Direct betalen zonder een offerte te hebben ontvangen? Help?

Pagina: 1
Acties:

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Topicstarter
Ik heb vanmiddag bij Integrity Design een online formulier ingevuld om te kijken of ik mijn huidige domeinnaam (die over 2 weken verloopt) zou kunnen omzetten, als proef, om te zien hoe het in zijn werk gaat.

Maar nu krijg ik een mail met daarin direct een factuur: of ik even €51,59 wil betalen binnen 14 dagen.

Hier schrik ik als arme student dan toch wel van, ik heb vervolgens de Algemene Voorwaarden er op nagelezen en daar staat dit in met betrekking tot betalen:
12. Betaling

12.1 Na het overeenkomen van de offerte krijgt deze de status van contract. Vanaf dat moment is er een overeenkomst gesloten tussen de opdrachtgever en Integrity Design en is de opdrachtgever verplicht om het werk van Integrity Design volgens afspraak te honoreren.

12.2 Na afronding van de opdracht zal Integrity Design een factuur sturen voor het met de overeenkomst gemoeide bedrag verminderd met een eventueel eerder voldane vooruitbetaling. De opdrachtgever dient binnen de 14 dagen na het verzenden van de factuur het verschuldigde bedrag te voldoen. Bezwaren tegen de hoogte van de facturatie, zoals deze schriftelijk is overeengekomen, schorten de betalingsverplichtingen niet op.

12.3 Na facturatie wordt de website als volledig beschouwd en worden verdere veranderingen aan de website niet meer kosteloos uitgevoerd, mits anders is overeengekomen.

12.4 Indien de opdrachtgever de betalingstermijn heeft overschreden, wordt door Integrity Design eenmalig een herinnering tot betaling verstuurd. De opdrachtgever dient binnen de 14 dagen na het verzenden van de herinnering het verschuldigde bedrag te voldoen. Vervolgens zal een aanmaning verstuurd worden. De administratie- en aanmaningskosten van een aanmaning, t.w.v. € 20,00 excl. BTW, wordt in rekening gebracht aan de opdrachtgever. Wanneer de opdrachtgever binnen 14 dagen nog niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, wordt deze zaak doorgegeven aan een incassobureau. Alle kosten hieruit vloeiend zijn voor rekening van de opdrachtgever. Indien het betalen van de aanmaning ook word nagelaten zal in geval van een website deze na 14 dagen offline gehaald worden. Kosten voor het nadien eventueel terug online brengen van de website zijn volledig voor de opdrachtgever.

bron: http://www.integritydesign.nl/voorwaarden/
Maar ik heb dus nooit een offerte ontvangen, alleen dit mailtje kort nadat ik het formulier had ingevuld:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/78ebdbcb6ee165f7c338e3c341c0c300.png

Kort na het ontvangen hiervan kreeg ik 2x een mail: een waarin gemeld werd dat de verhuizing binnen 5 dagen zou plaatsvinden, en een waarin bevestigd werd dat de verhuizing succesvol was verlopen.

TL;DR:
Ik heb een online formulier met mijn gegevens ingevuld voor het overzetten van een domeinnaam, maar ik heb geen betaalgegevens moeten invullen of een betaal methode moeten kiezen, ik krijg dus direct een factuur voorgeschoteld, terwijl ik, volgens hun Algemene Voorwaarden, eerst een offerte zou moeten ontvangen.

Mijn vraag: Maak ik hier nu een fout of niet? Moet ik deze factuur nu wel of niet betalen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je al contact met Integrity zelf gehad?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even naar de site kijkende: het is een bestelform, geen offerteform. Voor bedragen als 50eur is een offerte ook wat overdreven. Als je bij Amazon.com een paar keer doorklikt heb je ook een boek gekocht, geen offerte voor een boek gevraagd ;) Je moet wel kijken wat je invult.

Maar als het zo makkeljk gaat is het vast geen maat-/handwerk. Is de Wet koop op afstand niet van toepassing?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:36:
Heb je al contact met Integrity zelf gehad?
Ik heb hen een mail gestuurd naar het daarvoor bestemde emailadres voor vragen e.d., maar daar zal ik op zijn vroegst morgen antwoord op krijgen. Omdat ik nu flink in de stress raak maakte ik hier gelijk een draadje aan ;)
F_J_K schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:37:
Even naar de site kijkende: het is een bestelform, geen offerteform. Voor bedragen als 50eur is een offerte ook wat overdreven. Als je bij Amazon.com een paar keer doorklikt heb je ook een boek gekocht, geen offerte voor een boek gevraagd ;) Je moet wel kijken wat je invult.

