Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen,

Al enkele weken heb ik ruzie met Ziggo, en ik zou graag willen weten wat jullie ervaring hier mee is en of jullie mogelijk uitwegen zien:

In Juni van dit jaar (2011), heb ik een alles-in-1 abonnement afgesloten bij Ziggo. De spullen werden allemaal netjes geleverd en geïnstalleerd. Alles werkte prima, tot enkele weken terug; en het gaat dan met name over de HD decoder + HDD, à €450.
Hoewel wij die pas 2-3 maanden hebben, besloot dit apparaat er namelijk spontaan mee te stoppen. Eerst leek het of hij vastliep, maar na uitgebreide telefoongesprekken met de Ziggo klantenservice kwamen ze tot de conclusie dat ze er niets mee konden doen en dat het apparaat moest worden opgestuurd. Er werd mij toen vermeld dat de reparatie (al dan niet vervanging) zo'n 5 werkdagen zou duren. Het feit dat ik dan dus een week zonder televisie zou zitten, vonden ze niet erg boeiend om te horen. Vervolgens werd mij vermeld dat ik een service sticker nodig had om het apparaat correct op te sturen (en zonder verzendkosten). Uiteraard prima dat ze dit hebben bedacht, maar het ontvangen van deze sticker duurde eveneens 5 werkdagen. Het feit dat ik dan dus niet 1 week, maar zelfs 2 weken zonder televisie zou zitten, vonden ze wederom niet erg boeiend om te horen.

Daarnaast was de optie van een vervangend apparaat niet mogelijk. (Zodra je een abonnement afsluit, weten ze niet hoe snel ze voor je deur moeten staan om een apparaat te leveren, maar zodra iets niet werkt of kapot is, zijn hier geen opties voor).

Vervolgens heb ik inderdaad een week moeten wachten totdat ik die service sticker binnen had. Nadat ik het apparaat netjes heb ingepakt (om eventuele beschadigingen tijdens transport te voorkomen), heb ik het apparaat opgestuurd.

Op dit moment zijn we alweer meer dan een week verder, en heb ik nog niets mogen vernemen van Ziggo (ondanks verschillende gepleegde telefoontjes en een breed assortiment aan Twitter en Facebook berichten).

Ik zit dus ondertussen al dik 2 weken zonder digitale televisie, en van al mijn extra zenders en de nieuwe voorwaarden (HD zenders, uitzending gemist) heb ik überhaupt nog niets mee kunnen maken.

De vraag is dus, wat jullie ervaring hiermee is? of jullie nog andere oplossingen zien (los van analoge tv)? en wat ik nog kan doen om er voor te zorgen dat ik z.s.m. weer fatsoenlijk tv kan kijken?

Thanks!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Wachten.. Al gaat het om een abonnement dit lijkt mij gewoon een gevalletje garantie, en dan zijn 2 weken wachten niet onredelijk. Pas als je meer als een maand zonder zit word het problematisch voor Ziggo, aangezien ze dan geen reparatie/vervangend product regelen binnen een "redelijk termijn".

Ik zou echter wel proberen te regelen dat je voor de gemiste tijd niet hoeft te betalen, aangezien je geen gebruik kan maken van je abonnement maar wel moet betalen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik heb tevens service problemen met deze club, ik heb namelijk een ligt klapperende verbinding en maak nog gebruik van een docsis 2 modem maar ze weigeren een andere op te sturen. ze willen alleen een monteur langs sturen waarvoor ik dan een dag vrij kan nemen omdat die op kantooruren werken met tijdsblokken van 8 tot 13 en 12 tot 18 uur. alleen konden ze me wel vertellen dat daar het probleem zit. wat ik zelf ook al dacht.

snelste oplossing voor jouw is snel een ander ontvangertje op internet te kopen/lenen misschien is er een tweaker die 1 heeft liggen en er niets mee doet, kun je toch even digitaal kijken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zit geen week zonder TV. Je zit slechts een paar weken zonder DIGITALE TV. Het analoge signaal is er ook nog steeds namelijk :)

Verder: gewoon wachten. In dit geval mogelijk zelfs netjes op je beurt: er was namelijk heel veel animo voor die HD decoder + HDD, à €450. Hoop leveringsproblemen, en een hoop mensen die er eentje besteld hebben. Kan dus zomaar zijn dat ze op zijn.
En wat die levertijden betreft: Ziggo is ook gewoon afhankelijk van Post NL of DHL of wat dan ook. Beetje billijkheid mag ook wel imho :)

Edit: oplossing van hierboven is ook wel een handige. SD decoders pluk je voor next to nothing van MP af namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 14-09-2011 14:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de feedback.

