Toon posts:

blokkies Aluminium gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik twee blokkies aluminium kan kopen. ik heb ze nodig voor mijn waterkoelingssysteem (als koelblokken) ze moeten ongeveer 14x5x3 (cm) zijn...

help me plz... ik kan NERGENS aluminium vinden !!! :(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ken je geen oud ijzerboer.
Of een doe het zelf zaak.

Heb, als het goed is, nog wel zoiets liggen, mijn pa werkt in de TD >:) >:)

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik ben een hand vol 'Doet het zelf' zaken afgeweest, maare nergens hebben ze blokkies (soms wel plaat)...

• Diamon

Diamon

The Weird One

Zal mijn pa eens vragen, als hij een adres voor je weet waar je dat spul kunt halen.

Mzzl Diamon

Ps. waar woon je, kan er misschien wel aan komen. (via mijn pa)

And The Only One

Verwijderd

TheHunter, waar woon je ergens? Het aluminium voor mijn eigen waterblok heb ik bij "De Metaalmarkt" gehaalt. Dat is een bedrijf in Utrecht waar je metalen kunt krijgen en laten bewerken. Ik was voor mijn blokje vijf en een halve gulden kwijt. Als je het adres moet hebben zoek ik dat ff voor je op.
Frits

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat mot ik ff hebben Frits.. ik kom dagelijks in Utrecht.....

kom maar op met dat Adres :)

ene Diamon, ik woon in Nunspeet...
maare als ik gewoon een stuk aluminium kan kopen bij 'de metaalmarkt' in Utrecht ben ik helemaal gelukkig... in ieder geval bedankt voor je aanbod Diamon... :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe

uit www.goudengids.nl
Metaalmarkt

Westerdijk 18
3513EW Utrecht
hey tegenover mijn school !! morgen ff langs danmaar !!! BEDANKT FRITS !!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Laat je wel weten hoe het afloopt?

Herman www.waterkoeling.nl

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ja, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Koper is beter trouwens hoor! ..maargoed, alu werkt ook wel natuurlijk..misschien makkelijker te bewerken

• php
  • Niet online

php

Alu is makkelijker te bewerken, zeker met handgereedschap. Koper is zodanig zacht, dat een boor bijv. zich gewoon in het materiaal graaft, en dan breekt.

Bij het verwerken van aluminium trouwens koelen met spiritus. (wel ventileren)

• php
  • Niet online

php

ASB in Breukelen hebben trouwens ook wel grotere hompen aluminium liggen. Kunnen het ook makkelijk op lengte / breedte zagen.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb laatst ook al eens wat bij De Metaalmarkt gehaald (wat koper voor mijn coldplate). Meteen gevraagd naar alu- of koperblokjes, je kunt het er allemaal krijgen.

Maar nu ben ik nog op zoek naar onderdeeltjes om mijn waterslang op aan te sluiten, die dingen zijn ook nergens te vinden (je weet wel, aan de ene kant schroefdraad aan de buitenkant, aan de andere kant zo'n profiel dat je slang een beetje vast blijft zitten). Iemand een idee waar ik die kan vinden?

• php
  • Niet online

php

Eventueel bij Klinger-Picoff in Rotterdam, maar die leveren sowieso niet aan particlieren.

Oja, die dingen heten slangpilaren. Vraagt wat makkelijker.

Ik zal denk ik morgen even vragen in Gouda, bij Goudse IJzerwaren. Welke maat moet je hebben (mail dat even door)
Is meestal Imperial, dus 1/2 (12,7mm) 3/8 (9,5mm) 1/4 (6,4mm) enzovoort. Groter hebben ze waarschijnlijk wel. De maten die ik noem hebben ze hopelijk. Anders ga ik even bellen met modelbouwwinkels, maar dat is meestal duurder.

GRoeten, Herman www.waterkoeling.nl

Verwijderd

Topicstarter
gaat goed zeg.. ben druk aan het boren.. ow kreeg nog een goeie tip..

als je aluminium gebruikt, gebruik dan GEEN messing aansluitingen.. (dat lost elkaar op)
ik heb Plastic aansluitingen gevonden bij de plaatselijke loodgieter

(aan de ene kant schroefdraad en aan de andere kant een aansluiting voor een slang)

ook heb ik de goeie maat aansluiting om meteen een slang op de pomp (dompelpompje voor aquarium) aan te sluiten, dus geen adaptortjes en dus ook weinig drukverlies.. ow mijn pomp kan 1.25M hoog water op-pompen, dus dat moet ruim voldoende zijn.

(er komt een stalen kast onder mijn bigtower met daarin waterresevoir met pomp en een radiator, en nog wat elektronica die de pomp moet uitschakelen als het waterblok zou gaan lekken...)

als het werkt, post ik METEEN wat piccies..

