Toon posts:

Probleem ziggo alles in één 120 mbit snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is bij ons thuis ziggo alles in één geïnstalleerd -120 mbit. Nu werkt de snelheid van internet op de juiste snelheid rechtstreeks uit de router. Alleen zodra er een hub tussen komt (2 verschillende geprobeerd) die een 100 mbit doorvoer hebben, zakt de internet download snelheid naar 25 mbit bij beide. Het is logisch dat je niet 120 mbit haalt met deze hub maar een hogere snelheid dan 25 mbit moet wel te verwachten zijn. De kabels zijn ook categorie 5.

Nu raadde ziggo monteur misschien een 1000mbit hub aan, maar hij wist niet zeker of dit het probleem zou oplossen. Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt,

Melvin

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
'k Zou helemaal geen hub gebruiken maar een switch, maar waarschijnlijk bedoel je dat ook. Post eens je exacte configuratie en probeer tevens nog even wat andere kabels, bij voorkeur kant -en klare CAT5(e) kabels.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik hoop dat je een switch hebt ;)

Maar ben je op dat moment echt met 1 pc bezig, of zijn er op dat moment meerdere online?

Misschien handig om aan te geven welke switch je gebruikt
en welke modem.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
We hebben zowel een switch geprobeerd, als een hub. Allebei geven ze ongeveer 25 mbit door. De switch die we gebruikten

Merk Sitecom
Type LN-118 Network Switch 5 port
Eerste prijsvermelding dinsdag 23 september 2008
Switchtype Unmanaged
Verbinding (Ethernet) 5x Ethernet 100Mbps
Fabrieksgarantie 10 jaar carry in

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38

itsalwaysme

Graast voor DB

Weet je zeker dat hij ook op 100Mbit verbinding maakt?
Zijn er dan 1 of meerdere pc's actief op de switch?
Weet je zeker dat de server aan de andere kant ook de 120Mbit/100Mbit kan leveren?
Heb je al kabels gewisseld?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ondanks dat de poortjes 100mbit zijn wil nog niet zeggen dat dat dan ook gelijk de NAT snelheid is.
Koop gewoon fatsoenlijke apparatuur en CAT6 kabels. Verder had dit toch ook gekund in:
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Zou een 1 gig hub de oplossing zijn als we de cat5 kabels houden? We hebben verschillende kabels geprobeerd en daar ligt het probleem niet. bij het testen was er maar één pc aangesloten aan de switch.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-02 10:52

Releases

Ja maar!

Ga verder met cat5e of cat6 geen cat5.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat dat beter zou zijn, maar dan moeten alle kabels opnieuw getrokken worden. Dus ik probeer dat te vermijden en de ziggo monteur gaf aan dat dat niet de oorzaak van het probleem is.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:06

allure

Titaan fase 2/3

Vergeet de hub nou, denk aan een 1gb/s switch.
En als de netwerkkabels niet te lang zijn en de kabels goed gemaakt, gaat dit prima werken.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan probeer ik dat! Bedankt allemaal. Ik laat wel weten of het gewerkt heeft

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
allure schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:30:
En als de netwerkkabels niet te lang zijn en de kabels goed gemaakt, gaat dit prima werken.
Dat is dus net de vraag, of de huidige zelf gelegde kabels (met ws zelf geknepen connectors) wel helemaal correct zijn. Als hij nu 25Mb haalt met een 100Mb switch vermoed ik dat een Gb switch niet meteen de oplossing is.

Verwijderd

Wist de Ziggo monteur dan ook te vertellen wat wel het probleem is en hoe je dat oplost?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:06

allure

Titaan fase 2/3

Nielson schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:46:
[...]
Dat is dus net de vraag, of de huidige zelf gelegde kabels (met ws zelf geknepen connectors) wel helemaal correct zijn. Als hij nu 25Mb haalt met een 100Mb switch vermoed ik dat een Gb switch niet meteen de oplossing is.
Daarom zei ik ook ALS de kabels goed gemaakt/geknepen zijn.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:46:
[...]
Mee eens. Op het moment dat de TS de pc rechtstreeks op de router wordt aangesloten gebruikt hij 1 goede kabel. Op het moment dat er een hub (of switch) tussengezet wordt gaat het signaal via twee kabels.

Het probleem kan dus zijn:
- De hub kan de snelheid niet aan
- De kabel kan de snelheid niet aan

Probleem 1 lijkt onwaarschijnlijk aangezien er twee hubs gebruikt zijn welke allebei een probleem veroorzaken. Theoretisch moet een hogere snelheid gehaald kunnen worden.
Probleem 2 ligt dus meer voor de hand. Weet je zeker dat de connectoren goed aangesloten en aangeknepen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden. Het lag toch aan de switch. Bij de 1000 mb switch werkte alles wel naar behoren en werden veel hogere snelheden behaald. Nogmaals bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor modem was dit?

Heb gehoord dat de Cisco EPC3925 eigenlijk niet goed functioneert met 100Mb ethernet en je inderdaad dit soort snelheid krijgt. Bij Gb gaat het wel goed.

Als dit ook een EPC3925 is bevestigt het dat gerucht schijnbaar...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1