• The Guy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-01-2022
Oke, dit is het verhaal.
Gisteren heb ik een nieuwe PC binnen gekregen en op internet aangesloten.
Ik merkte al snel dat de downloadsnelheid ver beneden wat elke andere computer geeft ligt.
Met speedtest.net kwam ik er achter dat ik maar rond de 1 Mbps up/down binnen haalde.
Ik heb vervolgens alles geprobeerd om het internet te laten werken zoals het hoort.

- De windows firewall is uit
- Stick werkt goed (getest op elke andere computer/laptop, haalt gemiddeld 35 Mbps, in dezelfde kamer)
- Kanaal verandert
- router/modem gereset
- router/modem instellingen gecheckt
- andere USB poorten geprobeerd (sommige USB poorten werkten beter dan andere, USB 3.0 poorten werkten het slechts :? )
- drivers herisntalleren
- andere sticks proberen
- elk metaal object in de buurt weg halen

Na uitschakelen firewall en veranderen kanaal is de snelheid wel iets omhoog gegaan, nu rond 10 Mbps down en 5 Mbps Up. Maar nog steeds niet wat het allemaal hoort te zijn

Het gaat om deze computer:
- AMD phenom x6 1100T
- Asus Crosshair IV 890 FX
- Windows 7 professional 64 bit
- Sweex wireless 300N adapter
- Router/modem: Thomson TG789vn

als ik kon had ik ook bedraad getest, maar dat is nu praktisch niet uitvoerbaar.
Ik heb echt alles geprobeerd wat ik zo kan bedenken, maar ik kom echt niet uit wat nu het probleem is.
Ideeën?

Oh, en misschien dat iemand mij kan uitleggen waarom de ene USB port betere resultaten geeft dan de andere?

[ Voor 3% gewijzigd door The Guy op 14-09-2011 18:33 ]

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:06
The Guy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:23:Na uitschakelen firewall en veranderen kanaal is de snelheid wel iets omhoog gegaan, nu rond 10 MB down en 5 Up. Maar nog steeds niet wat het allemaal hoort te zijn
10MB/s is 80Mbit/s, wat een vrij goede snelheid is voor een wifi netwerk. Of bedoelde je 10Mbit/s? Eenheden correct hebben is heel belangrijk!

Verder zou ik toch bedraad gaan testen. Daarmee is namelijk uit te sluiten of het aan KPN ligt of aan je wifi (wat vaak de grootste boosdoener is).

• The Guy
Ja sorry, bedoelde 10Mbps, dit hoort rond de 35 Mbps te zijn. Dit haal ik allemaal van speedtest.net btw.
Het ligt in elk geval niet aan KPN, heb net klantenservice gebeld en ze hebben de lijn getest.
En zoals ik al zei, elke andere computer heeft geen problemen, ik heb hier twee laptops liggen naast de desktop die geen problemen hebben, dus het probleem moet ergens in deze computer of de modem zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door The Guy op 14-09-2011 18:36 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

als ik kon had ik ook bedraad getest, maar dat is nu praktisch niet uitvoerbaar.
Doe dat eerst eens, want waarschijnlijk ligt het gewoon aan je WiFi dat niet snel genoeg is ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• The Guy
webfreakz.nl schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:59:
[...]

Doe dat eerst eens, want waarschijnlijk ligt het gewoon aan je WiFi dat niet snel genoeg is ;)
Maar waarom werkt dat stickje dan wel goed op elk ander apparaat?
en andere sticks werken ook niet op deze kast.
Het lijkt mij dus eerder dat ergens instellingen niet goed zitten.
Of er is iets mis met het moederbord, maar dat lijkt me sterk, is allemaal gloednieuw.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan natuurlijk best een rare interactie zijn met de USB controller op het mobo en het stickie. Laatste drivers van alles er al opgezet.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

AvK

Ready Set Go

Je topic titel klopt niet...... Je zet mensen op het verkeerde been en benadeelt je provider die hier geen schuld aan heeft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik heb de titel even aangepast.

If it ain't broken, tweak it!

• The Guy
ah sorry, ik had er niet echt veel over de titel nagedacht.

Ondertussen is blijkbaar mijn up speed bijgetrokken naar normale waarden van 40 Mbps.
Mijn download blijft nog steeds hangen rond de 10-15 Mbps
Heb net de USB controllers geupdate en de sweex drivers, maar dit lijkt geen effect te hebben.
Misschien dat dit moederbord dat sweex ding gewoon niet leuk vindt ofzo? Ik kreeg na de installatie namelijk wel een melding dat deze stick geen vertrouwd of ondertekend certificaat had.
Zou het helpen als ik een nieuwe stick koop, eentje niet van sweex en misschien wat duurder?
Of andere suggesties waar ik naar kan kijken?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik zou gewoon een insteek kaart kopen. USB wifi adapters zijn wel vaker problematisch. Zel ben ik meer van het bedraden indien mogelijk.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
usb sticks zijn niet de beste wifi oplossingen.
Probeer gewoon een insteekkaart, eventueel met een aparte antenne met een paar meter draad, da n kun je spelen met de positie van de antenne.

aanvulling: gezien de reactie van trailblazer overbodig

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 15-09-2011 08:27 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• The Guy
Oke, insteekkaart dus een beter alternatief, ik maak mijn kast alleen liever niet al open, dan raak ik de garantie kwijt. (heb laten assembleren)
Zelf ben ik ook een voorstander van bedraden, maar dat is praktisch hier niet uitvoerbaar.
Ik kwam wel langs een ander alternatief, powerline adapters.
Zijn daar meingen over? Is het betrouwbaar en sneller dan WiFi?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Powerlines zijn behoorlijk duurder, maar wel een goede stabiele verbinding

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Hoe zit het met de locatie van je PC?
WiFi netwerken, vooral binnenshuis zijn heel erg locatie afhankelijk.
Bij mijn ouders thuis heb je bvb op de beneden verdieping prima ontvangst, maar boven valt het netwerk constant weg. Oorzaak (waarschijnlijk): gewapend beton in het plafond.

TheS4ndm4n#1919

• The Guy
Locatie is het volgens mij niet.
Ik heb hier twee laptops staan naast deze pc, en allebei halen ze met dezelfde stick rond de 40 Mbps up en down.
Als het aan de locatie zou liggen, horen deze toch ook slechtere verbindingen te geven.

Edit: Oke, ik geef het op om dit correct te laten werken.
Bedankt voor alle hulp en tips, maar ik ga een powerline adapter kopen. Hopen dat dat wel werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door The Guy op 15-09-2011 11:08 ]

Pagina: 1