Hallo,
Ik ben bezig om een statistieken programma te maken op basis van XML gegevens. Nu lukt dat eigenlijk vrij aardig en ben ik daar in grote lijnen mee klaar. Natuurlijk wil ik daar mooie toevoegingen aan toevoegen zoals laten zien uit welk land en regio deze komt.
Nu is de XML van world.php een list in een list in een list. een Regio bevat een Land en dat Land bevat een Continent en die Continent staat dan weer in World.
Het XML ziet er als volgt uit (heb het alleen even voor Italie gepakt, anders wordt het zolang)
Nu kwam ik zelf tot deze code, maar dat is kennelijk niet de logica hoe het moet, als ik op google zoek kom ik er ook niet achter hoe het werkt. Waarschijnlijk zit het niet heel erg moeilijk in elkaar, maar ik kom er maar niet uit.
Wie o wie kan mij uit de brand helpen
Ik ben bezig om een statistieken programma te maken op basis van XML gegevens. Nu lukt dat eigenlijk vrij aardig en ben ik daar in grote lijnen mee klaar. Natuurlijk wil ik daar mooie toevoegingen aan toevoegen zoals laten zien uit welk land en regio deze komt.
Nu is de XML van world.php een list in een list in een list. een Regio bevat een Land en dat Land bevat een Continent en die Continent staat dan weer in World.
Het XML ziet er als volgt uit (heb het alleen even voor Italie gepakt, anders wordt het zolang)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <maxi-xml> <continent id="1" name="Europe"> <nation id="1" name="Italia"> <region id="1" name="Marche"/> <region id="2" name="Abruzzo"/> <region id="3" name="Calabria"/> <region id="4" name="Sardegna"/> <region id="5" name="Sicilia"/> <region id="6" name="Basilicata"/> <region id="7" name="Puglia"/> <region id="8" name="Veneto"/> <region id="9" name="Liguria"/> <region id="10" name="Friuli-Venezia Giulia"/> <region id="11" name="Lombardia"/> <region id="12" name="Umbria"/> <region id="13" name="Toscana"/> <region id="14" name="Piemonte"/> <region id="15" name="Valle d'Aosta"/> <region id="16" name="Trentino-Alto Adige"/> <region id="17" name="Lazio"/> <region id="18" name="Campania"/> <region id="19" name="Emilia-Romagna"/> <region id="20" name="Molise"/> </nation> </continent> </maxi-xml> |
Nu kwam ik zelf tot deze code, maar dat is kennelijk niet de logica hoe het moet, als ik op google zoek kom ik er ook niet achter hoe het werkt. Waarschijnlijk zit het niet heel erg moeilijk in elkaar, maar ik kom er maar niet uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| public void zetWorldDataOm() { try { //Hij haalt de data eerst via een andere methode op van de website, waarna hij hem wegschrijft naar xml/world.php, deze haalt hij hierop. File fXmlFile = new File("xml/world.xml"); DocumentBuilderFactory dbFactory = DocumentBuilderFactory.newInstance(); DocumentBuilder dBuilder = dbFactory.newDocumentBuilder(); Document doc = dBuilder.parse(fXmlFile); doc.getDocumentElement().normalize(); System.out.println("Root element :" + doc.getDocumentElement().getNodeName()); NodeList nList = doc.getElementsByTagName("maxi-xml"); System.out.println("-----------------------"); for (int temp = 0; temp < nList.getLength(); temp++) { Node nNode = nList.item(temp); if (nNode.getNodeType() == Node.ELEMENT_NODE) { Element eElement = (Element) nNode; List<World> world = new ArrayList<World>(); System.out.println("continent : " + getTagValue("continent", eElement)); String continent = getTagValue("continent", eElement); nList = doc.getElementsByTagName("continent"); System.out.println("Nation : " + getTagValue("nation", eElement)); String nation = getTagValue("nation", eElement); } } } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); //return null; } //return null; } |
Wie o wie kan mij uit de brand helpen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"