Realtek 8029(as) & 8139(B) -> probleem

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb in mijn pjoeter altijd twee RealTek 8029(AS) kaarten gehad. Helaas is er eentje kapot gegaan.

Nu heb ik een nieuwe gekocht, en meteen een ander type omdat dit makelijker configureren is van i-net delen.

Dus, ik steek die nieuwe kaart erin, start me pjoeter op, maar de kaart wordt neit herkend. Wel voorat windows wordt geladen (ze staan op IRQ 5 en op 9), maar windows zelf herkend ze niet.

Ik werk met win2k, en heb de nieuwste drivers van de 8139 van i-net gehaald.

Is het normaal dat deze kaarten niet samen in een pjoeter kunnen??

Thanks in advance

• sus

sus

Topicstarter
Niemand?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
jammer he...

ik heb zelf ook een RTL8029(AS) revisie 0 en die werkt ook niet super

• sus

sus

Topicstarter
Het is niet de 8029 die het niet doet, het is juist die 8139 die niet werkt.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen. Eventueel andere drivers voor win2k?

Verwijderd

8139 hier geen probleem zal wel de combi zijn die het probleem veroorzaakt
herkent ie hem wel zonder die andere erin?
Suc6

• sus

sus

Topicstarter
Nee,ook dan wordt hij niet herkend. Is het kaartje kapot? Ik krijg dus wel een IRQ (IRQ 9), maar kan hem niet installeren.

Verwijderd

Yo,

het kan misschien dwaas klinken, maar probeer de kaart eens in een ander pci slot te proppen, misschien scheelt er wel iets aan dat pci-slot

heb ik ook eens voorgehad, en heb ik toen lang naar kunnen zoeken :(

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
ik heb precies dezelfde kaarten in me pc zitte. geen conflicten werkt prima.

ik had ook installatie problemen, maar dan moet je eerst gewoon 1 kaart erin steken en die installeren. als die werkt dan de andere erbij steken.
bij mij lukte het

• sus

sus

Topicstarter
owkee, even een reactie hierop:

Het PCI-slot is oke, eerst zat de oude RealTek 8029 erin, nu zit mijn geluidskaart erin.

Ik heb de kaarten al afzonderlijk geprobeerd, de 8029 doet het wel (zit nu ZeelandNet op), de 8139 niet.

Ik heb de nieuwste drivers voor 2k gedowned, maar win2k wil met deze drivers niets herkennen.

Met hardware toevoegen, Diskette, (en dan de naam van die *.inf) doet ie ook niets.

Wie heeft er voor mij een werkende driver voor win2k? Kan die dan ff gemaild worden via ICQ. Anders ff contact opnemen via ICQ plz.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op woensdag 21 maart 2001 23:31 schreef suspicious het volgende:
owkee, even een reactie hierop:

Het PCI-slot is oke, eerst zat de oude RealTek 8029 erin, nu zit mijn geluidskaart erin.

Ik heb de kaarten al afzonderlijk geprobeerd, de 8029 doet het wel (zit nu ZeelandNet op), de 8139 niet.

Ik heb de nieuwste drivers voor 2k gedowned, maar win2k wil met deze drivers niets herkennen.

Met hardware toevoegen, Diskette, (en dan de naam van die *.inf) doet ie ook niets.

Wie heeft er voor mij een werkende driver voor win2k? Kan die dan ff gemaild worden via ICQ. Anders ff contact opnemen via ICQ plz.
probeer die kaarten voor de grap toch eens om te wisselen.. (computers zijn soms rare dingen)

mijn T.net systeemspecspagina

• sus

sus

Topicstarter
Owkee. Nog eens even proberen.

Ik heb nu een PCI kaart in mijn systeem, en dat is die 8139. En hij doet gewoon niets. Hij wordt niet herkend door windows, maar bij het opstarten krijgt hij IRQ9.

Wat nu te doen. Kan er iemand hier de drivers neerzetten voor win2k? Ik heb ze bij Realtek weggehaalt, maar daar kan win geen hardwaregegevens in vinden... :(

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Is het een p&p kaart?
Forceer dan in de bios dat de kaart een andere irq aanneemt (eentje die vrij is in win2k) misschien dat de kaart geen gesharde irq wilt?

• sus

sus

Topicstarter
Met wat zou hij een IRQ moeten sharen dan.. Ik heb er verder niets in zitten. De controllers staan op 14/15

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Voorbeeldje wat door irq 9 gebruikt kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jmbakker/uch.jpg

Verwijderd

Bdw, Realtek heeft sinds 2001/3/26 een nieuwe driver versie 3.94 W2K. Misschien had je die nog niet ?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Weet het niet van die 8139, maar bij de 8029 zat er zo'n dos proggie bij om de functies te checken.. is dat progje ook de weg kwijt of kun je daar iets mee? (als ie er bij zit)

Localhost is where the heart is

Pagina: 1