HTC Sensation XE - Ervaringen en Discussie - Deel 1

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views

Onderwerpen

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024

HTC Sensation XE aangekondigd

HTC brengt een verbeterde versie van de HTC Sensation op de markt. De HTC Sensation XE heeft een 1.5 GHz dual-core processor in plaats van 1.2 Ghz, een grotere batterij en is voorzien van Beats Audio. Dat betekent dat de nieuwe Sensation wordt geleverd met een urBeats in-ear hoofdtelefoon, die een aanzienlijk beter geluid moet geven dan de standaard hoofdtelefoons. Ook is het interne opslaggeheugen uitgebreid van 1 naar 4 GB. De HTC Sensation XE is vanaf begin oktober te koop voor een adviesprijs van 599 euro.

Hoewel de processor van de HTC Sensation XE een stukje sneller is met 1.5 GHz in plaats van 1.2 GHz, is het nog steeds dezelfde Qualcomm MSM8260 dual-core processor die in de originele HTC Sensation zit. De accuduur is verhoogd van 1.520 mAh naar 1.730 mAh waardoor het toestel nu 3 gram zwaarder is geworden en nu 151 gram weegt. Het interne opslaggeheugen is uitgebreid van 1 naar 4 GB en standaard zal een 16 GB MicroSD-kaart worden meegeleverd in de doos.

De HTC Sensation XE is de eerste smartphone van HTC die is voorzien van Beats Audio. Het uiterlijk van de telefoon is er ook op aangepast met de het logo van Beats op de achterkant en de aanraakgevoelige knoppen zijn nu ook rood geworden. Als je de meegeleverde urBeats in-ear hoofdtelefoon aansluit, schakelt de nieuwe Sensation automatisch over naar het juiste geluidsprofiel voor betere geluidsweergave.

Overige eigenschappen van de telefoon zijn hetzelfde gebleven. Het toestel draait nog steeds op Android 2.3.3 Gingerbread aangevuld met HTC Sense 3.0. De HTC Sensation XE heeft een 4.3 inch Super LCD-scherm met een resolutie van 960×540. Vanaf begin oktober is de smartphone in Nederland te koop. Met een adviesprijs van 599 euro is de nieuwe Sensation XE wel een stukje duurder dan de originele HTC Sensation.

Bron: Android Planet

Officiele foto's
Afbeeldingslocatie: http://cdn-android.iculture.nl/wp-content/uploads/2011/09/htc_sensation_1.png
Afbeeldingslocatie: http://cdn-android.iculture.nl/wp-content/uploads/2011/09/htc_sensation_2.png

TS is nog under construction!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Leuk en aardig, wel naai voor de mensen die net een sensation hebben gekocht,,,, :P

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:51
Ziet er nice uit! Dit zou zo maar is mij nieuwe telefoon kunnen worden, of zitten er nog meer high-end modellen in de pijplijn (met 720p reso) dat iemand weet?

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:00
Xmoo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:09:
Leuk en aardig, wel naai voor de mensen die net een sensation hebben gekocht,,,, :P
Als ik het zo lees is het enige verschil de oordopjes die je erbij krijgt. Qua hardware (op de rode accenten na) exact hetzelfde en de software is alleen de bbd gedoe toegevoegd en overclock.

Is het eigenlijk wel nodig om een ander topic aan te maken?

Edit:het geheugen is op de normale sensation ook 4gb, er iss alleen maar 1 beschikbaar.. Dat zal met de xe niet anders zijn.

De batterij is denk ik de evo 3d versie.

[ Voor 15% gewijzigd door dangerousp op 15-09-2011 07:19 ]

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Groentenman schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:28:
Ziet er nice uit! Dit zou zo maar is mij nieuwe telefoon kunnen worden, of zitten er nog meer high-end modellen in de pijplijn (met 720p reso) dat iemand weet?
Ik wacht zelf ook op telefoons met 720p scherm. Waar ik specifiek naar uitkijk zijn de LG U6200, de Samsung I9250, de HTC Vigor en de iPhone 5.

Met name van de schermen van de Samsung en de LG wordt, naast de hoge resolutie, ook qua helderheid, contrast, zwartwaarden en kleurechtheid veel verwacht, hoewel de HTC natuurlijk het erg prettige Sense als USP heeft. De iPhone moet ik nog maar kijken, heb een iPad2 maar dat closed ecosystem is wel vermoeiend he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Omdat dat de HTC Sensation XE minimaal afwijkt van de gewone HTC Sensation hebben we besloten dit topic te sluiten. Discussies over de Sensation XE mogen dan ook gevoerd worden in het centrale HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 5) topic

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.