• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 11:59
Sinds vanmorgen hebben we thuis internet via Ziggo zakelijk, het snelste abonnement dus ik ben als een kind zo blij.

Internet komt binnen via de w-fi modemrouter cisco EPC3925. Ip-adres: 192.168.178.1 dhcp staat aan

Vervolgens gaat er een kabel naar zolder waar ik zit, als ik m'n pc direct op de ziggo modem aansluit haal ik een download snelheid van ongeveer 100mbps. Ik wil echter op zolder ook wi-fi voor m'n telefoon.

Op zolder heb ik dus een sitecom wl-303. Ip-adres 192.168.178.2 dhcp uit
Hierdoor heb ik op zolder ook werkend wi-fi op hetzelfde netwerk als beneden. M'n desktop wil ik echter bedraad aansluiten.
Lanpoort 1 op de router is dus voor m'n desktop en lanpoort2 is waar het internet binnen komt. wan is dus ongebruikt. Dit werkt allemaal perfect, desktop heeft internet en wifi werkt nu door het hele huis.

Nu het probleem: Als ik nu een snelheidtest doe op de desktop haal ik nog maar 25mbps i.t.t. de eerdere 100 mbps. Het enige verschil is dus de router die ertussen is gekomen. Het lijkt me dat dit niet uit zou mogen maken.

Wat doe ik verkeerd? :(

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Nou, die router is wel degelijk de bottleneck deze heeft een 100mbit WAN en LAN interfaces.

Ik gok dat die Sitecom zo`n met 30Mbit zo`n beetje aan z`n max. zit.

[ Voor 28% gewijzigd door allure op 14-09-2011 12:46 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:52
Ik heb zo'n een soortgelijk geval gehad met een netgear fs318 v3 firewall.Ik heb ziggo 4/40 Mbit en hield achter de firewall maar 7 Mbit aan snelheid over,terwijl de wanpoort 100 Mbit was.Rechtstreeks op de modem was het gewoon 40 Mbit.Wat bleek het geval na wat zoekwerk op het internet:de processor in de firewall kon de snelheid niet aan en kneep dus gewoon de verbinding.De enigste optie was dus firewall eruit en de router die we eerst gebruikte weer terug.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Het lijkt er inderdaad op dat je router die snelheid niet aan kan.

Tip: zet er een gigabit switch tussen en je bent meteen klaar voor de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door NaoPb op 14-09-2011 13:30 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Dat de specs van het toestel aangeven dat het een 100Mbit poort betreft wil niet zeggen dat hij ook deze snelheid dan ook haalt.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Ik zou een degelijke switch kopen met hieraan een accespoint (dus geen router)
Pagina: 1