Verwijderd

hee, inderdaad tegenover school

• Ovide
  • Niet online
Tnx Herman, voor de juiste benaming, het legt inderdaad nog al kl#te uit in die winkels met mijn duidelijke taalgebruik (not) ;).

Ik was inmiddels ook al aan het mailen met Frits B. over die slangpilaren, maar hij heeft ze weer van een kennis, dus dan houdt het voor mij ff op.

Oh ja, ter informatie: ik denk dat ik voor de 3/8" ga. Ik geloof dat ze bij overclockers.com enz. daar meestal wat betere resultaten mee halen dan met 1/4", het is ook nog van belang wat de buitenmaat is natuurlijk.

Ik ga het iig nog ff proberen bij een loodgieter, maar als je wat weet, hoor ik het graag natuurlijk.

• php
  • Niet online

php

Ik ga vanmiddag even kijken bij G. IJ.

3/8 dus.

Is inderdaad beter dan 1/4, scheelt best een hoop.

• php
  • Niet online

php

Ben bij de Goudse IJzerwaren geweest:
wegens goede vrijdag is onze winkel 21 april gesloten
Ben nog bij een andere geweest:
3/8 aansluiting, 3/8 slang, en een doorlaat van 5,7 mm. Vind ik relatief weinig, maar het is op te boren. Waren verchroomde slangpilaren, maar was niet helemaal wat ik voor ogen had.

Groeten, Herman www.waterkoeling.nl

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 10:46

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Weet iemand toevallig ook zo'n zaak in de omgeving van leeuwarden of heerenveen, ik vindt utrecht toch wel een beetje ver weg voor wat alu

Verwijderd

als je toch in Utreg komt, probeer Lekkerkerker eens, daar hebben ze echt gigantisch veel, misschien ook wel alu blokjes....

• Ovide
  • Niet online
Bedankt Herman voor de moeite, ik hoor het nog wel als je iets hebt.

Ik ben inmiddels zelf ook op pad geweest, lekker met het fietsje door het mooie Utrecht toeren :). Ben nog bij een loodgieter thuis geweest, hij had vandaag vrij en ik heb eigenlijk alleen maar bij hem op de bank gezeten en lopen lullen over werken en het goede leven, aardige vent, maar wat betreft slangpilaartjes kwamen we ook niet veel verder :).

Ik heb nog wel elders (Gerrits IJzerwaren) 2 pilaartjes kunnen scoren, maar die zijn vrij groot (doorlaat 9mm), dit betekent dus een blokje van 20mm dik. Er zit een kwarts-draad(?!? heb ik me ook laten vertellen, is geloof ik een maat gasdraad) om het geheel heen.

Bij 'De Metaalmarkt' zoekt iemand een tapje voor in mijn blokje (echt vriendelijke lui) en dan zijn we weer helemaal blij.

Maar eigenlijk ben ik van plan om een vidcardwaterkoelertje te bouwen (cpu-blok draait al) en dan wordt 20mm wel erg dik (verlies je weer een pci-slot en de uiteindelijke bedoeling is een Gf2 met mijn huidige V3-2k-pci(kun je echt alles spelen), maar dan kan ik de ruimte niet missen), dus ben ik nog op zoek naar wat kleinere slangpilaartjes (ik blij dat ik dit woord vandaag veelvuldig heb rond kunnen strooien, lult wel interessant :)).

Ik heb nog een adresje gekregen bij de D.E. koffiebranderij (tegenwoordig Sara Lee geloof ik), daar schijnt een schip te liggen met camping- en bootspulletjes, maar daar ga ik morgen wel ff langs.

Maar iig nogmaals bedankt voor de moeite,
Olaf

Verwijderd

Lache, al dat geklus met waterkoeling. :) TheHunter, waar zit die plaatselijke loodgieter van jou? Ik heb namelijk wel messing aansluitingen in mijn aluminium blok en wil deze ook wel vervangen door aansluitingen van plastic. Die oxidatie zal wel niet supersnel gaan maar als ik het nu al ga stoppen weet ik zeker dat het schroefdraad nog goed is en er zo iets anders indraai. Gooi jij er nog vloeibare pakking tussen? Als die loodgieter nu ook in Utrecht zit kan ik ze ook zo ff halen.
Succes, Frits

Verwijderd

Topicstarter
nee, die loodgieter zit in Nunspeet...

vloeibare pakking ? werkt dat goed ? ik gebruik nu gewoon van dat "telon" tape wat je als pakking gebruikt...

Verwijderd

Ik heb er nu inderdaad vloeibare pakking tussen zitten. Ik zal in Utrecht maar eens ff op zoek gaan naar van die kunstof slangpilaren en afdichters. Is alles nog droog?

• php
  • Niet online

php

Vloeibare pakking of teflon tape werkt in dit geval beide even goed. Vloeibare pakking is echter ook geschikt voor vlakke pakkingen etc.

