Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SBS 2011 - HYPER-V] Overstappen naar virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een SBS 2011 omgeving welke geinstalleerd is op een 'gewone' server.

Nu wil ik in de (nabije) toekomst gaan overstappen naar virtualisatie, omdat daar toch wel heel veel voordelen aan zitten. Het SBS 2001- systeem draait goed en vandaar dat ik al heel wat gezocht heb naar het volgende:

Is het mogelijk om 'een soort van' image te maken van het huidige systeem en dit over te zetten naar een virtuele server, dit zou mijn uiteraard heel veel tijd schelen omdat ik dan relatief snel klaar ben.

Ik ben me aan het verdiepen in Hyper-V (of eventueel VMWare, maar hyper-v is gratis), maar ik kan dit (nog) niet vinden. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en weten hoe ik dit het makkelijkste kan doen.?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Zoekwoord:p2v

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:21:
Ik ben me aan het verdiepen in Hyper-V (of eventueel VMWare, maar hyper-v is gratis), maar ik kan dit (nog) niet vinden. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en weten hoe ik dit het makkelijkste kan doen.?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je hier helemaal niets over kunt vinden. Als je bv. zoekt op convert windows to virtual kom je al legio artikelen tegen hoe dit uit te voeren is.

Let verder even op dat "Vmware" ook gratis is (en dat geldt ook voor Xenserver).

Lees even wat artikelen door, je zou genoeg info moeten kunnen vinden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Ik heb hier misschien een goed idee voor je:

Maak een WINpe dvdtje met ImageX geintergreerd. (Benodigheden: Lege DVD en brander, Deze Guide: http://technet.microsoft....rary/cc709665(WS.10).aspx )

Hang een external HDD of bouw een SATA schijfje in en schrijf even op hoe alle drive letters heten.

Boot je PC van de DVD en maak met imageX een install.wim file van je systeem. En schrijf hem naar je external HDD. Wat het commando hiervoor is moet je even uitzoeken.

Start nu je normale PC (dus geen WINpe) weer op. (Ik zou dit op Windows XP of 7 ofzo doen.)

Maak een Image van je Installatie DVD van SBS met Imgburn bijvoorbeeld. Als je deze al hebt hoeft je dat natuurlijk niet te doen.

Vervang met UltraISO (Je moet wel de volledige versie tot je beschikking hebben. Ik heb hem gecracked) de install.wim file met de install.wim die je net gemaakt hebt. (Je moet wel dat bestand dus install.wim noemen anders werkt het niet!) Deze staat volgens mij in het mapje: \Source\

Installeer SBS-2011 met Hyper-V (Weet niet of dit standaard in de installatie zit)

Mount nu de image in Hyper-v en installeer hem zoals je altijd zou doen. Na de installatie kan je dan inloggen met het account dat op je vorige systeem had. Verwijder misschien ook even je account tijdens het instellen van de installatie.

Dit werkte zoiezo voor windowsXP en 7 weet niet zeker of dit ook met servers werkt omdat je ook met instellingen van je Netwerkkaarten/domeinen/ad's etc te maken hebt.
Ik weet trouwens niet zeker hoe SBS werkt qua installatie. Is volgens mij is iets anders dan Server 2008 R2 bijvoorbeeld. Is ook niet zeker of SBS een .wim file gebruikt voor de installatie.

Zorg wel dat je genoeg geheugen tot je beschikking hebt want een beetje Virtual Server heeft wel 2-3GB nodig.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
Rustig aan, Bielie993. SBS2011 is toch wat anders dan Windows 7/XP, maar je maakt je signature in ieder geval waar ;) Als je volgende keer je Windows 7/XP wil converteren, probeer dan eens disk2vhd van sysinternals. Dan ben je zo klaar ipv die waslijst.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bielie993 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:19:
Dit werkte zoiezo voor windowsXP en 7 weet niet zeker of dit ook met servers werkt omdat je ook met instellingen van je Netwerkkaarten/domeinen/ad's etc te maken hebt.
[...]
Dus eigenlijk geef je een oplossing aan, waarvan jezelf niet zeker weet of deze werkt ;)

Vergeet ook zaken als hardware-drivers niet. Pak gewoon een tool die hiervoor bedoeld is en alle zaken in 1x recht kan trekken. Denk dan aan bv. platespin of de VMware converter.

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 15-09-2011 12:36 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle antwoorden! Ik ga me er nog verder in verdiepen, maar heb tot nu toe nog niet de juiste zoektermen gebruikt. Ik ga hiermee aan de slag / testen en laat dan weten hoe het is gegaan.
Pagina: 1