Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Steenvoorde
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 01-04 14:55
Ik draai al langer dan een jaar thuis mijn eigen media center met 2 FloppyDTV tuners, op basis van Windows 7 Mediacenter x64. Al vanaf het begin heb ik erg veel moeite gehad om mijn transponderlijst op orde te krijgen. De NIT scantool werkt niet omdat ik een 64 bits Windows 7 draai en de standaard lijsten die ik op internet kan vinden werken allemaal voor geen meter. Nu had ik bij vorig jaar uiteindelijk een combinatie van transponderlijsten in mijn registry waardoor ik de meeste zenders kon ontvangen, maar nu na de wijzigingen van 1 september ben ik weer opnieuw begonnen en ik kan een groot gedeelte van de kanalen weer niet vinden. :(

Dit is het geval: volgens de Ziggo installatiehandleiding valt mijn postcode 2313 (Leiden) onder gebied 5555, dus het voormalige Casema gebied. Maar als ik recente transponderlijsten van dit gebied download, bijvoorbeeld van de Transponderlijst Generator (die zijn gegevens van de digitaletelevisie.nl haalt) dan vindt mediacenter geen enkel kanaal. Echter, als ik de oude lijst uit de registry wis en die van gebied 8888 inlaadt, dan vind hij er opeens 90. Het maximaal haalbare, na diverse lijsten geprobeerd te hebben, is 211 kanalen. Maar dat moeten er natuurlijk veel meer zijn, rond de 300 geloof ik.

Ik heb nu het idee dat ik op een of andere manier niet onder het 5555 gebied val, zou dat kunnen? En weet iemand hoe ik de juiste transponderlijst zou kunnen achterhalen? Bedankt! :)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True