Maar als het zo makkeljk gaat is het vast geen maat-/handwerk. Is de Wet koop op afstand niet van toepassing?
Ik ga er van uit dat als ik iets wil kopen via het internet, het zij een fiets, het zij een boek, dat ik voordat ik een betaling doe, via iDeal of via een factuur, eerst een overzicht van de totale kosten krijg waarmee ik akkoord dien te gaan, dit valt me namelijk rauw op mijn dak :-(

Ik weet niet of de wet koop op afstand hier toepasselijk is aangezien ik nog niets gekocht heb, ik zit nu nog met een factuur die binnen 14 dagen betaald moet worden, anders komen er extra kosten bij etc.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

F_J_K schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:37:
Het schijnt geen maatwerk te zijn, maar het zou goed kunnen dat de Wet koop op afstand desondanks niet van toepassing is. De vraag is namelijk of de dienst (domeinaanvraag of 'omzetting' - Chuckster, bedoel je 'verhuizing' naar een andere registrar?) al in gang gezet is. Totdat dat gebeurt zou Chuckster binnen zeven dagen na akkoord mogen annuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 14-09-2011 23:53 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Topicstarter
Het is idd. een omzetting/verhuizing naar een andere registrar. Dit was dus in gang gezet maar vrijwel direct nadat ik een mail kreeg dat dit proces voltooid was kwam die factuur al binnen..

De vehuizing werd overigens direct in gang gezet nadat ik dat online formulier had verzonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Statiegeld op 15-09-2011 00:14 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:40
Tja, je kan ze bellen, een aangetekende brief sturen, mailen, op GoT erover discussiëren etc. Maar je kan die 52 euro ook gewoon betalen en het hele verhaal zien als bijzonder goedkope les dat je voortaan dingen beter moet lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 15-09-2011 07:48 ]

Houdoe

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Kettrick

Rantmeister!

Witte schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:47:
Tja, je kan ze bellen, een aangetekende brief sturen, mailen, op GoT erover discussiëren etc. Maar je kan die 52 euro ook gewoon betalen en het hele verhaal zien als bijzonder goedkope les dat je voortaan dingen beter moet lezen.
Eens :X

Er staat duidelijk "bestelformulier", de prijzen staan gewoon op de website onder diensten.
Er wordt om informatie gevraagd die duidelijk met levering te maken heeft.

Het lijkt echter niet op een hypermoderne geautomatiseerde leverstraat, mogelijk kan je ze even bellen en zijn ze coulant ;) .

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Topicstarter
Gebeld, en ik moet maar betalen. Dus daar zit niets anders op ben ik bang, les geleerd :P

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01 20:05
Kan hij zich niet beroepen op zo'n 7 dagen herroepings periode? of geldt dat alleen voor goederen en niet diensten?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22

Garyu

WW

Tsjsa, het formulier op de website is wel redelijk knullig natuurlijk, normaal gesproken krijg je altijd nog een tweede stap in een bestelproces te zien, waar je dan op "OK, Nu echt bestellen" moet klikken.

Eventueel zou je daar nog achteraan kunnen gaan, maar ik vrees dat het makkelijker is om die 50 euro gewoon op te hoesten. Eventueel wel aankaarten bij hun dat ze dat formulieren aanpassen aan normale webstandaarden, omdat ze hiermee hun klanten niet echt gelukkig maken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Garyu schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:03:
Tsjsa, het formulier op de website is wel redelijk knullig natuurlijk, normaal gesproken krijg je altijd nog een tweede stap in een bestelproces te zien, waar je dan op "OK, Nu echt bestellen" moet klikken.
Maar dat is zeker niet verplicht. Het systeem is aanbod-aanvaarding. Dat je op veel sites een extra bevestigingsstap moet doorlopen, omdat je in zo'n formulier nu éénmaal makkelijk een typo maakt, is service, maar geen verplichting.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic hoort thuis in het Shopping Forum en niet in Stuffis Generalis.

Move SG >> SF

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• beany
  • Laatst online: 17:09

beany

Meeheheheheh

VorCha schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:20:
Kan hij zich niet beroepen op zo'n 7 dagen herroepings periode? of geldt dat alleen voor goederen en niet diensten?
Dat is voor goederen en niet voor diensten.

