die nieuwe fans ontvang, en dus ook eentje vooraan de kast zal steken, die naar binnen blaast, moet ik de fan op het koelblok dan ook richting de achterzijde van de kast laten blazen of zoals het standaard moet richting het koelblok
Nooit de fans tegen elkaar in laten blazen :)

Verwijderd

Topicstarter
okej, ik vroeg het me gewoon af, want er gaat ook een fan op de achterkant van de kast, en die is maar op 2cm afstand van de van fan op het koelblok verwijderd

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-01 14:16

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:02:
Misschien het koelblok 180 graden omdraaien zodat de fan zowel tegen het koelblok als richting de achterkant van de kast blaast, en de fan achterin naar buiten laten blazen.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Na montage van de fans is men systeem merkbaar stiller geworden (silent wings fans in de voeding, voor&achterkant kast en op koelblok), je hoort gewoon de HDD lezen, maar dat is amper hoorbaar. Maar elke keer als ik bv Crysis 2 op ultra high settings speelde begon de fan van de videokaart te ratelen, en die maakt niet enorm veel lawaai maar veel meer dan de silent wings fans.
Ik ging eerst een ander koelblok kopen voor de GTX, maar plots zag ik op een ander forum een thread over cable management; hieraan heb ik nog nooit gedacht want ik span altijd de kabels op een gewone manier vast.
Wat ik heb gedaan is het moederbord eruit gehaald en alle kabels achter het moederbord gelegd, tegen het zijpaneel

Met als resultaat;
Temperaturen zijn algemeen +7° koeler ongeveer, cpu draaide na 10 min stressen op 38°
En na 10 minuten Cryis 2 game bleef de fan (met MSI afterburner een fan schema gemaakt) relatief stilletjes draaien op +- 75°, wat goed is)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/19uvdu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/dwrxg2.jpg

En op een of andere manier werkt de achterste fan die op CHASISSFAN_2 is aangesloten ook via PWM terwijl die maar 3 pinnen heeft 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 13:03 ]

Pagina: 1