Inderdaad een goed punt wat word aangehaald: het feit dat veel mensen die decoder hebben besteld (gezien hun nieuwe abonnementen etc). Het apparaat is voor nieuwe klanten pas weer vanaf December/Januari leverbaar. Enig idee of hier nog een vorm van schadevergoeding tegenover komt te staan? Ik betaal namelijk voor Digitale TV, plus een rits extra zenders, en kan daarnaast geen gebruik maken van de 3 maanden korting op t vernieuwde abonnement; van geen van deze dingen kan ik gebruik maken.

Terugkomend op de geboden oplossingen: digitale decoder ben ik inderdaad voor aan t kijken, maar dat sluit niet uit dat de service wel erg slecht is (zeker voor een apparaat van 450 euro). Het feit dat je zelf naar een alternatief moet gaan zoeken terwijl je 3 maanden ervoor een duur apparaat hebt aangeschaft, is mijns inziens niet de beste service die je kunt krijgen als klant. Ter vergelijking: als je telefoon kapot is, komen ze deze ophalen en krijg je direct een vervangend toestel zo niet direct een nieuw toestel (zodat je als klant direct van alle problemen af bent). Daarnaast zijn de "betaalbare" 2e hands decoders vaak niet voorzien van HD, laat staan een HDD. Dit is echter wel op dit moment de enige manier op nog digitale tv te kijken.
Daarnaast is uiteraard de analoge tv wel beschikbaar, maar los van het feit dat al die extra opties (extra zenders, HD, opnemen, etc etc) daarbij niet mogelijk zijn, is het beeld dramatisch om te kijken. Ter illustratie: bij het champions league voetbal van gister was de bal te vergelijken met zo'n blokje van tetris van vroeger. Niet echt optimaal dus, haha ;)

en @the eagle: natuurlijk is de billijkheid er, maar na verloop van tijd krijgen emoties soms de overhand :9

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:20:
thanks voor de feedback.

Inderdaad een goed punt wat word aangehaald: het feit dat veel mensen die decoder hebben besteld (gezien hun nieuwe abonnementen etc). Het apparaat is voor nieuwe klanten pas weer vanaf December/Januari leverbaar. Enig idee of hier nog een vorm van schadevergoeding tegenover komt te staan? Ik betaal namelijk voor Digitale TV, plus een rits extra zenders, en kan daarnaast geen gebruik maken van de 3 maanden korting op t vernieuwde abonnement; van geen van deze dingen kan ik gebruik maken.
Die kosten kun je gewoon terugvragen. Even wachten totdat je de decoder weer terug hebt, dan kun je namelijk een exacte tijdspanne doorgeven. Wordt niet moeilijk over gedaan
Terugkomend op de geboden oplossingen: digitale decoder ben ik inderdaad voor aan t kijken, maar dat sluit niet uit dat de service wel erg slecht is (zeker voor een apparaat van 450 euro). Het feit dat je zelf naar een alternatief moet gaan zoeken terwijl je 3 maanden ervoor een duur apparaat hebt aangeschaft, is mijns inziens niet de beste service die je kunt krijgen als klant. Ter vergelijking: als je telefoon kapot is, komen ze deze ophalen en krijg je direct een vervangend toestel zo niet direct een nieuw toestel (zodat je als klant direct van alle problemen af bent).
Dat is mijn ervaring niet. Tenzij je daar een aparte verzekering voor afsluit .... ?

[ Voor 0% gewijzigd door FreakyFries op 21-09-2011 12:43 . Reden: Typo ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

FreakyFries schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:43:

[...]

Dat is mijn ervaring niet. Tenzij je daar een aparte verzekering voor afsluit .... ?
Hij zal de situatie bedoelen waarin je via Ziggo telefoons hebt gekocht. Dan valt de garantieafhandeling op de telefoons dus onder Ziggo zelf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1