Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQL 2008] SQL 2008 R2 evaluation naar express

Pagina: 1
Acties:

• Miggell
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:03
Ik zit met het probleem dat op een server draaiende op W2k8 en Sharepoint server is de Evalution versie van MS SQL 2008 R2 verlopen. De database van Sharepoint draait hierin onder Powerpivot.

Nu heb ik hierover 2 vragen aangezien mijn kennis kwa SQL beperkt is:

Kan ik via de Edition Upgrade zonder data verlies updaten naar Express of Express with Advanced services.

En kan het kwaad om het wachtwoord van de AD account die gekoppeld is aan SQL te wijzigen?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
mbt. punt 2: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms365941.aspx

Upgraden naar een andere versie van SQL 2008 R2 zoumoeten kunnen volgens MS: MSDN: Version and Edition Upgrades.

Kijk eens op: http://shahfaisalmuhammed...aluation-edition-upgrade/ over de manier waarop.

Ik zou wel beginnen met een goede database backup!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Miggell
Thanks voor de reactie. Echter een backup wordt lastig aangezien ik de instance ook niet meer up kan krijgen ivm verlopen van de evaluation periode?

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Installeer de enterprise manager even op een andere pc.

Remote kun je nog wel inloggen met de enterprise manager zonder de expiration melding...

Dan even backup maken en daarna de upgrade wizard uitvoeren.

De evaluatie versie kan volgens mij alleen ge-upgrade worden naar standaard of hoger.

[ Voor 35% gewijzigd door bgrr op 14-09-2011 16:43 ]

• Miggell
Op dit moment draait sharepoint hier op deze SQL server 2008 R2 als een Powerpivot Instance. Wat is kwa versie aan te raden om naar te updaten zodat dit ook blijft werken? Lukt dit met de Standaard versie van SQL server 2008 R2?

[ Voor 14% gewijzigd door Miggell op 16-09-2011 14:05 ]