• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 17:31
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe LG TV 32LK430, het scherm begon vies te worden, dus heb ik wat scherm cleaner geregeld (Impega Multi Purpose Cleaner), het scherm is glanzend schoon, niks aan op te merken.
Alleen er zitten nu strepen, en vlekken (lijken wel kleine belletjes) op de rand! Ik kan het er niet afkrijgen.

Wat ik geprobeerd heb om het weg te krijgen

De schermcleaner
Een doekje hard erover heen boenen
Glassex
Water

Ik krijg het maar niet weg, zijn hier misschien oplossingen voor?

ChiB

Verwijderd

Geen idee. Bij mijn Samsung zit een doekje en daarop staat dat je alleen water mag gebruiken. Ik weet niet hoe het met LG zit, maar ik zou toch wel even oppassen met wat voor chemicaliën je gebruikt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je misschien wat detailfoto's van de "schade"? Het klinkt alsof de "Multi Purpose Cleaner" een chemische reactie aan is gegaan met de schermrand. Dat klinkt onomkeerbaar, maar wel raar dat er zo'n kwetsbare kunststof gebruikt is of dat de "Multi Purpose Cleaner" zo agressief is :o

Dom vraagje wellicht: ik neem aan dat je die beschermingsfolie al verwijderd had toen je de tv in gebruik nam? :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Glassex sowieso nooit gebruiken.. kan de schade ook verergeren..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• thechib12
Foto's komen morgen, ik heb weinig licht, en dat icm een iPhone 3G wil niet werken, ik kan nu ook de gewone camera niet pakken want die is eventjes een ommetje aan het maken, die is morgen wel weer terug,

De folie is eraf, ik vind de vlekken toch wat lijken op allemaal stukjes 'opgedroogd' stof

Verwijderd

en zelfs water nooit op een warm scherm: altijd op een koud scherm aanbrengen. Lijkt erop of je een warm scherm reinigde, zit dus waarschijnlijk in de film gebrand?

• thechib12
het is aan de rand niet op het scherm zelf

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De plastic behuizing is dus aangetast.

Zit er iets van alcohol in de multi-reiniger? Mogelijk heb je de schade permanent gemaakt met de glassec, omdat dat agressief is op afgewerkt plastic.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• thechib12
Ik denk eigenlijk, dat het deeltjes zijn van keukentissue, want ik had geen doekjes, en dus die even natgemaakt, en toen over de rand gegaan, misschien dat het nu opgedroogt is,

en of er alcohol in zat weet ik niet, maar er stond groot LCD cleaner op.
Pagina: 1