• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik ben bezig met de aanschaf van een mediaspeler. Het gaat om een cadeau, en is dus niet voor mezelf.

Wat zoek ik:

- simpele bediening
- veel af kunnen spelen (dvd/mkv/etc)
- ingebouwde harde schijf / inbouw mogelijk
- enigszins mobiel (dus makkelijk te verplaatsen naar een andere tv, mee te nemen op vakantie, etc)
- ook aan te sluiten op oudere tv's, dus composite/component, naast hdmi
- niet te duur. (eigenlijk mag het ook best goedkoper dan wat ik nu heb uitgekozen...)

Waar denk ik aan, na een avond zoeken op internet en op basis van een eerdere zoektocht voor mezelf :(uiteindelijk is dat laatste niets geworden)?

1. WD TV Live Hub (1 TB)
2. AC Ryan HD 2 + harde schijf (1 tot 2 TB)
3. Mede8er MED500X2 + harde schijf (1 tot 2 TB)
4. Eminent EM7280 + harde schijf (1 tot 2 TB)

Even gekeken naar de prijzen in de omgeving.
1 kost 170 euro
2. incl harde schijf 180-200 euro
3. incl harde schijf 210-230 euro
4. incl harde schijf 180-200 euro

afgevallen:
5. Xtreamer Pro (niet op voorraad tegen redelijke prijs in mijn omgeving - ben bang dat het via internet niet op tijd binnen is...)
6. Popcorn A200 - toch een beetje teveel nadelen aan dit apparaat

Extra info
Ik lees op het forum eigenlijk alleen maar ergernis over de AC Ryan HD 2, terwijl je verder op Internet redelijk positieve geluiden hoort. (???)

De Mede8er schijnt erg makkelijk in gebruik te zijn en behoorlijk goed te zijn, maar is ook het duurst.

De WD TV Live Hub is wel de oudste van de 4, maar volgens mij voor een n00b een prima keuze, misschien wel de beste keuze.

De Eminent is net nieuw, maar verder geen idee of er voordelen zijn tov de andere. Ik las dat Eminent in principe redelijk bekend staat, maar was het spoor nu een beetje kwijt wat de juiste keuze was. Je hebt van dat merk spelers van 50 euro tot meer dan 250 euro....

De 200 euro van de Mede8er is eigenlijk al boven het budget, dus nog duurder kan het echt niet worden.
En nee, er is geen NAS (en die komt ook niet), internetopties hoeven er niet op te zitten. En een htpc is ook geen optie. (qua prijs zou het nog te doen zijn)

Ik neig nu naar de WD Live, met de eminent als alternatief.

Mijn vraag: Wat is de beste keuze?

(extra vraag: waarom is er geen [BBG Aanschaf] Mediaspeler?)

edit
AC Ryan PlayOn! Essential is ook nog een alternatief.
60 euro + 40-60 voor een harde schijf = 100-120 euro (+hdmi kabel van een paar euro)

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 15-09-2011 11:08 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn keuze zou de acryan zijn, al vindt ik de realtek spelers allemaal prima in gebruik

De WDlive ken ik niet, in het verleden wat WD spelers gezien, maar die konden geen .ifo aan ( video_ts )
Het speelde wel, maar de menu's kwamen niet in beeld.

Mijn huidige speler is een Xtreamer, en ga binnenkort over op de ACryan, al is hier wel een NAS, dus zonder harddisk
Je moet niet persé een NAS hebben, voor een netwerkspeler, het is prima te doen om vanaf de vaste PC / Laptop te streamen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 20:17
AC-Ryan HD1 of Mede8er 500X (voorkeur). Beide zijn van vorige generatie. Aangezien je niet vanaf het netwerk wilt afspelen voldoen deze ook. De oudere Realtek in deze spelers zijn niet zo veel anders dan de nieuwe (deze is voornamelijk sneller)
Bij de nieuwe generaties beginnen bugs min of meer ook weer opnieuw. De oudere generatie zijn best wel stabiel

• Quacka
Het wordt de Ac Ryan HD essential, dus feitelijk inderdaad van de oude serie. (maar dan de uitgeklede versie)
Deze kost in verhouding geen drol, terwijl deze precies doet wat ie moet doen.

De duurdere spelers hebben zeker voordelen, maar als je die voordelen nauwelijks gaat gebruiken is het allemaal wel erg duur betaald.
En tevens ook nog maar zien of het cadeau op prijs gesteld wordt...

In elk geval bedankt voor het meedenken, Freshmaker & Athome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 20:17
Volgens mij mist de Essential wel ondersteuning voor DVD menu. Met serie op DVD kan dit lastig zijn maar met MakeMKV kan dit omgezet worden naar afzonderlijke MKV bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=147&t=14536
Er is wel ondersteuning voor dvd menu.

Of doel je op menu's in mkv/hd materiaal? Daar is wel overheen te komen (zolang het materiaal zelf wel afgespeeld wordt) (veel spelers hebben moeite met die menu's als ik zo de reviews mag geloven)

Pagina: 1