Hoelang duurt het voordat Google update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste leden,

ik ben nu bezig met het aanpassen van een website (Zie link)

Dit zorgt ervoor dat Google de reviews van mijn website kan lezen en deze dan te vertonen bij de zoekopdrachten. Wat het precies doet is minder belangrijk, maar weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat dit door Google is aangepast?

Want op dit moment heb ik geen idee hoe ik moet testen of het wel heeft gewerkt of niet.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat kan een uur zijn, dat kan een dag zijn, dat kan langer duren. Wat zegt de webmaster help daarover? En als het niet te vinden is, zou het dan misschien zo zijn dat er alleen naar gegokt kan worden omdat Google daar niets over zegt?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 20:32
Tip: meld je aan bij Google Webmaster Tools (https://www.google.com/webmasters/tools/). Je krijgt dan enig overzicht in wanneer Google je sites bezoekt.

Anoniem: 149075

Dat kan redelijk realtime zijn, ligt ook aan je site.

Als je hier een topic plaatst met een raar woord erin en je googled meteen dan zie je je topic bovenaan in het resultaat staan.... zegt voldoende ;)

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
thanks voor de tips mannen!

Ik ga me zeker ook even aanmelden bij de webmaster tools.
Ik weet voldoende :)

Anoniem: 422715

Geduld is het woord hier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dygnus
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-07-2023
Stephan4kant schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:11:
Tip: meld je aan bij Google Webmaster Tools (https://www.google.com/webmasters/tools/). Je krijgt dan enig overzicht in wanneer Google je sites bezoekt.
Leuk van die google tooltjes, en in tussentijd geef je ze meer vrijheid en data. Anyway, je kan het enigszins bepalen met de meta 'revisit-after'. Of uiteraard een PHP scriptje maken waarbij je de bezoeker controleert, als het Google is dan kun je dat loggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

dygnus schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:53:
[...]

Leuk van die google tooltjes, en in tussentijd geef je ze meer vrijheid en data.
Want :? Ze blijven gewoon publiek beschikbare info spideren hoor :? Al wat je ze meer geeft middels deze tools (en dat is zo goed als nul) geef je ze toch echt zelf. Daarbij: de meeste mensen geven maar wat graag zoveel mogelijk aan google (lees: al wat niet achter een "login" zit natuurlijk). Meer data = meer kans op gevonden worden op bepaalde zaken. Als je niet wil dat Google iets indexeert moet je 't niet publiek zetten.
Anyway, je kan het enigszins bepalen met de meta 'revisit-after'.
Dat is enkel een indicatie om een crawler te vertellen dat 'ie bijvoorbeeld niet elke 24 uur voorbij hoeft te komen en dat eens in de week ook voldoende is. Het is géén "bezoek me elke x interval". En of crawlers het respecteren is al helemaal aan hen. Je kunt wel zeggen "kom elke 2 dagen maar" maar als Google (of eender welke crawler) vindt dat je site niet boeiend genoeg is en dus "maar" elke 14 dagen voorbij komt is dat aan hen.
Of uiteraard een PHP scriptje maken waarbij je de bezoeker controleert, als het Google is dan kun je dat loggen ;)
En loggen helpt hier ... hoe :?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 19-09-2011 18:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

RobIII schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:19:
[...]
...Als je niet wil dat Google iets indexeert moet je 't niet publiek zetten.
Robot.txt..... :O

En ik dacht dat er een tooltje voor was, maar meestal duurt het niet zolang voordat de spin langs jouw site kruipt Lees. |:(
Is het nu niet al aangepast? Gewoon googlen. Zal toch niet langer als 24uur duren

[ Voor 14% gewijzigd door Achilles op 19-09-2011 18:40 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zeg, wijsneus met je gaapsmiley, dat mocht wel een heel stuk genuanceerder. Ja, google zal een robots.txt (doorgaans) respecteren maar voor elke crawler die een robots.txt respecteert zijn er zeker 10 die dat niet doen en dan nog eens een handvol die juist alles wat je in een robots.txt mikkert gaan indexeren om te zien of er nog iets leuks te halen valt (zgn. malafide/kwaadaardige crawlers).

Een robots.txt maakt bepaalde zaken écht niet op magische wijze niet-indexeerbaar. Daarvoor dien je een fatsoenlijk mechanisme te gebruiken (of dat een .htaccess is of een ip-restrictie of een login of you_name_it is andere koek). Een robots.txt is niet veel meer dan een "dit-en-dat niet indexeren a.u.b.".
The Robot Exclusion Standard, also known as the Robots Exclusion Protocol or robots.txt protocol, is a convention to prevent cooperating web crawlers and other web robots from accessing all or part of a website which is otherwise publicly viewable.
...
Robots that choose to follow the instructions try to fetch this file and read the instructions before fetching any other file from the web site.
...
Disadvantages

The protocol is purely advisory. It relies on the cooperation of the web robot, so that marking an area of a site out of bounds with robots.txt does not guarantee privacy. Some web site administrators have tried to use the robots file to make private parts of a website invisible to the rest of the world, but the file is necessarily publicly available and its content is easily checked by anyone with a web browser, thus the locations of the private parts are obvious to outsiders, making this an insecure strategy.
emphasis mine

Het is leuk om Google 'buiten de deur te houden' (en in hoeverre een robots.txt nog gerespecteerd wordt nadat een file van diverse plaatsen gelinkt is weet ik niet) maar buiten Google, Bing en nog een paar anderen heb je nul komma nul "garantie" (voor zover je die dus überhaupt zou hebben).

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 19-09-2011 19:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Pagina: 1