[iTunes] iTunes rekening (clickandbuy) zonder iTunes account

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37
Beste allen,

Enkele dagen geleden belden mijn ouders me op omdat ze een brief van clickandbuy.com hadden ontvangen met daarin het verzoek een ruime 400 euro over te maken ivm diensten van 7Digital Limited. (En dit binnen 3 dagen).

Eerdere aanmaningen zouden gemailed zijn maar niets terug kunnen vinden in de mailbox, ook niet in trash/spam. De voornaam van mijn vader was verkeerd en ik vond het allemaal maar raar dus ik vermoedde dat het een soort van oplichterij was en ze het wel konden negeren.

Ik ging het wel wat verder onderzoeken en kwam erachter dat clickandbuy en 7Digital Limited wel degelijk legitieme bedrijven waren (hoewel clickandbuy.com op zn zachtst gezegd erg louche is). Naar aanleiding daarvan heb ik clickandbuy.com gemailed met de vraag waar een en ander vandaan kwam en welke ifnormatie ze hadden (in de brief stond een referentienummer).

Nu kreeg ik net een reactie met het bericht dat er tussen 3 augustus en 14 augustus 2011 gebruik was gemaakt van elektronische services vcan itunes S.a.r.l., dat een pdf van de factuur was gestuurd naar bladieblo@live.com welke 'door ons in het systeem was ingevoerd'.

Nu hebben mijn ouders geen iphone, ipod, ipad of itnues. Het email adres is oook niet van ons, op de een of andere manier lijkt dit dus een oplichterij zaak te zijn maar ik vraag me af wat nu het beste is en wat te doen.

Clickandbuy.com verwijst me naar de provider (neem aan dat ze itunes bedoelen) en dat zij niks kunnen cancelen dus zal ik hierover ook met apple contact opnemen.

Maar hebben andere mensen hier toevallig ervaring mee of wel eens van gehoord, of tips omtrent wat de beste stappen zijn? Is heir uberhaupt wat tegen te doen? Ze hebben windows7 op de laptop geloof ik, inclusief antivirus en firewall... Verder mailen ze alleen en bestellen af en toe wat via neckerman ofzo, niks geks.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou zeggen stuur ze een brief en vraag ze te specificeren waar je voor moet betalen. Er moet wel wat geleverd zijn anders heb je sowieso geen reden om te betalen.
Ze hebben kennelijk wel hun thuis adres, daar kom je ook niet zomaar achter.

• m0ridin
Mr_gadget schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:36:
Ik zou zeggen stuur ze een brief en vraag ze te specificeren waar je voor moet betalen. Er moet wel wat geleverd zijn anders heb je sowieso geen reden om te betalen.
Ze hebben kennelijk wel hun thuis adres, daar kom je ook niet zomaar achter.
De brief was inderdaad netjes geadresseerd. Ik had in de mail ook expres een anoniem adres gebruikt en niet mijn naam genoemd, toch reageerden ze met 'Dear Mr. <Achternaam>' (met de echte achternaam die ik hier maar even niet neerzet) dus ergens is er wel een registratie want dit moeten ze dus op basis van het referentienummer hebben kunnen vinden.

Alleen noemden ze mijn vader Frank in de brief, de voorletter klopt maar de naam niet. Ik heb ze in ieder geval om de factuur gevraagd (en deze naar mijn adres te mailen) maar wil vooral niet dat mijn ouders hier teveel gedoe aan gaan hebben want die hebben op dit moment al genoeg aan hun hoofd...

• m0ridin
Even een update, gisteren ook contact gehad met iTunes/apple support (wat reageren die snel, respect!) en die hebben hett account geblocked en me verzocht bij clickandbuy het terugtrekken van de order aan te vragen.

Dan zou het opgelost moeten zijn... Blijft erg vreemd allemaal maar lijkt met een sisser af te lopen en prima support van apple (en ook een snellere reactie dan verwacht van clickandbuy).