Ik heb vanmiddag bij Integrity Design een online formulier ingevuld om te kijken of ik mijn huidige domeinnaam (die over 2 weken verloopt) zou kunnen omzetten, als proef, om te zien hoe het in zijn werk gaat.
Maar nu krijg ik een mail met daarin direct een factuur: of ik even €51,59 wil betalen binnen 14 dagen.
Hier schrik ik als arme student dan toch wel van, ik heb vervolgens de Algemene Voorwaarden er op nagelezen en daar staat dit in met betrekking tot betalen:

Kort na het ontvangen hiervan kreeg ik 2x een mail: een waarin gemeld werd dat de verhuizing binnen 5 dagen zou plaatsvinden, en een waarin bevestigd werd dat de verhuizing succesvol was verlopen.
TL;DR:
Ik heb een online formulier met mijn gegevens ingevuld voor het overzetten van een domeinnaam, maar ik heb geen betaalgegevens moeten invullen of een betaal methode moeten kiezen, ik krijg dus direct een factuur voorgeschoteld, terwijl ik, volgens hun Algemene Voorwaarden, eerst een offerte zou moeten ontvangen.
Mijn vraag: Maak ik hier nu een fout of niet? Moet ik deze factuur nu wel of niet betalen?
Maar nu krijg ik een mail met daarin direct een factuur: of ik even €51,59 wil betalen binnen 14 dagen.
Hier schrik ik als arme student dan toch wel van, ik heb vervolgens de Algemene Voorwaarden er op nagelezen en daar staat dit in met betrekking tot betalen:
Maar ik heb dus nooit een offerte ontvangen, alleen dit mailtje kort nadat ik het formulier had ingevuld:12. Betaling
12.1 Na het overeenkomen van de offerte krijgt deze de status van contract. Vanaf dat moment is er een overeenkomst gesloten tussen de opdrachtgever en Integrity Design en is de opdrachtgever verplicht om het werk van Integrity Design volgens afspraak te honoreren.
12.2 Na afronding van de opdracht zal Integrity Design een factuur sturen voor het met de overeenkomst gemoeide bedrag verminderd met een eventueel eerder voldane vooruitbetaling. De opdrachtgever dient binnen de 14 dagen na het verzenden van de factuur het verschuldigde bedrag te voldoen. Bezwaren tegen de hoogte van de facturatie, zoals deze schriftelijk is overeengekomen, schorten de betalingsverplichtingen niet op.
12.3 Na facturatie wordt de website als volledig beschouwd en worden verdere veranderingen aan de website niet meer kosteloos uitgevoerd, mits anders is overeengekomen.
12.4 Indien de opdrachtgever de betalingstermijn heeft overschreden, wordt door Integrity Design eenmalig een herinnering tot betaling verstuurd. De opdrachtgever dient binnen de 14 dagen na het verzenden van de herinnering het verschuldigde bedrag te voldoen. Vervolgens zal een aanmaning verstuurd worden. De administratie- en aanmaningskosten van een aanmaning, t.w.v. € 20,00 excl. BTW, wordt in rekening gebracht aan de opdrachtgever. Wanneer de opdrachtgever binnen 14 dagen nog niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, wordt deze zaak doorgegeven aan een incassobureau. Alle kosten hieruit vloeiend zijn voor rekening van de opdrachtgever. Indien het betalen van de aanmaning ook word nagelaten zal in geval van een website deze na 14 dagen offline gehaald worden. Kosten voor het nadien eventueel terug online brengen van de website zijn volledig voor de opdrachtgever.
bron: http://www.integritydesign.nl/voorwaarden/
Kort na het ontvangen hiervan kreeg ik 2x een mail: een waarin gemeld werd dat de verhuizing binnen 5 dagen zou plaatsvinden, en een waarin bevestigd werd dat de verhuizing succesvol was verlopen.
TL;DR:
Ik heb een online formulier met mijn gegevens ingevuld voor het overzetten van een domeinnaam, maar ik heb geen betaalgegevens moeten invullen of een betaal methode moeten kiezen, ik krijg dus direct een factuur voorgeschoteld, terwijl ik, volgens hun Algemene Voorwaarden, eerst een offerte zou moeten ontvangen.
Mijn vraag: Maak ik hier nu een fout of niet? Moet ik deze factuur nu wel of niet betalen?