Oke, dit is het verhaal.
Gisteren heb ik een nieuwe PC binnen gekregen en op internet aangesloten.
Ik merkte al snel dat de downloadsnelheid ver beneden wat elke andere computer geeft ligt.
Met speedtest.net kwam ik er achter dat ik maar rond de 1 Mbps up/down binnen haalde.
Ik heb vervolgens alles geprobeerd om het internet te laten werken zoals het hoort.
- De windows firewall is uit
- Stick werkt goed (getest op elke andere computer/laptop, haalt gemiddeld 35 Mbps, in dezelfde kamer)
- Kanaal verandert
- router/modem gereset
- router/modem instellingen gecheckt
- andere USB poorten geprobeerd (sommige USB poorten werkten beter dan andere, USB 3.0 poorten werkten het slechts
)
- drivers herisntalleren
- andere sticks proberen
- elk metaal object in de buurt weg halen
Na uitschakelen firewall en veranderen kanaal is de snelheid wel iets omhoog gegaan, nu rond 10 Mbps down en 5 Mbps Up. Maar nog steeds niet wat het allemaal hoort te zijn
Het gaat om deze computer:
- AMD phenom x6 1100T
- Asus Crosshair IV 890 FX
- Windows 7 professional 64 bit
- Sweex wireless 300N adapter
- Router/modem: Thomson TG789vn
als ik kon had ik ook bedraad getest, maar dat is nu praktisch niet uitvoerbaar.
Ik heb echt alles geprobeerd wat ik zo kan bedenken, maar ik kom echt niet uit wat nu het probleem is.
Ideeën?
Oh, en misschien dat iemand mij kan uitleggen waarom de ene USB port betere resultaten geeft dan de andere?
Gisteren heb ik een nieuwe PC binnen gekregen en op internet aangesloten.
Ik merkte al snel dat de downloadsnelheid ver beneden wat elke andere computer geeft ligt.
Met speedtest.net kwam ik er achter dat ik maar rond de 1 Mbps up/down binnen haalde.
Ik heb vervolgens alles geprobeerd om het internet te laten werken zoals het hoort.
- De windows firewall is uit
- Stick werkt goed (getest op elke andere computer/laptop, haalt gemiddeld 35 Mbps, in dezelfde kamer)
- Kanaal verandert
- router/modem gereset
- router/modem instellingen gecheckt
- andere USB poorten geprobeerd (sommige USB poorten werkten beter dan andere, USB 3.0 poorten werkten het slechts
- drivers herisntalleren
- andere sticks proberen
- elk metaal object in de buurt weg halen
Na uitschakelen firewall en veranderen kanaal is de snelheid wel iets omhoog gegaan, nu rond 10 Mbps down en 5 Mbps Up. Maar nog steeds niet wat het allemaal hoort te zijn
Het gaat om deze computer:
- AMD phenom x6 1100T
- Asus Crosshair IV 890 FX
- Windows 7 professional 64 bit
- Sweex wireless 300N adapter
- Router/modem: Thomson TG789vn
als ik kon had ik ook bedraad getest, maar dat is nu praktisch niet uitvoerbaar.
Ik heb echt alles geprobeerd wat ik zo kan bedenken, maar ik kom echt niet uit wat nu het probleem is.
Ideeën?
Oh, en misschien dat iemand mij kan uitleggen waarom de ene USB port betere resultaten geeft dan de andere?
[ Voor 3% gewijzigd door The Guy op 14-09-2011 18:33 ]