Anoniem: 422775

Topicstarter
Eerst en vooral zeggen dat ik uit België ben en zowiezo een SIM lock vrije iPhone ga aankopen.
Ik ga echter eerst mijn huidig Proximus abbo opzeggen en hierna een micro SIM kaartje aanvragen bij Mobile Vikings, wat een aantal dagen zal duren. In de periode dat ik nog een Proximus abbo heb en dat ik geen SIM kaart heb, zou ik echter graag al gebruik maken van mijn iPhone 4. Dan kan ik via WiFi al wat app's installeren en alles wat verkennen.

Mijn vraag is of dit mogelijk is? Ik heb op verschillende fora als gelezen dat je eerst je iPhone moet registeren adhv iTunes en dat hiervoor een SIM kaart aanwezig moet zijn. Kan het ook zonder registratie en SIM?

Alvast bedankt!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Je moet altijd even een simkaart invoeren (onthoud: microsim, geen gewone) om hem te kunnen activeren.

Zonder dat doet hij niks.

Je zou bijvoorbeeld even een simkaart kunnen lenen van iemand die ook een microsim heeft, deze even er in te doen. Deze mag er vervolgens weer uit en dan heb je gewoon een dure iPod ondertussen..

This space is occupied

Topicstarter
Ok, zo een antwoord helpt mij vooruit. Dan heb je idd een dure iPod :d Maar het zou maar voor een paar dagen zijn tot mijn eigen SIM toegekomen en geactiveerd is.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik had hetzelfde. Kreeg de iPhone 4 binnen (en de provider wist niet dat ik nog geen microsim had) dus toen ben ik uiteindelijk maar zo snel mogelijk los een simkaart gaan halen bij de provider in de stad.

This space is occupied

5183

Je kan je huidige simkaart gewoon zelf naar micro sim knippen, dan heb je geen probleem toch?

Anoniem: 416184

5183 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:25:
Je kan je huidige simkaart gewoon zelf naar micro sim knippen, dan heb je geen probleem toch?
Dat heb ik een keer gedaan en ik adviseer je om het niet te doen.

Je simkaart werkt echt niet zo lekker meer.
Mocht de fabrikant zien dat je een geknipte sim gebruikt (als je toevallig in de winkel bent ofzo) dan kan je garantie nog vervallen ook.

Dit omdat je het toestel niet gebruikt met goede producten of zoiets.

Bij sommige providers kun je hem ook kosteloos omruilen.
Anders kost het max €15,-? Daar zou ik de moeite niet eens voor doen.

Topicstarter
Huidige SIM verknippen had ik nog niet aan gedacht, maar blijkbaar niet doen dus.

Het is maar voor een paar dagen waarschijnlijk, desnoods wacht ik nog even met de aankoop. Het is puur van ongeduld :-)

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 20:27
Je kan anders toch ook even een prepaid micro sim kaartje kopen? Dan kan je in elk geval meteen even testen of alles het goed doet en hoef je niet te wachten. Heb je bovendien gelijk een back up kaartje liggen (wel een andere provider kiezen dan).

5183

Anoniem: 416184 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 04:31:
[...]

Dat heb ik een keer gedaan en ik adviseer je om het niet te doen.

Je simkaart werkt echt niet zo lekker meer.
Mocht de fabrikant zien dat je een geknipte sim gebruikt (als je toevallig in de winkel bent ofzo) dan kan je garantie nog vervallen ook.

Dit omdat je het toestel niet gebruikt met goede producten of zoiets.

Bij sommige providers kun je hem ook kosteloos omruilen.
Anders kost het max €15,-? Daar zou ik de moeite niet eens voor doen.
Ik weet niet hoe scheef je dan knipt.

Toen ik mijn iPhone 4 ging halen had de winkel er zelfs een apparaatje voor staan, tak op maat. Enige nadeel is dat je je adresboek verliest door het knippen in de chip.

Maar voor een paar dagen is het prima te doen, en wat zou de garantie nou uitmaken? Je kan hooguit je simkaart vernielen.

Topicstarter
Het is ondertussen in orde. Blijkbaar kon ik gratis bij Proximus een micro SIM vragen. Ben intussen trotse bezitter van witte iPhone :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
5183 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet hoe scheef je dan knipt.

Toen ik mijn iPhone 4 ging halen had de winkel er zelfs een apparaatje voor staan, tak op maat. Enige nadeel is dat je je adresboek verliest door het knippen in de chip.

Maar voor een paar dagen is het prima te doen, en wat zou de garantie nou uitmaken? Je kan hooguit je simkaart vernielen.
Wait whut? Heb je daar een linkje van? Ik kan me niet voorstellen dat je je adresboek verliest door het knippen in de chip. Alsof je er een stuk geheugen uitknipt :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

laurens0619 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:08:
[...]

Wait whut? Heb je daar een linkje van? Ik kan me niet voorstellen dat je je adresboek verliest door het knippen in de chip. Alsof je er een stuk geheugen uitknipt :+
Eigen ervaring.

Heeft volgens mij te maken met de plek op de chip waarop het 'adresboek' zit om het zo maar te zeggen. Micro sim adresboek is vele malen uitgebreider dan die van een normale sim (ondanks het formaat) en een telefoon die met micro sim's werkt 'zoekt' dus op de verkeerde plek naar het adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
5183 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:20:
[...]

Eigen ervaring.

