[SQ]Zeer veel significantie in MSSQL DB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 15:57
Beste,

Ik heb even een vraagje, ik heb float waardes die een gebruiker kan invullen op een ASP.NET website.
Denk aan 10.3 of 44.7, deze waardes worden in een SQL db opgeslagen echter hier zijn de waardes 10.2999343999 of 44.700012232. Hoe kan dit en waar gaat het fout?

Ik gebruik: db.SQL_command.Parameters.Add(new SqlParameter("@length", lengthFL));
waar lengthFL de float waarde is, in debug mode staat hier nog gewoon 10.3 dan wel 44.7.

Zowel in de DB als in de .dot omgeving zijn de variabele floats

Mis ik misschien een configuratie in MSSQL-server?

Mvg. Elroy

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Floats (ook wel drijvende komma of zwevende komma getallen)
Afhankelijk van wat je aan 't doen bent moet je eens kijken naar, waarschijnlijk, het "money" of "currency" type en misschien wel gewoon naar ints (fixed point).

Ook de moeite waard om even te trachten te begrijpen: Zie ook deze video vanaf 6:08 ongeveer. (De audio is de eerste paar minuten r*k maar dat wordt beter).

[ Voor 100% gewijzigd door RobIII op 12-10-2012 00:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt toch decimals in zowel SQL Server als .Net?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gorgi_19 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:11:
Je hebt toch decimals in zowel SQL Server als .Net?
Die zijn er ook ja ;) Gewoon een kwestie van de goede kiezen en weten waar je mee bezig bent (en een stuk basiskennis).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 15:57
Ik heb het filmpje gezien, zeer interassant, zo heb ik er nog niet tegen aan gekeken.

Het probleem is nu ook opgelost :)

Moraal van dit verhaal / vraag: hadden we maar 8 of 16 vingers ;)