Anoniem: 274663

Topicstarter
hi

sinds ik terug ben van vakantie is mijn mac mini niet meer zichtbaar in de Workgroup onder Win7. ik ben met laptop in Italië geweest waar ik ook beschikte over een router/netwerk.

wat ik ook doe, de mac mini wordt niet meer getoond. enkele zaken die ik heb uitgevoerd:
- flush dns
- reset netwerk
- computernaam wijzigen
- Wins settings gechecked.

dan nog deze stappen uitgevoerd:
Goto Start Menu
Search for: Local
Hit Enter
Select Local Security Policy
Goto Local Policies> Security Options
Double Click on Network security: LAN Manager Authentication
Change level to: Send LM # LTLM Responses

Then,

Goto Network security: Minimum session security for NTLM SSP
De-select Require 128-bit encryption
Hit OK

als ik andersom (vanuit de mac mini) probeer aan te roepen (via finder)

zie ik wel in de gedeelde sectie, mijn pc staan (naam van pc), bij klikken zie ik mappen: documenten, music, my videos, picutes en users. echter bij klikken deze melding:
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van "xx" onvindbaar is.

is er iemand die mij eventueel kan helpen (teamwiever ?) het frustreert me enorm, omdat het vóór de vakantie (aankoop mac mini) binnen 2 minuten ingesteld was, zonder problemen....

thanx
emel

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Firewall? Workgroup instellingen?

Kan je wel op \\IP-adres\share verbinden?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 09:11
Kunnen deze machine's elkaar ook pingen, want ik vermoed dat je ip adressen verandert zijn.

Topicstarter
hi

bedankt voor jullie reacties..

hoe kan ik dat ip adres (wellicht van de laptop) weer terugzetten /resetten dan?

thanx

Topicstarter
hallo

ik heb mijn ip gereset:
http://www.ehow.com/how_5...ip-address-windows-7.html

via de pc, kan ik de mac mini wel gewoon pingen
Pinging 192.168.1.36 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.36: bytes=32 time=125ms TTL=64
Reply from 192.168.1.36: bytes=32 time=45ms TTL=64
Reply from 192.168.1.36: bytes=32 time=271ms TTL=64
Reply from 192.168.1.36: bytes=32 time=192ms TTL=64

via de mac, krijg ik wel verbinding met mijn pc (via finder > netwerk, ook via finder smb://192.168....

als ik vervolgens de mappen aanklik die ik wil benadern/sharen, krijg ik standaard de melding: De bewerking kan niet worden voltooid omdat het originele onderdeel van "Music" (bijvoorbeeld onvindbaar is.

Lijkt wel alsof het betreden van een buitenlands netwerk mijn pc goed verkloot heeft.

tips zijn welkom

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 274663 op 15-09-2011 20:12 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heb je misschien het verbindings locatie aangepast? Dus Home veranderd in Work of Public?

Het is een wilde gok want kan niet met zekerheid zeggen in hoeverre die instelling impact heeft op je systeem 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door webfreakz.nl op 15-09-2011 21:14 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Topicstarter
hi, ik heb er idd kort een work van gemaakt maar weer teruggezet naar home network. ben lid van WORKGROUP.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ga eens naar Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum (Of een equivalent hiervan in de engelse versie) en onder je netwerknaam (dikgedrukt) staat bij mij "Thuisnetwerk". Bij jou ook?

Topicstarter
yep: home network

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hmm, vreemd.... Misschien kan je beter even een nieuwe workgroup aanmaken?

Topicstarter
ook dit heb ik nu gedaan. wat moet ik hierna aanpassen op de mini? ik heb hier de WINS instellingen:
naam: mac-mini
werkgroep: de naam van de zojuist veranderde werkgroep
wins-servers: modem adres: 192.168.1.254 (default, ook al eens geprobeerd met het ip4 adres)

(als airport heb ik wpa2 beveiliging)

op de pc: de explorer, toon links homegroep map, waarbij staat: no other homegroup computers are currently available. bij de advanced sharing settings heb ik ook al eens geprobeerd met instellingen: enable file sharing for dives that use40/56 bit encryption... voor de rest staat alles hier op "turn on"" m.u.v. password protection

niets, niets, niets.....

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 274663 op 15-09-2011 23:16 ]

Pagina: 1