Eyefinity 3x1 schaalt niet goed op non native resolutie.

Pagina: 1
Acties:

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb dus het volgende probleem: ik heb een 3x1 eyefinity setup met 3 dezelfde VGA monitoren. Ik heb twee verloopjes van DVI naar VGA en 1 converter van displayport naar VGA. Op de native resolutie (3240x1920) werkt alles perfect. Als ik echter de resolutie wat lager wil zetten in bepaalde games (2700x1600) die het anders niet goed trekken gebeurt er iets vreemds: de monitor die op de displayport zit aangesloten scaled het beeld goed, maar bij de twee monitoren die via DVI zijn aangesloten kloppen zowel de positie als het formaat niet meer.

Nu denk ik zelf dat het ermee te maken heeft dat in mijn Vision Engine Control Center de monitor in de displayport wordt herkend als digitaal en de andere twee als VGA. Nu zou ik de positie en het formaat dus handmatig willen instellen in het CCC, maar dat werkt dus ook niet.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02 00:02
Andere kabels nemen :P
Probeer ook op de andere beeldschermen eens een displayport-aansluiting.

• -Reca-
WK100 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:17:
Andere kabels nemen :P
Probeer ook op de andere beeldschermen eens een displayport-aansluiting.
Kan het in de kabels zitten dat de twee VGA monitoren niet worden herkend? De andere beeldschermen ga ik morgen ochtend gelijk proberen..

• -Reca-
Het klopt dat het in de kabels zit. Ik heb 2 VGA kabels die de EDID niet mee zenden en 1 die dat wel doet. Is het mogelijk om het op de één of andere manier toch te forceren? Of is andere VGA kabels de enige oplossing? En waar kan ik dan op letten bij het kopen van VGA kabels, zodat ik nu wel goede koop?