• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Beste,

ik heb een MSI P55-GD65 met een I5 en Scythe mugen rev2 en Kingston ValueRAM.
Ik ben van plan om nieuw geheugen te kopen
GeIL 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit of GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit of iets anders aan te raden ?:)
Zou dit passen ivb met mn scythe mugen?

Verwijderd

Ik zou geen quad kit nemen op een I5 ivm triple channel.En 16 gb is vette overkill mits je niet gaat renderen enz.8 gb is ruim voldoende voor een hardcore gebruiker.En of het past...........Ik zeg meten is weten!

Ps voor intel zou je dus 6 of 12 gb moeten nemen voor zover ik weet.Ben meer een amd man!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:19:
Ik zou geen quad kit nemen op een I5 ivm triple channel.En 16 gb is vette overkill mits je niet gaat renderen enz.8 gb is ruim voldoende voor een hardcore gebruiker.En of het past...........Ik zeg meten is weten!

Ps voor intel zou je dus 6 of 12 gb moeten nemen voor zover ik weet.Ben meer een amd man!
Onzin het gaat hier om een 1156 moederbord, die zijn allemaal dual channel.. Quad channel (4x?GB) kan gewoon in dual channel draaien..

Ik ben het er wel mee eens dat 16GB in 9/10 gevallen overkill is. Maar met welke reden wil je niet geheugen halen? Verbruik je meer als wat je nu hebt waardoor constant de pagefile moet worden aangesproken? Zo niet -> Upgraden gaat NIKS toevoegen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TheJukeBox
Ik weet dat I7 Triple channel is en I5 Dual channel ;)
vooralsnog ik meete ( volgens mij ) ong 30 MM aan ruimte, of ik moet mijn Fan aan de andere kan plaatsen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

TheJukeBox schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:23:
Ik weet dat I7 Triple channel is en I5 Dual channel ;)
nee..
Wikipedia: LGA 1156
Two memory channels for communication with DDR3 SDRAM. The clock speed of the memory that is supported will depend on the processor.
+
Wikipedia: List of Intel Core i7 microprocessors

Alleen de i7 9xx serie heeft triple channel. (LGA 1366)

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2011 14:27 ]

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:22:
[...]

Onzin het gaat hier om een 1156 moederbord, die zijn allemaal dual channel.. Quad channel (4x?GB) kan gewoon in dual channel draaien..

Ik ben het er wel mee eens dat 16GB in 9/10 gevallen overkill is. Maar met welke reden wil je niet geheugen halen? Verbruik je meer als wat je nu hebt waardoor constant de pagefile moet worden aangesproken? Zo niet -> Upgraden gaat NIKS toevoegen.
Zoals ik al zei,ik ben meer van de AMD!

• TheJukeBox
Ah, Oke Dank voor de duidelijkheid ;)

Maar ik gebruik idd teveel geheugen, waarna de pagefile aangesproken word.
ik krijg ook foutmeldingen bij sommige games dat ie "out of memory" is.
dus vandaar de upgrade.

Dat word dan waarschijnlijk de 8GB .

Bedankt voor jullie advies!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Als je nu 2x2GB Valueram hebt zou ik gewoon voor nog een setje van 2x2GB gaan. Lekker simpel, sneller word je PC er niet op als je geheugen met een hogere frequentie haalt.

• TheJukeBox
mmm, oke.

en scheelt het wel of ik nou 4 * 2 gb haal of 2*4 gb ? ( dus 4 balkjes of 2 )

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:41
TheJukeBox schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:33:
mmm, oke.

en scheelt het wel of ik nou 4 * 2 gb haal of 2*4 gb ? ( dus 4 balkjes of 2 )
Ja, uitbreidingsmogelijkheden. Als je 4 x 2GB haalt kan je niet meer uitbreiden zonder modules weg te halen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

2x4GB is minder zwaar voor je memory controller, en geeft je later eventueel de optie om alsnog de overige 2x2GB te vervangen voor 2x4GB.

Je kan op de meeste borden trouwens gewoon 2x2GB + 2x4GB in dual channel laten werken.

• TheJukeBox
Uitbreiden hoef ik hierna ( als het goed is ;) ) toch niet meer aangezien er dan 8 GB geheugen inzit, maar zit er wel aan te denken om gewoon nieuwe te halen en de oude te verkopen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik denk dat de goedkoopste optie gewoon 2x2GB erbij halen word, zeker als je standaard DDR3-1333Mhz geheugen hebt van Kingston. Betere performance ga je niet halen met een van de bovenstaande quad kits (T.O.V 4x2GB Valueram bedoel ik dan)

• TheJukeBox
Ok Bedankt voor jullie advies en informatie!
Jullie zien het vanzelf wel wat ik doe ;) ( als er kingston valueRAM tekoopstaat weet je waar je aan toe bent :9 )
Pagina: 1