Beste,
Ik zit met het volgend probleem:
Een user kan door middel van een System.in een input geven.
Deze string bestaat uit meerdere (verschillende) waardes
Nu kan een input er als volgt uit zien:
Dit werkt allemaal prima. Voor typeA, typeB, typeC en intA en intB wordt maar eenmalig een waarde gegeven. Voor het aantal positions wordt dit bepaald door het aantal verschillende getallen dat de gebruiker ingeeft tussen typeB en typeC.
Nu is het probleem dat ik achter typeC ook nog een hele reeks getallen kan hebben. (Dit wordt door de user bepaald)
Alleen als ik dan op de zelfde manier met een ArrayList werk en deze helemaal achteraan zet (dus achter typeC), werkt het niet.
Als er achter typeC nog een reeks getallen plaats dan worden deze netjes in de ArrayList gezet, maar als er achter typeC helemaal geen getal meer volgt, dan blijft het programma vragen om een getal in te voeren.
Nu heb ik dit als volgt proberen op te lossen:
Dit werkt alleen jammer genoeg ook niet, het programma blijft namelijk om een getal vragen.
Ik zit met het volgend probleem:
Een user kan door middel van een System.in een input geven.
Deze string bestaat uit meerdere (verschillende) waardes
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Scanner input; String type; int valueA = 0; int valueB = 0; String typeB; String typeC; ArrayList<Integer> positions; position = new ArrayList<Integer>(); |
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| input = new Scanner(System.in); typeA = input.next(); valueA = input.nextInt(); valueB = input.nextInt(); typeB = input.next(); do { position.add(input.nextInt()); } while(input.hasNextInt()); typeC = input.next(); |
Nu kan een input er als volgt uit zien:
Java:
1
| typeA intA intB typeB positions[] typeC |
Dit werkt allemaal prima. Voor typeA, typeB, typeC en intA en intB wordt maar eenmalig een waarde gegeven. Voor het aantal positions wordt dit bepaald door het aantal verschillende getallen dat de gebruiker ingeeft tussen typeB en typeC.
Nu is het probleem dat ik achter typeC ook nog een hele reeks getallen kan hebben. (Dit wordt door de user bepaald)
Alleen als ik dan op de zelfde manier met een ArrayList werk en deze helemaal achteraan zet (dus achter typeC), werkt het niet.
Als er achter typeC nog een reeks getallen plaats dan worden deze netjes in de ArrayList gezet, maar als er achter typeC helemaal geen getal meer volgt, dan blijft het programma vragen om een getal in te voeren.
Nu heb ik dit als volgt proberen op te lossen:
Java:
1
2
3
| while(input.hasNextInt) { position2.add(input.nextInt) } |
Dit werkt alleen jammer genoeg ook niet, het programma blijft namelijk om een getal vragen.