hi
sinds ik terug ben van vakantie is mijn mac mini niet meer zichtbaar in de Workgroup onder Win7. ik ben met laptop in Italië geweest waar ik ook beschikte over een router/netwerk.
wat ik ook doe, de mac mini wordt niet meer getoond. enkele zaken die ik heb uitgevoerd:
- flush dns
- reset netwerk
- computernaam wijzigen
- Wins settings gechecked.
dan nog deze stappen uitgevoerd:
Goto Start Menu
Search for: Local
Hit Enter
Select Local Security Policy
Goto Local Policies> Security Options
Double Click on Network security: LAN Manager Authentication
Change level to: Send LM # LTLM Responses
Then,
Goto Network security: Minimum session security for NTLM SSP
De-select Require 128-bit encryption
Hit OK
als ik andersom (vanuit de mac mini) probeer aan te roepen (via finder)
zie ik wel in de gedeelde sectie, mijn pc staan (naam van pc), bij klikken zie ik mappen: documenten, music, my videos, picutes en users. echter bij klikken deze melding:
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van "xx" onvindbaar is.
is er iemand die mij eventueel kan helpen (teamwiever ?) het frustreert me enorm, omdat het vóór de vakantie (aankoop mac mini) binnen 2 minuten ingesteld was, zonder problemen....
thanx
emel
sinds ik terug ben van vakantie is mijn mac mini niet meer zichtbaar in de Workgroup onder Win7. ik ben met laptop in Italië geweest waar ik ook beschikte over een router/netwerk.
wat ik ook doe, de mac mini wordt niet meer getoond. enkele zaken die ik heb uitgevoerd:
- flush dns
- reset netwerk
- computernaam wijzigen
- Wins settings gechecked.
dan nog deze stappen uitgevoerd:
Goto Start Menu
Search for: Local
Hit Enter
Select Local Security Policy
Goto Local Policies> Security Options
Double Click on Network security: LAN Manager Authentication
Change level to: Send LM # LTLM Responses
Then,
Goto Network security: Minimum session security for NTLM SSP
De-select Require 128-bit encryption
Hit OK
als ik andersom (vanuit de mac mini) probeer aan te roepen (via finder)
zie ik wel in de gedeelde sectie, mijn pc staan (naam van pc), bij klikken zie ik mappen: documenten, music, my videos, picutes en users. echter bij klikken deze melding:
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van "xx" onvindbaar is.
is er iemand die mij eventueel kan helpen (teamwiever ?) het frustreert me enorm, omdat het vóór de vakantie (aankoop mac mini) binnen 2 minuten ingesteld was, zonder problemen....
thanx
emel