Heeft volgens mij te maken met de plek op de chip waarop het 'adresboek' zit om het zo maar te zeggen. Micro sim adresboek is vele malen uitgebreider dan die van een normale sim (ondanks het formaat) en een telefoon die met micro sim's werkt 'zoekt' dus op de verkeerde plek naar het adresboek.
Simkaarten hebben altijd verschil gehad in beschikbaar geheugen. De microsim is backwards compatible volgens de specificaties. Anders zou een microsim in een adapter nooit kunnen werken in mijn 3gs. En dan nog identificeert een microsim zich als micro, en een mini sim als mini

Anyway: Gewoon op maat knippen voor die tijd maar wel een nieuwe sim halen (past net wat beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 422775 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:58:
Huidige SIM verknippen had ik nog niet aan gedacht, maar blijkbaar niet doen dus.
SIM verknippen werkt prima, maar je moet wel zeker weten wat je doet. Gebruik zo'n template en er kan eigenlijk weinig mis gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

laurens0619 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:30:
[...]

Simkaarten hebben altijd verschil gehad in beschikbaar geheugen. De microsim is backwards compatible volgens de specificaties. Anders zou een microsim in een adapter nooit kunnen werken in mijn 3gs. En dan nog identificeert een microsim zich als micro, en een mini sim als mini
Wie heeft het over backwards compatibel?

Even versimpeld weergegeven (omdat ik ook niet exact weet hoe het werkt):

Een SIM kaart wordt het geheugen voor de contacten aangesproken op laten ze zeggen adres 1, bij een microsim op adres 95. Echter een microsim zal wel slim genoeg zijn om te weten dat bij een verzoek aan adres 1 dat er dan een 'routering' is naar adres 95. Dat is wat je noemt backwards compatibel.

Waar we echter over praten is technisch gesproken een forward compatibel SIM kaart. Een telefoon die gebruik maakt van microsim zal de contacten aanspreken op adres 95, de simkaart zal dit niet snappen en niks teruggeven aan informatie.

En ik praat uit ervaring met een recente Vodafone SIM kaart die verknipt werd voor mijn iPhone met T-Mobile die pas enkele dagen later actief werd. Ik kreeg netjes alles voor elkaar, alleen mijn contacten waren niet meer beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door 5183 op 20-09-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
5183 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:26:
[...]

Wie heeft het over backwards compatibel?

Even versimpeld weergegeven (omdat ik ook niet exact weet hoe het werkt):

Een SIM kaart wordt het geheugen voor de contacten aangesproken op laten ze zeggen adres 1, bij een microsim op adres 95. Echter een microsim zal wel slim genoeg zijn om te weten dat bij een verzoek aan adres 1 dat er dan een 'routering' is naar adres 95. Dat is wat je noemt backwards compatibel.

Waar we echter over praten is technisch gesproken een forward compatibel SIM kaart. Een telefoon die gebruik maakt van microsim zal de contacten aanspreken op adres 95, de simkaart zal dit niet snappen en niks teruggeven aan informatie.

En ik praat uit ervaring met een recente Vodafone SIM kaart die verknipt werd voor mijn iPhone met T-Mobile die pas enkele dagen later actief werd. Ik kreeg netjes alles voor elkaar, alleen mijn contacten waren niet meer beschikbaar.
toon volledige bericht
Ik moet je nageven, je hebt een zeer ruime geest en fantasie maar zonder een bron oid is het toch echt een broodje aap. Denk je nu echt dat een telefoon niet uitleest wat voor type sim erin zit maar er maar gewoon tegenaan gaat praten? Maar het is niet belangrijk voor de discussie dus ik hou er wel over op. But you sir just made my day _/-\o_

De kans lijkt mij veel groter dat je toch iets hebt gedaan en je contacten op je toestel stonden ipv je sim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

laurens0619 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:49:
[...]

De kans lijkt mij veel groter dat je toch iets hebt gedaan en je contacten op je toestel stonden ipv je sim :+
:') Knap, met een Exchange server.

Waaruit trek je de conclusie dat ik mijn contacten kwijt was? Ik meld alleen dat de contacten die erin stonden (Vodafone voicemail etc.) niet meer beschikbaar waren. En nee, het toestel ervoor was een simlock vrije 3gs uit België die niks met Vodafone van doen had en waar dus geen contacten op stonden.

Maar dat maakt niet uit, het is niet zo boeiend. Het werkt naar behoren en TS is allang geholpen met zijn probleem. Ga lekker zelf linkjes zoeken, want wikipedia of een of andere ranzige website is allicht betrouwbaarder dan jij of ik.

[ Voor 52% gewijzigd door 5183 op 20-09-2011 17:04 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat dat bij jou het geval is wil niet zeggen dat dat altijd zo is. Ik ken bijvoorbeeld een geval waarbij het wel goed ging.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

5183

Glashelder schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:42:
Dat dat bij jou het geval is wil niet zeggen dat dat altijd zo is. Ik ken bijvoorbeeld een geval waarbij het wel goed ging.
Dat kan gerust. Misschien heeft het te maken met de leeftijd van de simkaart of de provider. Geen idee. Ik spreek alleen uit ervaring met een Vodafone Sim van 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 16:06
Bij de activatie moet er dus een MicroSim in, daarna kan je hem eruit halen en als iPod Touch gebruiken.
Bij Base hebben ze m'n nummer van Proximus destijds overgezet en kreeg ik de kaart mee. Maar deze werd pas 2 dagen nadien actief (netwerk valt weg bij proximus en dan vervang je de kaart), ik zat dus nooit zonder sim. Geen idee hoe dit zit bij MV omdat het met de post werkt.
Bij Mobile vikings krijg je automatisch een microsim + een 'adaptertje', dus dat is geen probleem.

Als je een iPhone 4 gaat kopen wil je mogelijk wachten tot dinsdag om te zien wat de 5(?) wordt. ;)

🤞🏻

Pagina: 1