Verwijderd

Topicstarter
mh. weet iemand misschien nog een oplossing...

ik heb slangpilaren van 1/4 duim maar daarvoor kan ik NERGENS een tap vinden.. (metrische taps (M10 ofzo) past natuurlijk niet...

ik zit er aan te denken om het gat iets op te boren en daarna die slangpilaren met vloeibare pakking erin te hangen... MAAR blijft dat waterdicht op zijn plaats zitten ????

iemand suggesties ?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Nog iemand belang bij 2x alu blokjes van de afmeting 14x5x3

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het denk ik opgelost... de hele sjit in een laag acrylaat-kit gegoten... werkt denk ik wel aardig...

Verwijderd

Topicstarter
nou, hier ff snel wat up-to-date foto's (Vers uit de webcam.. twee minuten geleden)

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/case/waterblok1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/case/waterblok2.jpg

die ene uitstekende bout was nodig om ervoor te zorgen dat het blok langs 1 van de condensatoren stak (had ik die bout er verder ingedraaid, zou het niet meer gepast hebben)

de bouten zijn btw allemaal op maat gezaagd (custom made by ME) zodat ze precies aansluiten en zo ver mogelijk in het aluminium zitten (minder kans op lekage)

dit blok koelt dus 2 cpu's tegelijk (op mijn bp6)

ik heb hem nog niet getest, maar ga ervanuit dat 'ie waterdicht is...

er zijn nog wel wat problemen:

<nl>

• het pompje dat ik gekocht heb verliest zijn druk bij 50cm opvoerhoogte al.. dat is niet wat mij beloofd werd, en zeker niet genoeg, aangezien ik de pomp in een aparte behuizing onder mijn bigtower wilde plaatsen... de pomp moet dus weer terug naar de winkel en ik hoop maar dat ik daar een grotere mag uitzoeken...

• ik heb nog GEEN idee hoe ik dat MONSTER aan de CPU's vast ga zetten... aangezien de bouten aan de zijkant in de weg zitten voor de clipjes en deze het gewicht van dit blok toch nooit kunnen houden...

• ook leuk, de beide cpu's staan beide niet RECHT op het mobo, als ik het blok erop leg, zie je duidelijk dat er licht onder de beide core's doorkan, en dat betekent dat ze nauwelijks op het koelblok aansluiten.. mhz.. ik heb misschien een oplossing om ze wel te laten aansluiten, maar of dat lukt ?¿

• ik zoek nog een behuizing onder mijn bigtower (ongeveer hetzelfde als een minitower maar dan in het ZWART en een stuk GOEDKOPER, wel staal graag.. weet iemand een elkronica-zaak waar ik die kan krijgen?

</nl>

ik houd jullie allemaal op de hoogte van mijn voortgang... btw: HERMAN !!! wanneer kunnen wij Peltiers bij je kopen, en als mijn blok niet werkt.. hebbie dan nog 2 senfu waterblokken in voorraad..?? na dit avontuur (2 dagen sleutelen en bakken alu-splinters in je ogen, ondanks GOEDE bril) heb ik geen zin om het nog eens over te doen....

Verwijderd

Topicstarter
<h3>UPDATE:</h3>

het ziet ernaar uit dat mijn waterblok WATERDICHT is !!!! (afkloppen !) >:)

jaaa... zou het nou zo zijn: hoe groter het pompje, hoe meer 'ie koelt ? (en hoe meer kans op lekage ?)

naja. ik ga de sjit vanavond ofzo inbouwen (naja.. op mijn mobo leggen en uitproberen dan..)
dan zal ik weer een update doen...

• php
  • Niet online

php

Ik zou niet de gaten opboren en de boel er met kit in zetten, maar ik geloof dat ik daar wat laat mee kom....

Ik heb momenteel geen Senfu's meer in voorraad, maar ben wel met wat andere dingetjes bezig. Schrijf in op de mailing list (via www.waterkoeling.nl ) voor meer info.

Verder heb ik voor de peltiers een hele goede leverancier: www.oc-shop.nl . Zij kunnen die dingen beter leveren dan ik, ik heb een deal met ze voor wat betreft de waterkoeling, maar als je ze perse via mij wilt, dan haal ik ze wel bij OC-Shop. Die mensen bijten niet. :P

Morgen of dinsdag kom ik uitgebreider hierop terug, heb nu eigenlijk geen tijd (paasverplichtingen en zo :()

Verwijderd

Topicstarter
jah herman.. je komt net 24uur te laat met je tip, btw het is aardig waterdicht hoor.. :)

ene tja, die peltiers.. mh.. tja.. OC-shop... jah.. naja.... tja.. daar wachten we nou al eh.. laten we niet overdrijven ... 4 weken op ofzo..

dusse, ik had gehoopt wat sneller zaken te doen.. (bijvoorbeeld bij conrad een paar van die dikke jongens te halen....)

naja.. ik kijk wel ff...
Pagina: 1