• tommietom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-07 15:16
Hallo,

sinds kort zit ik met een probleem,
Vroeger kon ik gewoon mijn printer en 2 pc's binnenshuis zien,
maar nu niet meer.
In de schuur heb ik een woonruimte waardoor er twee routers met elkaar in verbinding staan (WDS), zodat we de afstand kunnen overbruggen.
Nu heb ik de router verplaatst, naar het raam. Hiervoor dien ik wel de PC's en de printer aan een switch hangen.
Nu kan ik nergens de pc's vinden. Ook de printer is niet meer zichtbaar, wat erg irritant is. De printer hangt namelijk aan de PC.
Hieronder een schets van de oude en nieuwe situatie.

De modem is een Thomson TG789vn, de router een TL-WR1043ND
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e70ec649e13a/4e70ec6496c22-Untitled.thumb.jpg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Tom

• cassie113
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 11:31
De switch moet achter de router zitten en als het goed is is dan het probleem opgelost

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 18:04

allure

Titaan fase 2/3

Regelt je modem de DHCP-faciliteiten?
Zit alles in hetzelfde subnet?

[ Voor 30% gewijzigd door allure op 14-09-2011 20:07 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 10:59
De switch op de eerste router aansluiten zit alles weer als het zat en gaat het weer werken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• tommietom
Hallo,

Dit is helaas niet mogelijk, omdat deze ver uit elkaar staan.
Is er een andere mogelijkheid.

Tom

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 18:04

allure

Titaan fase 2/3

Verzorgt je modem ook de DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 11-09 10:59
Waarschijnlijk staat bij je router(s) DHCP aan. zet die uit en die van het modem aan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, de dhcp van je modem aanzetten en voor de rest alle dhcp server uitschakelen.
Waarom heb je eigenlijk 2 routers achter elkaar? puur voor de afstand? Een netwerkkabel krijgt pas na 100m overspraak, dus je zou 1 kabel van 100m kunnen gebruiken en 1 router weg kunnen gooien (mits je kabel geen 100m is).

Offtopic:
Nu kan ik nergens de pc's vinden. Ook de printer is niet meer zichtbaar, wat erg irritant is.
Beter kijken... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Bartjezz op 16-09-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommietom
Hallo,

Er zit een straat tussen het huis en de schuur, vandaar dat een kabel geen optie is.
Welke volgorde moet ik aanhouden, een dhcp router uit en daarna modem dhcp aanzetten,
of andersom.

Met vriendelijke groet,
Tom Roelofs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Maakt weinig uit, heel je netwerk ligt toch even plat terwijl je het doet.

Edit: De Thomson TG789vn is trouwens een Modem/Router/Switch combinatie, ik vraag me echt sterk af waarom je 3 routers in je netwerk hebt zitten :S .

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 16-09-2011 09:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik neem even aan dat je modem ook een router bevat anders had je pc niet gewerkt op internet
en je het modem op de wan van de eertr router op de tekening hebt hangen

Je probleem is dan dat de router in je modem de weg naar je "wds" niet kent

Dan zou je 2 dingen kunnen doen
een route aanmaken op je modem waarin je het lan achter bekend maakt en het ip adres van de router waarop dit lan te bereiken is in te stellen. maar dan moet je nat wel uitzetten op de eerste wds router

of

je zet dhcp helemaal uit op je eerste wds router. je haalt de kabel uit de wan van dat din en stopt hem in de lan. dat zou wel werken denk ik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Het hele verhaal is dat je modem niet alleen meer als modem werkt, maar als router.
Daarom moet je op je modem de dhcp aan zodat deze de ip-adressen gaat regelen. Als je eerste router nog steeds dhcp aan zou hebben, zou je een conflict krijgen, of de apparaten aan de andere kant van je modem zouden geen ip-adressen krijgen.

Dus: dhcp op router uit, daarna dhcp op modem aan. Als apparaten die aan staan al een ip-adres hadden, veranderd dit waarschijnlijk niet, omdat de dhcp server eerst gaat kijken of het apparaat dat aan het netwerk zit al een adres heeft. Dan neemt de dhcp server dit adres over en houdt de tabel met mac adressen en ip-adressen automatisch bij.
Pagina: 1