• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Wegens omstandigheden moet ik snel een andere TV hebben.
Ik heb een redelijk krap budget van ongeveer € 800,00 , en zal daarvoor graag een 46 inch LCD of Plasma willen hebben.
3D zal een leuke optie zijn , maar zeker niet essentieel.

Ik ben de diverse Samsung / Philips / LG topics hier op tweakers al aan her doorlezen, maar kiezen kan ik niet en zie door de bomen het bos niet echt meer.

Wie kan ervoor zorgen dat ik een weloverwogen beslissing kan nemen, en mij dus voorzien van hints / tips etc .

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Zet je eisen duidelijk op papier. Klein voorzetje:

1. Kleur
2. aantal HDMI poorten
3. welke HDMI versie (ivm ARC)
4. Moet hij ook webcontent kunnen afspelen?
5. plasma/lcd/led.... lastig, moet je toch echt gaan kijken wat je zelf prettig vind. Ik vind plasma zelf prettiger dan LED. Dat kun je alleen zelf bepalen. Als je deze keuze hebt gemaakt tegen je budget houden en dan maar kijken welke mogelijkheden je nog hebt....

Dit lijkt mij een goede start :)

Carpe Diem

• Pimmetje651
1. Kleur : maar me echt niks uit
2. aantal HDMI poorten minstens 2
3. welke HDMI versie (ivm ARC) tja mijn huidige reciever heeft nog geen HDMI (Cambridge Audio 540, dus tja maakt ook niet zoveel uit
4. Moet hij ook webcontent kunnen afspelen?nee heb daar een Boxee Box voor
5. plasma/lcd/led.... ik lees verschillende dingen over beide: kleuren Plasma zijn mooier/echter t.o.v. LCD , LCD is zuiniger , dus laat me graag adviseren, heb bij MM zitten kijken maar zie niet altijd een groot verschil tussen beide

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je laat je graag adviseren, dan moet je naar een winkel gaan. Op tweakers verwachten we inzet. google al raad gepleegd? goede start

39

• Pimmetje651
Fietsbel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:18:
je laat je graag adviseren, dan moet je naar een winkel gaan. Op tweakers verwachten we inzet. google al raad gepleegd? goede start
UHhm ja maar advies in de winkel is in mijn ogen niet geheel eerlijk (ivm event bonus van de verkoper enz), ik geef toch aan dat ik al dagen aan het lezen enz ben op tweakers (en ook google).Maar ik hoop via deze manier mensen die me kunnen adviseren uit oa ervaring etc.
Vind het daarom beetje vreemde zin als ik eerlijk zeggen mag

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat mag je vinden, want ik heb ook zo'n m'n twijfels over je inzet. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je na dááágen lezen ( :') jahoor ) nog niet verder bent gekomen dan je keuze te beperken tot 2 merken, op welke basis je deze keuzes hebt gemaakt is ook onduidelijk.
LED/LCD/Plasma, het internet staat er bol van wat de verschillen zijn, hint: het is afhankelijk waar je voorkeur ligt dus dat moet je zelf bepalen, denk aan zwart waardes etc.

En om je het nog makkelijker te maken , kan ik je de volgende link presenteren: KLIKKERDEKLIK! dan heb je een filter uit de welbekende Pricewatch waar je ongetwijfeld óók al hebt gekeken, filter op 46" , budget op 800 euro en de merken samsung en LG geselecteerd.
En Voila! zie daar de beperkte doch gerichtere keuze in amper 3 minuten inclusief het typen van deze post.

39

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je moet ons echt wat meer info geven en iets meer zelf doen. Welke modellen vind je zelf interessant, bijvoorbeeld? Waarvoor zal de TV gebruikt worden (simpelweg TV kijken, of ook games bijvoorbeeld)?

In het algemeen geldt de regel dat plasma een groter scherm biedt, voor minder geld. Zo heb je al voor 549 euro, een 50 inch plasma TV. Echter, geldt ook de regel (voor mij in ieder geval): recente plasma modellen. Plasma modellen kende in het verleden problemen, en tegenwoordig niet meer echt, maar het is toch aan te raden om voor de recentere modellen te gaan (dus die dit jaar zijn geintroduceerd: 2011).

Met dit budget zal je echter maximaal een 47 inch TV kunnen krijgen als je voor LCD gaat. Denk daar dus ook aan.

Als je er 3D bij wilt, dan is met dit budget en deze grootte alleen plasma een optie: er zijn geen 46 inch 3D LCD TV's voor minder dan 800 euro, maar er zijn wel een aantal 50 en 51 inch Plasma TV's voor minder dan 800 euro mét 3D.

Bij plasma krijg je dus meer voor minder geld. Echter is plasma niet echt een goede optie als je heel erg ecobewust bent, of TV kijkt wanneer de felle zon erop schijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 14-09-2011 22:10 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hierboven krijg je al verschillende goede tips van meerdere users.

Het is tevens een goed gebruik om hier op het forum een gedegen topicstart te maken waarin je je eigen bevindingen plaatst en ok wat vooronderzoek verricht. Op dit moment blijft dat nogal achterwege.

Neem de Quickstart in Het algemeen beleid eens rustig door en maak dan een mooie topicstart zonder de enkel een vraag te dumpen :)

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.