Toon posts:

Draadloze router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik bij een collega van me een draadloze router geplaatst. In eerste instantie had ik het het IP adress 192.168.1.2 gegeven, aangezien het modem een IP adres van 192.168.1.1 heeft. Op deze manier kreeg ik alleen lokaan een netwerk een geen verbinding met internet.

DIt werkte echter niet waardoor ik later besloot het IP adres te veranderen naar 10.0.0.1 (subnet 255.0.0.0)

Op deze manier werkte internet wel, bij zowel mijn eigen laptop als die van mn collega.

Nou werd ik net door hem gebelt dat die geen verbinding meer heeft. Als hij ipconfig intypt in cmd, dan heeft hij kennelijk een IP adres met 192.168.1.10

DHCP staat gewoon aan op de router en heeft een range van 10.0.0.100 tm 199

Ik heb hem vervolgens telefonisch het IP adres van zijn eigen laptop laten veranderen naar 10.0.0.50, echter kreeg hij nog geen toegang tot internet. Deze dus uiteindelijk weer op automatisch laten zetten.

Nou ben ik van plan zijn computer even over the nemen via teamviewer, nou is de vraag waar moe tik naa rkijken? (met kabel heeft die wel internet)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
De modem heeft geen DHCP functionaliteit?

Hoe ga je zijn systeem overnemen met TeamViewer als hij geen internet heeft?

Desktop | Server | Laptop

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:40
Het lijkt erop dat je twee dhcp servers hebt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem overnemen, omdat hij met een kabel in de router wel verbinding heeft.

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:40
Klinkt als DHCP conflict. Als je zowel het modem als de router DHCP server laat spelen gaat dat niet goed. Dus een van beide kiezen en op de ander uitzetten. Zou ze wel op hetzelfde subnet doen (eerste situatie dus).

Verwijderd

Topicstarter
Ja het modem is van wanadoo. En als ik die bereik via het IP adres dan kan ik niks configureren. Dus DHCP daarop uitzetten is geen optie.

Dan zou ik dus de DHCP uit moeten zetten op de router, dat ga ik wel even proberen dan.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je modem hoort in bridge modus te staan, in de WAN poort van de router en gaan. Bestaat die optie niet dan gebruik je je modem als router in een LAN poort van je nieuwe doosje die als access point ingesteld is (met DHCP uit dus). Het gaat volledig aan het doel voorbij om 2 routers achter elkaar te plakken.

[ Voor 6% gewijzigd door wagenveld op 14-09-2011 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met hem aan de telefoon gezeten en via Teamviewer het 1 en ander geprobeerd.

Momenteel loopt er vanuit het moden een kabel naar de Internet port van de router.

Als hij een kabel in de router plugt, dan heeft hij ook geen internet verbinden. Het modem heeft ecther een tweede port en als hij daarin prikt heeft die wel verbinding. Vreemde is als ik dan opnieuw de sleutel van het draadloos intype en kijk naar de status van de draadloze verbinding, dat deze bij IP4 gewoon aangeeft: Internet.

Als vervolgens de kabel uit de laptop word getrokken, blijft de draadloze verbinding zich voort zetten en doet internet het gewoon. Op het moment dat de laptop opnieuw word opgestart, kan de laptop geen verbinding meer maken met het internet via de draadloze verbinding. De bovenstaande stappen zouden dan elke kee ropnieuw moeten worden ondernomen.

Ook vind ik het raar dat als de draadloze verbinding er eenmaal is, ik niet kan pingen naar de router 10.0.0.1
Dit terwijl de router wel draadloze internet blijft delen op het moment dat de kabel eruit word getrokken.

DHCP wou ik uitzetten maar mijn collega kan telefonisch bepaalde handelingen gewoon niet uitvoeren, Ik ga vrijdag dus even langs, en hoop in die tussentijd zoveel mogelijk oorzaken van dit probleem te ontdekken.

Waarschijnlijk zal het een DHCP conflict zijn zoals al aangegeven in dit topic.
Pagina: 1