• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb even een kort vraagje ivm de aanschaf van een nieuwe laptop. Daarop moet echter een Engelstalige versie van Windows 7 lopen. Op het gros van de laptops zit je echter met een Nederlandse Windows 7. Ik wil natuurlijk niet nog eens los Windows 7 UK erbij gaan kopen. Nu kan ik natuurlijk online bij Dell een laptop bestellen en aangeven dat ik Windows 7 UK wil, ipv NL. Echter, dat zit ik aan Dell vast en een laptop koop ik toch liever in een winkel.

Nu kan ik me van mijn huidige Toshiba laptop herinneren, dat ik bij de allereerste boot van XP home kon aangeven welke taal ik kon installeren (Nederlands/Engels/Frans).

Mijn vraag is nu: weten jullie of dat bij Toshiba nog steeds zo is, en zijn er nog andere merken waar je de taal van Windows kan instellen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Licenties zijn overdraagbaar tussen de verschillende talen en x86-32 / x86-64. Zolang de versie (Home/Professional ect) maar hetzelfde blijft ;) .

Gewoon een losse UK/US image ergens downloaden en deze op USB/DVD zetten en dan de installatie uitvoeren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14
Je kan ook een schone install doen met een Engelstalige Windows. Je licentie is geldig voor (voor zover ik weet) alle talen.

Edit: En dan heb je gelijk een schone windows zonder al die bloatware die je standaard krijgt bij een nieuwe laptop

[ Voor 32% gewijzigd door TFBlitzwing op 14-09-2011 11:55 ]

"I tried being reasonable, I didn't like it"

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Geldt dat ook voor de OEM licentie die je doorgaans bij zo een voorgeinstalleerd windows krijgt?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Ja dit geld voor elk licentietype afaik. Ikzelf heb bijv onlangs nog een schone installatie gedaan op de laptop van mijn pa, van Win7 pro NL naar Win7 pro UK zonder problemen met de code die achterop stond.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het kan natuurlijk nog makkelijker. Je kunt op een NL-versie ook een UK-taalpakket downloaden vanuit Windows Update. Na downloaden en installeren kun je de taal simpel wijzigen naar Engels.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Gaat dat tegenwoordig zo simpel, ook met een Home premium versie? IIRC had je daar bij XP de professional edition voor nodig.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

FlyEragon

Alien Monkeys

EXX schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:51:
Gaat dat tegenwoordig zo simpel, ook met een Home premium versie? IIRC had je daar bij XP de professional edition voor nodig.
Yup, de extra talen staan bij het Windows update schermpje bij de 'optional updates'.

Afbeeldingslocatie: http://oit.colorado.edu/sites/default/files/imagecache/Medium_500/images-tutorial/win7update-5.gif

edit : ik dacht dat ik Home premium had, blijkbaar had ik toch een Ultimate versie.

[ Voor 25% gewijzigd door FlyEragon op 15-09-2011 12:12 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
d:)b

Is dat ook weer opgelost. Gewoon elke willekeurige Windows 7 install nemen, die kan je dus blijkbaar probleemloos omzetten naar een andere taal mbv een language pack.

edit:
Na wat gespeur op internet lijkt het er op dat dit alleen kan met de Ultimate en Enterprise versie van Windows 7, niet met de veelal aanwezige Home Premium edition. :(

Ik ga het vanavond gewoon even testen met mijn desktop, daar draait Win 7 UK Professional op. Kijken of ik een andere language pack kan downloaden.

Edit 2:
Ik kan op mijn Win 7 Pro install geen language packs installeren. Je ziet ze bij de windows optional updates niet staan.

Dit is wat MS er zelf van zegt.

[ Voor 81% gewijzigd door EXX op 14-09-2011 21:40 ]

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Op mijn Lenovo X121 kon ik bij de eerste boot gewoon kiezen of ik Nederlands of Engelstalig wilde installeren (W7 Home Premium 64 bits), dus ik vermoed dat je bij Lenovo ook wel de keuze krijgt.
En als je weet wat je wilt hebben, dan zou ik even contact met de betreffende fabrikant opnemen om het te checken. Dan kun je ze daar altijd op aanspreken.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Bij de meeste laptops (HP en Dell wat ik sowieso weet) krijg je bij de eerste keer starten een keuze voor welke taal.
Vervolgens gaat hij door met het installatie proces.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de HP 4530s, deze heeft het sowieso en is een erg fijne laptop.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
EXX schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:12:
Na wat gespeur op internet lijkt het er op dat dit alleen kan met de Ultimate en Enterprise versie van Windows 7, niet met de veelal aanwezige Home Premium edition. :(
Je zou ook eens naar froggie kunnen kijken als het gaat over een uitvoering die het wijzigingen van de taal niet standaard ondersteund.

[ Voor 46% gewijzigd door Rupie op 15-09-2011 11:59 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1