[xp Pro] Administratorwachtwoord vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Anoniem: 239880

Topicstarter
Ik heb een probleem met een laptop van mij. Nu staan er geen belangrijke bestanden op, dus is het op zich niet zo erg dat ik er niet meer bij kan. Maar de laptop moet wel nog gewoon gebruikt kunnen worden.

Probleem is dat er alleen een administratoraccount op de laptop staat, en ik heb de vorige keer dat ik deze laptop gebruikte het wachtwoord aangepast omdat de R van het toetsenbord niet altijd werkt, en in dat wachtwoord een R zat.

Nu is het 2 maanden geleden dat ik die laptop voor t laatst opgestart heb, en ik ben nu dus het wachtwoord kwijt.

Ik heb hierover op internet gezocht en ik kwam o.a. op de site van microsoft een oplossing tegen, maar dat had te maken met een wachtwoorddiskette aanmaken via het domein.

Nou werk ik hier niet met domeinen, niet eens met werkgroepen. Laptop is stand alone en heeft van zichzelf geen netwerkaansluitingen dus is ook niet aangesloten op een netwerk. Laptop wordt ook alleen maar gebruikt om muziek af te spelen.

De veilige modus kom ik ook niet meer in, omdat ik dus het adminwachtwoord daarvoor nodig heb.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik dan al met iets van hacktools gaan werken ofzo. Want dan kan ik m net zo goed opnieuw installeren.

Anoniem: 360275

als je gewoon kan inloggen moet je even de command prompt openen ctrl+R en dan cmd typen en daarin typ je 'net user administrator *' dan kan je een nieuw wachtwoord instellen

Topicstarter
Anoniem: 360275 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:58:
als je gewoon kan inloggen moet je even de command prompt openen ctrl+R en dan cmd typen en daarin typ je 'net user administrator *' dan kan je een nieuw wachtwoord instellen
Misschien niet helemaal duidelijk beschreven in de startpost:

heb maar 1 account en dat is het admin account. Ik kan dus niet inloggen omdat ik het admin wachtwoord kwijt ben.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Er bestaan boot-cd's waarmee het admin wachtwoord verwijderd kan worden.
Denk alleen dat het tegen de regels ingaat als ik hier een linkje ga posten.
Google is je vriend :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:03:
Er bestaan boot-cd's waarmee het admin wachtwoord verwijderd kan worden.
Denk alleen dat het tegen de regels ingaat als ik hier een linkje ga posten.
Google is je vriend :)
ik gebruik liever geen illegale tools hiervoor.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 12:21
opzich zijn dat geen illegale tools,
er zijn inderdaad verschillende admin-password-reset tools waarmee je moet booten,
deze kan je branden op cd of op een bootable usb stick zetten.

dit lijkt mij tot voor alsnog de enige oplossing, of je moet toevallig een andere user hebben aangemaakt die ook lid is van de groep administrators.

edit: tot zover heb heb gelezen op GOT zijn links naar passwordrecovery niet toegestaan, maar password reset wel,

[ Voor 18% gewijzigd door _trickster_ op 14-09-2011 20:20 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html
Niets illegaals aan. Als je de tool gebruikt moet je wel goed lezen. Vergeet niet de instellingen op te slaan aan het eind ;)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 09:10
Anoniem: 239880 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:14:
[...]

ik gebruik liever geen illegale tools hiervoor.
Het is niet illegaal. Het is gewoon legaal om een wachtwoord te resetten, als het maar gedaan wordt door de eigenaar of met toestemming van de eigenaar.

Je zou ook bijvoorbeeld ophcrack kunnen gebruiken, met de juiste tables. Ophcrack is vrij simpel te gebruiken.

Anoniem: 261479

En anders staat er op de Hirens Boot CD ook een heel handige tool, ook weer een gratis te downloaden CD-iso. En is windows helemaal opnieuw installeren dan geen handige keuze? Dan ben je ook van dat password af!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 12:21
marcop23 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:20:
....... Ophcrack is vrij simpel te gebruiken.
Dat is het kraken en uitlezen van een password, en via rainbow tabellen gaat het meestal ook nog wel even duren.

ik zou voor de optie reset gaan die door Alexbrz en Joolee genoemt worden

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 261479 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:20:
En anders staat er op de Hirens Boot CD ook een heel handige tool, ook weer een gratis te downloaden CD-iso. En is windows helemaal opnieuw installeren dan geen handige keuze? Dan ben je ook van dat password af!
Hirens Boot CD is dus wel een verzameling illegaal verkregen tools (dan bedoel ik, software waar je een licentie voor nodig hebt)

De CD die ik eerder plaatste zit wel in de Ultimate Boot CD. Dat is de legale tegenhanger van de Hirens Boot CD. Met die tool verwijder je overigens simpelweg het wachtwoord en kun je het dus niet achterhalen.

LET OP! Als je bijv. je "mijn documenten" folder encrypted hebt zul je hier niet meer in kunnen! De encryptiesleutel hangt vast aan je wachtwoord!

Anoniem: 261479

Dat was inderdaad vroeger het geval, maar tegenwoordig hebben ze alle licensed software er tussenuit gevist!

(wat ik persoonlijk erg vervelend vind, ik vond de Acronis tool altijd erg handig voor het clonen van mijn HD's)
Joolee schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:24:
[...]

Hirens Boot CD is dus wel een verzameling illegaal verkregen tools (dan bedoel ik, software waar je een licentie voor nodig hebt)

De CD die ik eerder plaatste zit wel in de Ultimate Boot CD. Dat is de legale tegenhanger van de Hirens Boot CD. Met die tool verwijder je overigens simpelweg het wachtwoord en kun je het dus niet achterhalen.

LET OP! Als je bijv. je "mijn documenten" folder encrypted hebt zul je hier niet meer in kunnen! De encryptiesleutel hangt vast aan je wachtwoord!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kon-boot.

Brand die op CD en boot daarvan. Vervolgens wordt verder opgestart vanaf de HDD en kan je elk willekeurig wachtwoord intoetsen om in te loggen. Ben je ingelogd, maak dan een nieuw account en maak deze lid van de groep Administrators.

Klaar :)

Dit is de simpelste en snelste oplossing. Bovendien kan het zijn voordelen hebben dat je niet het wachtwoord aanpast maar deze simpelweg omzeilt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Joolee schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:19:
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html
Niets illegaals aan. Als je de tool gebruikt moet je wel goed lezen. Vergeet niet de instellingen op te slaan aan het eind ;)
^^

Dat dus. Andere opties gaan meer het randje op van wat mag (Ophtcrack is dus alweer password cracking ipv een password reset)

Maar dat je met [google=XP admin password reset] niks kan vinden is onmogelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.