Hi,
Vandaag is door KPN een VDSL internetverbinding (werkend, jawel!) opgeleverd op ons nieuwe kantoor. Nu heeft in dit kantoor eerst een redelijk groot bedrijf met meerdere vestigingen gezeten, maar alle aansluitingen (Ethernet) komen in een patchkast (APC) in de serverruimte aan.
Vol goede moed heb ik, via de patch poorten, geprobeerd een van de wall-outlets te koppelen aan de ADSL-router (Later moet er natuurlijk een switch tussen) door een kabel uit de router naar de aansluiting op het patch paneel aan te sluiten en mijn laptop op de wall outlet, maar dit werkt niet
Ik ben geen netwerk expert, maar ik vind het wel interessant om dit zelf, met hulp van het internet op te lossen
- Heb ik hier te maken met een (te) verouderd systeem?
- Is het nog mogelijk om alles op 1000Mbit te krijgen in deze opzet? (Nou ja, eerst maar eens werkend krijgen)
- Maakt het voor de snelheid eigenlijk wat uit, CAT5, CAT5e of CAT6?
Foto's:
Voorkant Patchkast

Achterkant

En uit de muur komt dit

Alvast dank!
Vandaag is door KPN een VDSL internetverbinding (werkend, jawel!) opgeleverd op ons nieuwe kantoor. Nu heeft in dit kantoor eerst een redelijk groot bedrijf met meerdere vestigingen gezeten, maar alle aansluitingen (Ethernet) komen in een patchkast (APC) in de serverruimte aan.
Vol goede moed heb ik, via de patch poorten, geprobeerd een van de wall-outlets te koppelen aan de ADSL-router (Later moet er natuurlijk een switch tussen) door een kabel uit de router naar de aansluiting op het patch paneel aan te sluiten en mijn laptop op de wall outlet, maar dit werkt niet
Ik ben geen netwerk expert, maar ik vind het wel interessant om dit zelf, met hulp van het internet op te lossen
- Op de patchkast staat CAT5, overal worden CAT5e kabels gebruikt.
- De Wall outlets bestaan telkens uit 2 UTP aansluitingen die op de patchkast ook in paren staan.
- Alles is netjes genummerd, dus dit kan het niet zijn
- Volgens mij staat de stroom op de kast niet aan, maar het lijkt er niet op dat de patch poorten stroom nodig hebben. Komt immers van router.
- Als ik de router zonder patchkast met CAT5e kabel aansluit werkt het prima (1000mbit)
- In vervolg op hierboven: Waarom worden niet alle aders doorgezet? Kan dit gaan werken of moet ik alle kabels omzetten?
- Wat ik vreemd vind is dat alles wel gewerkt heeft, maar de switches en servers heeft de vorige eigenaar natuurlijk weggehaald.
- Heb ik hier te maken met een (te) verouderd systeem?
- Is het nog mogelijk om alles op 1000Mbit te krijgen in deze opzet? (Nou ja, eerst maar eens werkend krijgen)
- Maakt het voor de snelheid eigenlijk wat uit, CAT5, CAT5e of CAT6?
Foto's:
Voorkant Patchkast
Achterkant
En uit de muur komt dit
Alvast dank!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 09:49 ]