Aan de andere kant: Als ik als bedrijf zijnde een mailtje krijg om een order ongedaan te maken, met de uitleg van de TS zou ik de order ongedaan maken. Wat heb je aan een klant die geen klant wil zijn? Tja, het levert 50 euro op, maar ook een klant die geen klant wil zijn en dat rond gaat roepen(op GoT b.v.). En als je het als bedrijf van 50 euro moet hebben................

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

nwagenaar

God, root. What's the differen

Volgens mij volgt die site niet de SIDN-procedure:
Vanaf 17 maart registreert SIDN bij iedere domeinnaam een tokentoken
Een token wordt gebruikt om een verhuizing van een .nl-domeinnaam te valideren. Het token bestaat uit een willekeurige tekenreeks die is vastgelegd bij een domeinnaam. Het token is twaalf karakters lang en bestaat uit cijfers en letters (kleine en hoofdletters).. Dit token is een authorisatiecode en bestaat uit een willekeurige tekenreeks die is vastgelegd bij een domeinnaam en wordt gebruikt om een verhuizing van een .nl-domeinnaam te valideren. De verhuisprocedure doorloopt dan de volgende stappen:

U vraagt bij uw huidige registrar het token op en geeft dit door aan de door u gekozen nieuwe registrar met het verzoek de domeinnaam te verhuizen. De nieuwe registrar geeft de verhuizing door aan SIDN en valideert deze met uw token. SIDN bevestigt de ontvangst van de verhuisaanvraag per e-mail aan u en de betrokken registrars. De verhuizing wordt na maximaal vijf dagen doorgevoerd.

Binnen die vijf dagen kan de nieuwe registrar de verhuizing annuleren, of de oude registrar kan de verhuizing al eerder accorderen. Dit laatste heeft tot gevolg dat de verhuizing sneller wordt doorgevoerd.
Heb je een token ontvangen en doorgegeven? Zo nee, dan had de verhuizing niet mogen plaatsvinden en dit geeft je misschien een reden om de aanvraag te ontbinden (in theorie althans). Heb je wel een token gekregen en gebruikt... dan heb je een probleem.

Overigens is een offerte altijd vrijblijvend, dus je zal je akkoord moeten geven alvorens zij het in werking kunnen zetten. Je zou kunnen vragen of ze de orderbevestiging kunnen overhandigen waarbij jij je akkoord hebt gegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door nwagenaar op 15-09-2011 10:45 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nwagenaar schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:36:
Volgens mij volgt die site niet de SIDN-procedure:

[...]

Heb je een token ontvangen en doorgegeven? Zo nee, dan had de verhuizing niet mogen plaatsvinden en dit geeft je een reden om de aanvraag te ontbinden. Eventueel kan je contact opnemen met je voormalige registrar en de verhuizing blokkeren.
Maar dan moet het wel een .nl domein zijn natuurlijk. Als hij een andere TLD heeft dan heeft het SIDN er niet zo heel veel mee te maken waarschijnlijk.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

nwagenaar

God, root. What's the differen

Terw_Dan schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:44:
[...]
Maar dan moet het wel een .nl domein zijn natuurlijk. Als hij een andere TLD heeft dan heeft het SIDN er niet zo heel veel mee te maken waarschijnlijk.
Dat is waar. Ik ben al een tijdje uit de running wat betreft domeinnamen. Maar moet je voor de verhuizing van buitenlandse domeinnamen niet een handtekening zetten?

Mijn Neo Geo MVS collectie

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Het is vrij simpel: jij vult vrijwillig jouw gegevens in voor het verhuizen van een domeinnaam. Dat is een dienst die aangeboden wordt door xxx bedrijf. Als in de algemene voorwaarden staat welk tarief ervoor gerekend wordt bijv: zie website pagina kosten overzicht en het staat daar bij. Dan ben ik bang dat het een dure les is geweest eerst lezen dan pas bestellen/gegevens invullen. Het was natuurlijk netter dat je eerst nog even overzicht krijg. En een knop ik ga akkoord "bestel" . Maar als hun geen token hebben kunnen ze ook niks verhuizen dusja..

How are you doing?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:23

Nikeo

Jawelles

TS neemt zijn 'verlies' en accepteert de gang van zaken. Hulde voor TS, een volwassen approach.Hopelijk voldoet de hosting voor de door jou bestelde periode zonder problemen, dan kun je hier na een jaar geen spijt meer van hebben hoor :) Het tarief valt zonder meer te rechtvaardigen dus je hoeft je nergens raar over te voelen, behalve dat het zo abrupt gegaan is. Tis goed zo, een relatief goedkope les ^^
Pagina: 1