Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaat voeding eerder kapot door slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Goedendag,
Na 2,5 jaar mijn pc te hebben ging deze raar doen, na veel twijfels over wat de oorzaak was, bleek dit de voeding te zijn. Ik was in de veronderstelling dat voedingen juist lang meegaan, zit ik hier verkeerd mee? Verder zet(te) ik mijn pc vrijwel altijd op slaapstand (dus met een druk op de knop vrijwel direct bij het login-scherm), heeft dit invloed op de levensduur van de voeding?
Alvast bedankt.
Sjoerd

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 15:10
Ik denk dat het er eerder aan ligt dat het een B-merk voeding is... maar dat kan ik natuurlijk niet zien :+ van welk merk is je voeding?

• chevaid
Oja, vergeten te vermelden. Dat is niet het geval, stond toendertijd in de BBG, Cooler Master Real Power M620.
pricewatch: Cooler Master Real Power M620

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Elke voeding (ook een dure/goede) kan kapot gaan natuurlijk.

Bij de slaapstand is er sprake van een minimaal gebruik, dus lijkt het me niet waarschijnlijk dat dat echt invloed heeft op de levensduur.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 22:00
Als het goed is maakt het helemaal niet uit, en geeft CM niet standaard 3 jaar garantie ?.
Ik heb op mijn Zalman standaard 5jaar. en op merken zoals Corsair die verkocht worden ook 5 jaar.

• chevaid
Dank voor het advies, had ik niet aan gedacht. Op de site van Cooler Master staat inderdaad 5 jaar garantie. Is het dan de bedoeling om de voeding naar de fabriek of naar het verkooppunt te sturen?

• Quad
  • Laatst online: 09:58

Quad

Doof

chevaid schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:48:
Dank voor het advies, had ik niet aan gedacht. Op de site van Cooler Master staat inderdaad 5 jaar garantie. Is het dan de bedoeling om de voeding naar de fabriek of naar het verkooppunt te sturen?
Verkooppunt. CM zal waarschijnlijk alleen van een retailer RMA accepteren.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 14:00
Mektheb schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:25:
Als het goed is maakt het helemaal niet uit, en geeft CM niet standaard 3 jaar garantie ?.
Ik heb op mijn Zalman standaard 5jaar. en op merken zoals Corsair die verkocht worden ook 5 jaar.
Even een half-offtopic-vraag: mijn voeding (Zalman) is net overleden en ik vind overal dat er maar 3 jaar garantie op zit (voeding is nu 3 jaar + 4 maanden). Nu geef jij aan dat Zalman standaard 5 jaar garantie geeft, waar heb je dat vandaan?
Pagina: 1