Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows DP over Windows 7 geinstalleerd.

Pagina: 1
Acties:

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 13:50
Hallo mensen,

Ik heb een probleem.

Ik heb vanaf het werk Windows 8 geinstalleerd via remote admin, op zich geen probleem omdat ik van plan was thuis de installatie te hervatten, alleen nu kom ik er achter dat Windows 8 zich vrolijk over mijn Windows 7 heeft geinstalleerd, en ik dus geen dual boot heb.

Ook is er een Windows.old map aangemaakt met mijn oude gegevens er in.

Ik zal waarschijnlijk te haastig aan het werk zijn gegaan en iets niet hebben gelezen, maar naar mijn idee werd er niet gevraagd waar ik Windows 8 wil installeren (ik had namelijk net een nieuwe partitie aangemaakt voor W8)

De vraag is nu, hoe kan ik dit herstellen?

Ik heb W7 recovery er al in gehad, maar deze herkent alleen deze Developers Build en zit ik dus vast.

Gelukkig is er geen data verloren gegaan.

Enige wat ik zelf kan bedenken is nu Windows 7 helemaal opnieuw te installeren, alleen duurt dat weer een eewigheid omdat ik een paar TB aan data moet gaan opslagen op een andere HDD.

Hopelijk weet iemand een oplossing, anders vanavond maar eens weer W7 er opnieuw op.

Mag opzich wel een keer na een jaar, maar goed liever niet natuurlijk.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Arjan

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54

mendel129

Radioactivator

iets in deze stijl?

Bringer of heat, food and silence!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 13:50
Probleem opgelost met onderstaande guide.

Edit: Een computer met Windows 7 met behulp van de map Windows.old een eerdere Windows-installatie herstellen

[ Voor 72% gewijzigd door Azerox op 15-09-2011 07:52 ]

Verwijderd

Azerox schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:44:

De vraag is nu, hoe kan ik dit herstellen?
De backup image terug zetten die je (uiteraard) gemaakt hebt vooraf aan deze (grootte) aanpassing. ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57

TheVMaster

Moderator WOS
Azerox schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:44:
Hallo mensen,

Ik heb een probleem.

[....heel verhaal....]

Enige wat ik zelf kan bedenken is nu Windows 7 helemaal opnieuw te installeren, alleen duurt dat weer een eewigheid omdat ik een paar TB aan data moet gaan opslagen op een andere HDD.

Hopelijk weet iemand een oplossing, anders vanavond maar eens weer W7 er opnieuw op.

[....]
Beste Arjan,

Om te beginnen schrijven we elkaar hier bij Tweakers geen brieven, dus een aanhef en ondertekening is niet echt wenselijk zeg maar.

On-topic: Waarom zou e een paar TB aan data moeten gaan opslaan op een extern HDD? Je kunt je Windows 7 gewoon installeren op je C:\ net zoals de Windows DP hebt geinstalleerd...of wilde je mij vertellen dat je alleen maar een C:\ partitie hebt van een paar TB (en dus een kleinere waar je WIN 8 DP op wilde zetten)?:)

Ik zou sowieso willen adviseren om je data altijd op een andere partitie dan je OS/apps te hebben, zo voorkom je dus issues zoals die waar jij nu mee te maken hebt...